قائم مقام ارشد مدیرعامل مگاموتور با اشاره به اقدامات اخیر صورت گرفته در حوزه کیفیت گفت: در راستای افزایش سطح رضایت مشتریان محصولات مگاموتور و افزایش اثر بخشی برنامه های بهبود، تمامی پروژه ها با بررسی و شناخت نیازهای مختلف مشتریان و در قالب تیم های کارشناسی مشترک با همکاری شرکت های خودروساز و نتایج بازدیدهای دوره ای از تعمیرگاه های شرکت سایپا یدک و ارتباط مستقیم با مصرف کننده، تدوین و برنامه ریزی شده و برای تحقق افزایش رضایت مشتریان مگاموتور که یکی از مهمترین مأموریت های شرکت مگاموتور است، پروژه های بهبود متعددی در حوزه های ارتقاء کیفیت محصول (موتور، گیربکس و اکسل)، ارتقاء آزمایشگاه ها، سیستم های مدیریت کیفیت و زنجیره تأمین مگاموتور تعریف شده است.
مجید فهیمه امیری با بیان اینکه پروژه های تعریف شده در حال پیگیری و انجام است، گفت: پروژه های”بهبود کیفیت و استاندارد نمودن طرح مجموعه دیسک و صفحه کلاچ ۲۱۵ میلیمتری تیبا” و “به ظرفیت رسانی گیربکس طرح بهینه (ND2)” اتمام وبه مرحله تولید رسیده و پروژه های “یکنواختی تولید و تثبیت کیفیت قطعات EMS”، “کاهش صدای غیر عادی موتور”، “بهبود کیفیت سیستم ترمز و به ویژه دیسک ترمز”، “بهبود طرح و فرآیند خدمات پس از فروش مجموعه بازوئی سیبک”، “پیاده سازی و اجرای الزامات کیفی سایپا در حوزه تأمین کنندگان” و “برنامه ریزی و پیگیری تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی” در مراحل انتهایی خود است.
قائم مقام ارشد مدیرعامل مگاموتور با بیان اینکه در ارزیابی تأمین کنندگان، الزامات شرکت سایپا در برنامه های مگاموتور مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: در راستای یکپارچه سازی و هماهنگی سیستم های کیفی مورد استفاده با گروه خودروسازی سایپا، الزامات سیستم مدیریت کیفیت سایپا (S-SQR) در برنامه های ارتقاء تأمین کنندگان مگاموتور مد نظر قرار گرفته و در سال جاری بخش عمده ای از سازندگان بر این اساس ارزیابی شده اند.
امیری با اشاره به اینکه در راستای اثر بخشی پروژه ها و با توجه به چالش های جدید کیفی، تجهیز آزمایشگاه های معاونت کیفیت یک ضرورت مهم است، اظهار داشت: پیشرفت استقرار سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاهها بر اساس ISO 17025 و خرید و راه اندازی تجهیزاتی نظیر آزمون) EMS از جمله ECU، سنسور اکسیژن و سنسور( TDC، آزمون دوام گیربکس و پیرسازی کاتالیست از این جمله است.
وی افزود: چشم انداز تعریف شده برای آزمایشگاه، کسب اعتبار بین المللی جهت ارتقاء کیفیت نتایج آزمایشگاهی است که در این صورت با گسترش حوزه مشتریان خارجی خود، علاوه بر اعتبار بخشی نتایج تست و آزمون در سطح بین المللی، افزایش کسب درآمد برای شرکت را نیز در پی خواهد داشت.
امیری بهبودهای کیفی محصولات را پر اهمیت دانست و افزود: افزایش کیفیت عامل کاهش برگشتی ها، کاهش هزینه های تحمیلی به شرکت و افزایش رضایت مشتریان خواهد شد که هر دو موضوع، موجب بهینه سازی و مدیریت هزینه ها در شرکت می شود که در این راستا، کاهش ۱۲ درصدی هزینه کلیم قطعات خدمات پس از فروش در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵، افزایش ۳ درصدی نمره رضایت مشتریان را در بر داشته است.
وی تصریح کرد: رویکرد مدیریت ارشد مگاموتور و سایپا در بهبود زیرساخت های سازمان و توجه به مسائل کیفی در کنار افزایش تولید، در قالب انجام پروژه های بهبود کیفیت در کل گروه مگاموتور و سایپا و شرکت های تابعه و تخصیص بودجه های خاص به مسائل کیفی باعث کاهش مشکلات کیفی شده است. ضمن اینکه جهت ارتقاء مورد نیاز امروزی محصولات، سرمایه گذاری بر روی بهبود کیفیت قطعات استراتژیکی نظیر سر سیلندر، دنده ها، بلوک سیلندر، پوسته ها و راه اندازی تجهیزات شستشو در خطوط مونتاژ جدید با افزایش سطح اتوماسیون بروز و لازم برای حصول کیفیت قابل اطمینان و کاهش مشکلات اپراتوری با الگوبرداری از خطوط مونتاژ شرکت های مطرح خارجی و داخلی، به عنوان یک راه حل مناسب جهت ارتقاء سطح کیفی محصولات و افزایش رضایت مشتریان در شرکت مگاموتور، سرلوحه اقدامات قرار گرفته است.