1

اگر اروپایی‌ها غیرت داشتند باید خجالت می‌کشیدند

  • کد خبر : 252007
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: زمانی که ترامپ علیه برجام صحبت می‌کرد اگر اروپایی‌ها غیرت داشتند باید خیلی خجالت می‌کشیدند چرا که به اروپایی‌ها می‌گفت شما سرتان کلاه رفته است.

خبرگزاری فارس: با وحدت در برخورد با عهدشکن‌های برجام سیاست واحد داشته باشیم/اگر اروپایی‌ها غیرت داشتند باید خجالت می‌کشیدند

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و وضعیت ایران پس از آن اظهار داشت: اگر طرف اروپایی بخواهد به تعهدات خود عمل نکند که بحث دیگری است.

وی افزود: تا زمانی که تحریم‌های سازمان ملل لغو نشده باشد حداقل کشورهای بلوک شرق ماند چین و روسیه با ما مشکلی نخواهند داشت.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد:‌به هر حال ما باید به توانایی خود به مصلحت کشورمان نگاه کنیم. ما به برجام به عنوان فصل‌الخطاب مسائل امنیتی، اقتصادی و سیاسی خودمان نباید تلقی کنیم. چرا که برجام یکی از معاهداتی است که ما در طول عمر سیاسی،‌اقتصادی و اجتماعی کشورمان داشتیم و معاهدات دیگری هم هست که ما می‌توانیم آن را دنبال کنیم.

عابدی همچنین یادآور شد: اروپایی‌ها که نمی‌خواهند از برجام خارج شوند اما ممکن است نتوانند تعهدات آمریکا و فشارهای آن را تحمل کنند. چرا که آنها همواره می‌خواهند پرستیژ بین‌المللی خود را حفظ کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در حقیقت هر گاه من دیدم که ترامپ علیه برجام صحبت می‌کرد اگر اروپایی‌ها غیرت داشتند باید خیلی خجالت می‌کشیدند چرا که به اروپایی‌ها می‌گفت شما سرتان کلاه رفته است.

عضو فراکسیون امید مجلس با تحلیل احتمال بدعهدی طرف اروپایی در ادامه برجام خاطرنشان کرد: اگر جامعه اروپایی‌ بخواهد از برجام خارج شود و یا نتواند جبران کند به هر حال ما باید در مجموع ببینیم مضرات و معایب آن چیست اما اگر آنها بخواهند از برجام خارج شوند باید ببینیم که حاکمیتی که مجموعه‌ای از شورای عالی امنیت ملی، دولت و سپاه است چه فکر و برنامه‌ریزی برای ادامه راه دارند.

«همه ما باید از این تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها حمایت کنیم تا در برخورد با عهدشکن‌های برجام سیاست واحد داشته باشیم».

عابدی همچنین عنوان کرد: پیشنهاد بنده این است که اگر برجام برای ما سودی نداشته باشد ما باید به همان برنامه اصلی‌ خودمان که در واقع به دنبال دانش هسته‌ای بودیم را ادامه دهیم و پس از این حالت هم به دنبال دانش هسته‌ای مان خواهیم بود. یعنی ما هیچ گاه دنبال سلاح هسته‌ای بوده‌ایم و نه کسی توصیه می‌کند به دنبال هسته‌ای برویم بلکه می‌توانیم از طریق دانش هسته‌ای مان عقب ماندگی‌هایمان که ناشی از بیرون رفت بقیه کشورها از برجام است را جبران کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر