2

صدراعظم پیشین اتریش: اروپا، روسیه و چین باید در برابر خروج آمریکا از برجام بایستند

  • کد خبر : 252542
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹

ولفگانگ شوسل در سخنانی گفت اروپا، روسیه و چین باید در برابر خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران بایستند.

به گزارش افق نیوزبه نقل از ­خبرگزاری اسپوتنیک، ولفگانگ شوسل، صدر اعظم سابق اتریش گفت: اروپا، روسیه و چین باید در برابرخروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران بایستند و از طریق به چالش کشیدن این تصمیم در سازمان ملل متحد و سازمان تجارت جهانی از هنجار‌های حقوقی بین المللی دفاع کنند.

صدر اعظم پیشین اتریش تاکید کرد که توافق هسته‌ای ایران یک توافقنامه الزام آور چند جانبه است و خروج واشنگتن از آن مصداق بارز نقض هنجار‌های بین المللی است.

او تصریح کرد: ‹‹اروپا، روسیه، چین و دست اندرکاران تجارت بین الملل باید در مقابل این تصمیم آمریکا بایستند و در سازمان ملل متحد و سازمان تجارت جهانی این تصمیم را به چالش بکشند. ما مجبور هستیم که در برابر چنین تصمیمی بایستیم. در این جا مسئله اصول و پایبندی به اصول مطرح است. ما بعد از جنگ جهانی دوم مجموعه‌ای بسیار مثبت از هنجار‌ها را ایجاد کردیم و باید از این هنجار‌ها و استاندارد‌ها دفاع کنیم. ››

ولفگانگ شوسل که برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی به مسکو سفر کرده است در گفتگویی که در حاشیه این کنفرانس با خبرگزاری اسپوتنیک داشت، گفت: اقدام آمریکا در تحمیل قوانین داخلی این کشور بر کشور‌ها و شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند نقض حقوق بین الملل است.

او تاکید کرد: ‹‹اگر همه ما در مقابل این تصمیم بایستیم می‌توانیم بر سیاست‌های آمریکا تاثیر بگذاریم، زیرا آمریکا در ترامپ خلاصه نمی‌شود. در آمریکا سنا و مجلس نمایندگان، افکار عمومی، سازمان‌های غیردولتی، جامعه مدنی و بازار‌های مالی هم حضور دارند. ››

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252542

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر