3

دشمنان با ترور نمی توانند راه پیشرفت جمهوری اسلامی را متوقف کنند

  • کد خبر : 25284
  • ۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۰

به کسانی که علیه امت و مقدسات آنها توطئه می چینند، اعلام می کنیم، هر چه مکر و نیرنگ و تلاش کنید، هرگز نخواهید توانست یاد ما را محو کنید.

دبیرکل حزب الله لبنان با محکوم کردن ترور دانشمند هسته ای ایران و بیان اینکه دشمنان با ترور نمی توانند راه پیشرفت جمهوری اسلامی را متوقف کنند، از نگرانی دبیرکل سازمان ملل و اربابان آمریکایی و صهیونیستی وی از اقتدار مقاومت ابراز خرسندی و خوشبختی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله عصر امروز در پایان مراسم عزاداری باشکوه شیفتگان حسینی در اربعین سالار شهیدان جهان، حضرت امام حسین(ع) که در بعلبک برگزار شد، خطاب به دشمنان مقاومت گفت : آیا ما را به مرگ تهدید می کنید در حالی که ما فرزندان حسین(ع) و زین العابدین(ع) هستیم، ما فرزندان رسول خدا، بدر و خیبر و حنین و کربلاییم و از مردن نمی هراسیم .

وی افزود : به کسانی که علیه امت و مقدسات آنها توطئه می چینند، اعلام می کنیم، هر چه مکر و نیرنگ و تلاش کنید، هرگز نخواهید توانست یاد ما را محو کنید.

کارامدی گزینه مقاومت، ارتش و ملت

نصرالله با تاکید بر آمادگی کامل رزمندگان مقاومت خاطر نشان کرد : امروز با قاطعیت و یقین و اطمینان تاکید می کنم همچنان به گزینه مقاومت و شیوه مقاومت، راه مقاومت و سلاح آن چنگ زده ایم و آن را رها نخواهیم کرد.

نصرالله خاطر نشان کرد : این گزینه، این راه، این سلاح در کنار ارتش و ملت، تنها ضامن امنیت لبنان و حامی کرامت و حاکمیت و تمامیت ارضی آن است.

واکنش به نگرانی بان کی مون از اقتدار مقاومت

وی در واکنش به اظهارات روز گذشته دبیرکل سازمان ملل متحد که از قدرت مقاومت به رهبری حزب الله ابراز نگرانی کرد، گفت : روز گذشته وقتی شنیدم بان کی مون(دبیرکل سازمان ملل متحد) گفته است از قدرت ویژه حزب الله نگران است، ابراز خرسندی و خوشبختی کردم.

وی خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت : نگرانی تو جناب دبیرکل، ما را مطمئن و سعادتمند می کند، آنچه برایمان مهم است، اینکه تو و آمریکا، اسرائیل و کسانی که همراه تو هستند، نگران باشند.

به گزارش مهر، نصرالله گفت : تنها دغدغه ما این است که مردم و بزرگ و کوچک ما اطمینان خاطر داشته باشند، در لبنان مقاومتی وجود دارد که هرگز اجازه نخواهد داد اشغالگری جدید به وجود آید و کرامت و عزت مردم مخدوش شود، این مسئله سبب می شود تا ما اطمینان خاطر داشته باشیم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد : به بان کی مون و تمام جهان می گویم این مقاومت جهادی مسلحانه با قدرت و اقتدار و در آمادگی کامل ادامه خواهد یافت.

به مذاکرات سازش دل نبندید

نصرالله در ادامه به مذاکرات خفت بار و بیهوده سازش اشاره کرد و گفت : چند دهه دل بستن به اتحادیه عرب، سازمان ملل متحد، شورای امنیت و اتحادیه اروپا چه نتیجه ای داشته است؟ فلسطین همچنان تحت اشغال است، ده هزار فلسطینی در زندانهای اشغالگران هستند و میلیونها فلسطینی آواره اند، و صهیونیستها قدس متعلق به مسلمانان و مسیحیان را زیر گامهای خود آلوده کرده اند.

اما مقاومت لبنان که به خدا ایمان دارد و بر بازوهای مردان خود تکیه دارد، توانسته سرزمین تحت اشغال را آزاد کند، مقاومت غزه و عراق، آزادی را محقق کرد.

گفتگو درباره راهبرد دفاعی آری، درباره سلاح مقاومت هرگز

وی افزود : اما عجیب است که بعد از این همه دستاوردهای تاریخ مقاومت در لبنان، فلسطین و عراق، برخی می آیند و درباره شیوه مقاومت با ما مناقشه می کنند.

نصرالله گفت : ما با هر گونه گفتگو برای خلع سلاح مقاومت مخالفیم و به کسانی که بر این مسئله دل بسته اند می گویم، در اوهام و خیالات به سر می برید و هرگز نمی توانید این کار را(خلع سلاح مقاومت) انجام دهید.

وی درعین حال اظهار داشت : ولی با گفتگو برای وضع راهبرد دفاعی چه در سطح ملی یا به طور دوجانبه یا سه جانبه آمادگی داریم.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد : ما اهل گفتگو هستیم، زیرا ما اهل منطق و دلیل و برهان هستیم نه اهل شعار و بیراهه گویی

وی  تاکید کرد : وحدت و دوری از فتنه ها و پایبندی به مقاومت و گزینه آن، راه ما به سوی عزت، کرامت، آزادی، قدرت، شکوفایی، امنیت و کرامت است.

روند آشتی فلسطین

نصرالله در خصوص روند آشتی فلسطینی گفت : دشمنان این امت، تلاشهای آشتی فلسطینی را از بین می برند، زیرا آنها خواهان دودستگی و جدایی میان ملتها در کشورهای عربی و اسلامی هستند.

وی تاکید کرد : هر روز که می گذرد، ثابت می شود که هیچ راهی جز مقاومت وجود ندارد .

توصیه به آل خلیفه

نصرالله در خصوص بحرین نیز گفت : ما بار دیگر از حکومت بحرین می خواهیم به خواسته های ملت پاسخ دهد.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه غربی ها دوست دارند مسلمانان در بی و بندباری و هرزگی باشند، به اقدام جنایتکارانه و ناجوانمردانه دشمنان در ترور دانشمند هسته ای ایران اشاره و تاکید کرد: کشتن دانشمندان ایرانی، هرگز پیشرفت این کشور در زمینه فناوری را متوقف نخواهد کرد.

اوضاع عراق

نصرالله در خصوص تروریستهای تکفیری در عراق اظهار داشت : قاتلان در عراق از روح مقاومت عراق انتقام می گیرند، باید انفجارهایی که زائران را هدف قرار می دهد و منجر به شهید و زخمی شدن صدها نفر می شود، محکوم کرد.

وی افزود : از علمای امت اسلام می خواهم انفجارهای انتحاری را که غیر نظامیان را به سبب اختلافات فکری یا دینی یا مذهبی یا سیاسی در عراق یا افغانستان یا پاکستان یا نیجریه هدف قرار می دهند، محکوم کنند.

اوضاع سوریه

نصرالله در خصوص اوضاع سوریه گفت : همه تلاشها باید بر پایان دادن به بحران سوریه متمرکز شود، ما خواهان بازگشت آرامش و ثبات و بر زمین گذاشتن سلاح و حل مسائل از راه گفتگو هستیم.

دبیرکل حزب الله با اشاره به تاثیرگذار بودن اوضاع سوریه بر اوضاع لبنان افزود : از مخالفان سوری می خواهم به درخواستهای اسد برای گفتگو پاسخ مثبت دهند و برای تحقق اصلاحات همکاری کنند.

پرونده امام موسی صدر

دبیرکل حزب الله در خصوص امام موسی صدر اظهار داشت : یاد امام مقاومت، امام موسی صدر و برادرانش را گرامی می داریم و از گامهای دولت لبنان و هیئت رسمی اعزامی به لیبی حمایت می کنیم.

وی افزود : از برادران در لیبی که آمادگی خود را برای تعامل جدی با این پرونده نشان داده اند، تشکر می کنم .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر