3

خنجر شاه عباس صفوی در معرض بازدید عموم قرار گرفت

  • کد خبر : 252916
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

۲ اثر نفیس دوره صفوی شامل خنجر شاه عباس صفوی و قرآن خطی متعلق به این دوره برای اولین بار در گنجینه شیخ صفی الدین اردبیلی در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش افق نیوز، نادر فلاحی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل روز شنبه گفت: خنجر شاه عباس صفوی منقوش به جمله «جهان منتظر توست یا مهدی (عج)» و قرآن نفیس خطی متعلق به دوره صفویه به گنجینه شیخ صفی الدین اردبیلی وقف شده اند.
وی با بیان اینکه این اقدام فرصتی برای آشنایی نسل جوان با تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم است، اضافه کرد: معرفی این برهه از تاریخ به ویژه برای نسل جوان اهمیت ویژه دارد.
او بیان کرد: جد خاندان صفوی، شیخ صفی الدین اردبیلی به حد مطلوب در کشور معرفی نشده و ضروری است در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل همچنین از مرمت ۲ پل تاریخی هفت چشمه (یدی گوز کورپوسی) متعلق به دوره صفویه و پل نادری مربوط به دوره قاجاریه در اردبیل خبر داد.
فلاحی با ابراز امیدواری به پایان عملیات مرمت هر ۲ پل تا دو هفته آینده اضافه کرد: برای مرمت پل تاریخی نادری ۷۰۰ میلیون ریال و پل تاریخی هفت چشمه ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار هزینه می شود.
پل یئدی گوز مربوط به دوره صفوی به طول ۶۰ و عرض ۳٫۱۰ متر می باشد و پل تاریخی نادری هم مربوط به دوره قاجار به طول ۶۰ و عرض ۵٫۱۰ متر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252916

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر