1

جوانان راه هموارتری در شب قدر دارند/ فتنه‌ای که امروز دشمن دنبال می‌کند، از بین بردن امید در جامعه است

  • کد خبر : 253018
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

تولیت آستان قدس رضوی گفت : آن کسی که اخباری در رسانه‌های بیگانه می‌دهد، قصد دارید، امید را از مسلمانان بگیرد، اما نمی‌داند که انتظار مکتب صبر، مقاومت و ایستادگی در مقابل مشکلات است.

به گزارش افق نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم عزاداری شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع) که در حرم مطهر برگزار شد، در خصوص شب قدر اظهار داشت: اگر امشب با دعا و نیایش گذرانده شود، شبی ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم فرمود، سلیمان نبی راه یک ساله را یک شبه طی می‌کرد، متذکر شد: امت پیامبر (ص) به‌ موجب سوره قدر و عنایت حضرت حق است، شب قدر شناسنامه ما است، علاوه بر این، جوانان راه هموارتری در شب قدر دارند.

حقیقت شب قدر چیست؟

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اگر شکرگزار شدید، خداوند روزی شما را زیاد می‌کند، متذکر شد: به‌ هر میزان که نورانیت پیدا کرده و به خدا و اولیای او نزدیک‌تر شویم، انسانیت ما شکل گرفته و جان ما ملکوتی‌تر می‌شود.

رئیسی اضافه کرد: حقیقت شب قدر چیست؟، بحث مفصلی است، اما حقیقت شب‌قدر حقیقت محمدیه فاطمیه است.

وی با بیان اینکه کسی که واقعاً فاطمه (س) را بشناسد، درک شب قدر کرده است، تأکید کرد: باید در این شب‌ها معرفت را از طریق شناخت حضرت فاطمه (س) بیشتر شناخت.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه شیعیان باید با سوره قدر با افرادی که شب قدر را قبول ندارند، بحث و گفت‌وگو کنند، یادآور شد: براساس آیات سوره مبارک قدر، در شب قدر، ملائکه و روح به زمین نازل می‌شوند.

ملائکه سرنوشت انسان‌ها را در شب قدر رقم می‌زنند

رئیسی با اشاره به اینکه ملائکه سرنوشت انسان‌ها را در شب قدر رقم می‌زنند و به پروردگار منتقل می‌کنند، اضافه کرد: در شب‌های قدر، افراد باید معرفت را از پروردگار بخواهند.

وی با اشاره به هزاران اسامی پروردگار در دعای جوشن کبیر، بیان کرد: باید در شب‌های قدر، علاوه بر اینکه خود را بیشتر بشناسیم، پروردگار، حضرت فاطمه (س)، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را نیز بیشتر بشناسیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دومین گام بعد از معرفت در شب‌های قدر را جای استغفار در خود بعد از شناخت خویش دانست و تأکید کرد: پروردگار مربیان و کتاب برای هدایت انسان فرستاده، وظیفه ما اطاعت از خداوند، مربیان و کتاب او است.

راه و انقلاب امام راحل در میان ملت‌های مسلمان طرفدار دارد

رئیسی متذکر شد: در آیات نورانی قرآن بیش از ۱۸ آیه درباره فائزین بیان شده و به‌ ویژگی‌های آنها نیز اشاره شده است.

وی با بیان اینکه مگر می‌شود، انسان هرگز نمیرد؟، ادامه داد: واقعاً همه می‌میرند، آیا امام(ره) زنده است؟، حیات امام (ره) به‌ اسم وی نیست، بلکه به مقصود، راه امام و انقلاب امام در عالم و ملت‌های مسلمان است که در حال حاضر بسیار طرفدار دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت تصمیم‌گیری برای انجام عمل صالح، اضافه کرد: در این راستا، باید بدانیم در این عرصه چه فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم؟، خلوت انسان با پروردگار بسیار مهم است، چراکه وی می‌تواند با خداوند خویش در خصوص گناهانی که انجام داده در خلوت صحبت کند.

رئیسی تصریح کرد: هیچ کدام از مردم در شب‌های قدر حق ندارد، امید خود را از دست دهد، سوءظن به هیچ‌کس در شب قدر نباید مورد توجه قرار گیرد، چراکه شب قدر، شب امید است.

انتظار مکتب امید است

وی مسیر به سوی خداوند را نزدیک دانست و خاطرنشان کرد: فقط کافی است، ظلم و سایر موضوعات اینچنینی را کنار بزنیم تا به امید نزدیک شویم.

تولیت آستان قدس رضوی انتظار را مکتب امید دانست و متذکر شد: آن کسی که اخباری در رسانه‌های بیگانه می‌دهد، قصد دارید، امید را از مسلمانان بگیرد، اما نمی‌داند که انتظار مکتب صبر، مقاومت و ایستادگی در مقابل مشکلات است.

رئیسی با تأکید بر اینکه فتنه‌ای که امروز دشمن دنبال می‌کند، از بین بردن امید در جامعه است، ادامه داد: اما باید اینها را کنار زد، ما شب قدر داریم که خود به‌معنی شب امید است، باید در زیر سایه قرآن کریم قرار بگیریم، همچنین، باید به اهل‌بیت (ع) متصل شویم.

وی، استغفار را دارای شرایطی برشمرد و تصریح کرد: گناه لذت موقت و ثواب لذت مستمر دارد، با وجود بهترین لذت‌های این عالم ، انسان دچار فرسایش می‌شود، اما وقتی با پروردگار همراه می‌شویم، لذت زندگی چند برابر می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی استغفار را برای همه مردم دانست و خاطرنشان کرد: برای همه نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده، باید استغفار کرد.

رئیسی با بیان اینکه حق‌الناس باید برگردد، خداوند از حق‌الناس نمی‌گذرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253018

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر