3

روزنامه الغد: دولت اردن استعفا می کند

  • کد خبر : 253040
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

به دنبال نا آرامی ها در شهرهای مختلف اردن که وارد پنجمین روز خود شده است، منابع آگاه یکشنبه شب به روزنامه ‘الغد’ چاپ این کشور گفته اند که دولت « هانی الملقی» سرانجام در روزهای آینده استعفا می کند.

به گزراش افق نیوز/ از سوی دیگر پایگاه خبری «عمون نیوز» به نقل از منابع آگاه گزارش داد، ‘عبدالله دوم’ شاه اردن یکشنبه شب، الملقی را برای جلسه اضطراری روز دوشنبه و استعفایش از مقام نخست وزیری احضار کرده است.
منابع خبری محلی همچنین در این باره اعلام کردند که تظاهر کنندگان خشمگین اردنی بامداد دوشنبه با ورود به منطقه ممنوعه مقر نخست وزیری اردن در منطقه الدوار الرابع نرده های این مقر را تخریب کردند.
در همین حال یک مسئول امنیتی اعلام کرد که تمام افرادی که روز شنبه در منطقه الدوار الرابع (مقر نخست وزیری) و به صورت موقت بازداشت شده بودند، آزاد شده اند.
اعتراض به لایحه مالیات بر درآمد دولت که مردم اردن را به خیابان ها کشانده است، نمایندگان مجلس این کشور را بر آن داشت تا این لایحه را از دستور کار خود خارج کنند.
ناآرامی ها در شهرهای مختلف اردن از روز چهارشنبه گذشته با اعتصاب کارمندان بخش دولتی و خصوصی آغاز شد و با وجود دستور شاه اردن مبنی بر لغو افزایش قیمت سوخت، تظاهرات مردم این کشور در مخالفت با تصمیم های اقتصادی کابینه همچنان ادامه دارد.
اردن اخیرا با هدف آن چه کاهش بدهی های ۳۷ میلیارد دلاری این کشور اعلام شده است، مالیات‌ها را افزایش داده و یارانه نان را حذف کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253040

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر