1

اگر امام خمینی(ره) زنده بود …

  • کد خبر : 253098
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

اگر امروز امام خمینی(ره) در میان ما حضور داشتند، آنچه از ایشان مطالبه می‌کردم پافشاری بر روی اصول انقلاب اسلامی و استفاده از همه امکانات برای برگرداندن قطار انقلاب به ریل اصلی خود بود.

امام خمینی

اگر امروز امام خمینی(ره) در میان ما حضور داشتند، آنچه از ایشان مطالبه می‌کردم پافشاری بر روی اصول انقلاب اسلامی و استفاده از همه امکانات برای برگرداندن قطار انقلاب به ریل اصلی خود بود.

امام خمینی(ره) در ۱۳ خرداد سال ۱۳۶۸ رحلت کردند و در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ با حضور جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر به خاک سپرده شدند. امسال ۳۰ سال از رحلت امام(ره) می‌گذرد اما به گفته نمایندگان مردم مشکلاتی در سطوح جامعه به چشم می‌خورد. از قبیل مشکلات اقتصادی که نتیجه بی‌توجهی برخی از مسئولان به آرمان‌های انقلاب و امام و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است.

تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به این سوال که اگر امروز امام خمینی(ره) در میان ما حضور داشتند، شما به عنوان نماینده مردم چه مطالبه‌ای از ایشان داشتید؟ پاسخ‌های جالبی دادند.

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس اینگونه پاسخ داد: بی‌عدالتی‌های موجود در جامعه و بروکراسی‌های اقتصادی که امروز از مشکلات کشور است را خدمت ایشان مطرح می‌کردم. امروز بعضی از افراد با ثروت‌اندوزی از اهداف انقلاب در حال دور شدن هستند. اگر امروز امام حضور داشتند مساله اشرافی‌گری مسئولین را نیز خدمت ایشان مطرح می‌کردم. متاسفانه روحیه جهادی که در اوایل انقلاب وجود داشت امروز کمرنگ شده است.

علی اکبری نماینده مردم شیراز  در پاسخ به این سوال،‌ گفت: اگر امام خمینی امروز حضور داشتند ما کماکان مطاع فرمان ایشان بودیم. هر حرفی را که ایشان مطرح می‌کردند اجرایی می‌کردیم.

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس در پاسخ به این سوال مطرح کرد: وجود رهبر در جمهوری اسلامی ظرفیت بزرگی برای انسجام کشور است. درخواستی که من از امام خمینی داشتم، انسجام نخبگان و مسئولین در جامعه بود چرا که امروز دشمن به دنبال این است که از طریق تفرقه و ایجاد شکاف میان مسئولین و نخبگان، زمینه تضعیف و تغییر نظام را فراهم کند. در شرایط امروز انسجام میان نخبگان و مسئولین بسیار مهم است. از دیگر مسائلی که اگر امام حضور داشت از ایشان مطالبه کردم فیصله یافتن مسائل مربوط به انتخابات ۸۸ بود تا کشور بتواند با انسجام بیشتری به مقابله با آمریکا، اسرائیل و عربستان که تمامیت کشور را هدف گرفته‌اند، بپردازد.

کوروش کرم‌پور حقیقی نماینده مردم فیروزآباد در مجلس در پاسخ به این سوال، گفت: تنها درخواستی که از ایشان داشتم این بود که برایم دعا کند تا در راه انقلاب اسلامی و اسلام شهید شوم.

قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند در مجلس در پاسخ به این سوال اینگونه گفت: از آنجا که رهبر جامعه می‌تواند نجات‌دهنده یک جامعه باشد از ایشان می‌خواستم در جاهایی که ضرورت حکم و دستور قاطع وجود دارد حضور یابند و حل و فصل مسائل را بر عهده بگیرند.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز  اینگونه پاسخ داد: مشکلاتی که امروز در جامعه ما بروز کرده است به واسطه دور شدن از اصول و پایه‌های انقلاب اسلامی است و هر چقدر این فاصله بیشتر شود مشکلات لاینحل‌تر خواهد شد. امروز کسانی به خود اجازه می‌دهند که اظهار کنند انقلاب اسلامی و اصول آن پاسخگوی مقتضیات جامعه نیست و داعیه تجدیدنظرطلبی دارند. آنچه از حضرت امام خمینی مطالبه می‌کردم پافشاری بر روی اصول انقلاب اسلامی و استفاده از همه امکانات برای برگرداندن قطار انقلاب به ریل اصلی خود بود. امروز اتفاقاتی در جمهوری اسلامی در حال رخ دادن است که به هیچ عنوان در طراز انقلاب اسلامی نیست و گویی قوا در یک غفلت به سر می‌برند به نحوی که ما در بدنه مسئولین دولت و سازمان‌ها و ارگان‌ها شاهد بروز کسانی هستیم که ویژگی آنها با شاخص‌ها و معیارهای انقلاب اسلامی همخوانی ندارد و حتی سعی می‌کنند این معیارها را به صورت یک ارزش در جامعه معرفی کنند.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در پاسخ به این سوال، گفت: اگر امروز امام خمینی در میان ما حضور داشتند، بنده بیش از اینکه از امام درخواستی داشته باشم از خدا می‌خواستم تا ما را با امام همراه و هماهنگ سازد. از نظر من امام خمینی همانند مقام معظم رهبری نایب ولیعصر بوده و قطعا به دست ایشان مسیری روشن برای گشایش مشکلات آشکار خواهد شد. از نظر من اگر ما به معنای حقیقی کلمه پیرو باشیم و رفتار، مواضع، تصمیم‌گیری‌ها و مشی ما هماهنگ با امام باشد همه خواسته‌ها برآورده خواهد شد. از نظر من تحقق خواسته ما در اطاعت از رهبری و امام است. امام علی (ع) می‌فرمایند که وظیفه ما یاری رساندن است در غیر این صورت جامعه با لگدمال دشمن از خواب بیدار خواهد شد.

هدایت‌الله خادمی نماینده مرم ایذه و باغملک نیز در پاسخ به این سوال تصریح کرد: اگر امام خمینی در بین ما حضور داشتند با توجه به مسائل و مشکلات روز مهم‌ترین آنها را که منجر به پایداری و رشد نظام اسلامی می‌شد، خدمت ایشان مطرح می‌کردم. دیگر مطالبه من این بود که مسئولینی که سلامت مالی دارند، مسئولیت کشور را به دست گیرند و با فساد و رانت اقتصادی برخورد شود. تنها پاشنه آشیل نظام، فساد اقتصادی و ناکارآمدی مسئولین در رفع آن است که منجر به بیکاری شده است و مشکلات اساسی برای کشور ایجاد کرده است.

علی بختیار نماینده مردم گلپایگان در مجلس در پاسخ به این سوال، گفت: امام خمینی همیشه با تحجر مخالف بودند و حتی علمایی که در ابعاد مختلف با امام نظرات متفاوتی داشتند در عین حال با ایشان همراه بودند. ایشان همیشه تاکید داشتند که گروه‌های سیاسی مختلف با گرایش‌های مختلف باید در کنار یکدیگر با انسجام و تبادل تجارب برای ارتقای نظام گام بردارند. اگر امام امروز حضور داشتند از ایشان می‌خواستم تا بر تقویت رابطه بین جریان‌های سیاسی در کشور و وجود آنها برای تقویت و رشد نظام تاکید کنند و جریان‌های سیاسی در کنار یکدیگر در جهت توسعه کشور حرکت کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر