1

چین پروازهایش به کره شمالی را از سر گرفت

  • کد خبر : 253225
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۵۱

با بهبود شرایط در شبه جزیره کره و کاهش تنش ها میان آمریکا و کره شمالی، چین اعلام کرد که ‘ایر چاینا’ ناوگان هوایی این کشور، پروازهایش به کره شمالی را از سرگرفته است.

به گزارش افق نیوز/این خبر در شرایطی منتشر می شود که قرار است سران کره شمالی و آمریکا ساعت ۹ صبح روز ۱۲ ژوئن برابر با ۲۲ خرداد در سنگاپور دیدار تاریخی خود را آغاز کنند.
روزنامه ‘مورنینگ پست هنگ کنگ’ نوشت از این پس مسافران می توانند بلیت های مربوط به پرواز ‘سی آ ۱۲۱ ‘ چین به کره شمالی برای روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه را خریداری کنند.
انتظار می رود که اولین پرواز از روز چهارشنبه آینده و پس از آن برقرار شود که ارتباطات دیپلماتیک و اقتصادی چین و کره شمالی افزایش یافته و ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی دوبار در پکن با ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین در سال جاری میلادی دیدار و رایزنی کرده است.
پروازهای ایرچاینا به پیونگ یانگ که بسیاری از مسافران کشورهای دیگر نیز برای رفتن به کره شمالی از آن استفاده می کنند از سال ۲۰۰۸ میلادی شروع شد اما بارها به دلایل مختلف از جمله به علت تحریم ها معلق شده است.
خط هوایی ‘ایرچاینا’ بزرگترین ناوگان هوایی کشور چین، نوامبر سال گذشته اعلام کرد که پروازهایش به کره شمالی را به دلیل آنچه نامناسب بودن عملیات پروازی و کمی مسافر دانسته، متوقف کرده است.
‘ایرچاینا’ یک بار دیگر در ماه آوریل سال قبل پروازهای مستقیم به کره شمالی را قطع کرد اما در ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی دوباره آنها را از سرگرفت.
آن زمان ایرچاینا اعلام کرد دو پرواز به کره شمالی را به دلیل نبود مسافر کافی، متوقف کرده است و در مصاحبه مطبوعاتی از لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در باره این موضوع سوال شد اما او گفت که اطلاعی در این باره ندارد.
این سخنگو تصریح کرد که اگر هم اخبار مربوط به توقف پروازها به کره شمالی صحت داشته باشد، این موضوع در حیطه کاری سازمان هواپیمایی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253225

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر