1

ترامپ برای اولین بار افطاری داد!+ تصاویر

  • کد خبر : 253314
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در کاخ سفید مراسم افطاری برگزار کرد اما اکثر مهمانان این مراسم را غیرمسلمانان تشکیل داده بودند!

به گزارش افق نیوز به نقل از رسانه‌های خبری، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شب گذشته (چهارشنبه) برای اولین بار مراسم افطاری برگزار کرد اما اکثر مهمانان این مراسم را مقامات دولت خودش و سفرای کشورهای خارجی غیرمسلمان تشکیل داده بودند.

ترامپ برای اولین بار افطاری داد!+ تصاویر

رهبران سازمان‌های بزرگ اسلامی آمریکا از جمله «انجمن اسلامی آمریکای شمالی» که قدیمی‌ترین و بزرگترین نهاد اسلامی این کشور به شمار می‌رود، نیز اعلام کردند کاخ سفید برای حضور در این مراسم از آنها دعوت به عمل نیاورده بود.

ترامپ برای اولین بار افطاری داد!+ تصاویر

«جیک ترکس» خبرنگار مجله آمریکایی Ami در کاخ سفید با انتشار تصاویری از این ضیافت افطار در اظهاراتی کنایه‌آمیز در حساب توییتر خود نوشته است: «به نظر شما چه تعداد از مهمانانی که در این مراسم حضور داشتند، روزه بودند؟!»

ترامپ برای اولین بار افطاری داد!+ تصاویر

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست غیبت رهبران مسلمانان آمریکا در ضیافت افطار کاخ سفید را نشانه‌ای از تیرگی روابط ترامپ با جوامع مسلمان آمریکا برشمرد.

ترامپ برای اولین بار افطاری داد!+ تصاویر

برخی از معدود نمایندگان کشورهای مسلمان در این مراسم را سفرای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و اردن تشکیل داده بودند.

ترامپ برای اولین بار افطاری داد!+ تصاویرحضور خالد بن سلمان، پسر کوچک پادشاه عربستان و سفیر این کشور در آمریکا، در مراسم افطار کاخ سفید

کولین کریستوفر، از مقامات ارشد انجمن اسلامی آمریکای شمالی، پیش از مراسم افطار شب گذشته با ارسال ایمیلی به روزنامه هافینگتون پست، گفت: «اگر کاخ سفید علاقمند است از نمایندگان کشورهای فاسدی که حقوق شهروندان مسلمان خود را رعایت نمی‌کنند، برای حضور در مراسم افطار دعوت به عمل آورد، چنین رویکردی به نظر با تمایلات رئیس‌جمهور کنونی آمریکا همسوتر است و ما مطمئن هستیم که آنها اوقات خوشی را در این مراسم در کنار یکدیگر سپری خواهند کرد.»

ترامپ برای اولین بار افطاری داد!+ تصاویر

گفتنی است از زمان دولت بیل کلینتون، کاخ سفید هر سال در اقدامی نمایشی میزبان مراسم افطار برای مسلمانان بوده است اما ترامپ سال گذشته در ابتدای ورودش به کاخ سفید با امتناع از برگزاری این مراسم، برروی این سنت ۲۰ ساله پا گذاشت ولی در عین حال، مراسم سالانه پیروان مذاهب دیگر از جمله یهودیان را در زمان مقرر برگزار کرد.

ترامپ در سخنرانی خود در مراسم افطار کاخ سفید از سفر دو روزه سال گذشته‌اش به عربستان به عنوان “یکی از بهترین روزهای زندگی‌اش” یاد کرد!

اولین ضیافت افطاری ترامپ در حالی شب گذشته برگزار شد که وی از بدو ورود به کاخ سفید ورود مهاجران مسلمان را به آمریکا ممنوع اعلام کرده است.

به همین دلیل، تعدادی از گروه‌های حامی حقوق مسلمانان در آمریکا روز گذشته پیش از برگزاری این مراسم، در پارکی در نزدیکی کاخ سفید تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کرده و خواستار تحریم ضیافت افطار ترامپ شدند.

ترامپ برای اولین بار افطاری داد!+ تصاویر

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253314

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر