1

شوالیه های سفید با لباس های سیاه + تصاویر

  • کد خبر : 253332
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

تیم ملی ایران به عنوان اولین تیم حاضر در رقابت های جام جهانی به روسیه رسید و همانطور که کارلوس کی روش در ورود به روسیه گفت این تیم به دنبال این است تا دست به تاریخ سازی بزند.

تیم ملی ایران به عنوان اولین تیم حاضر در رقابت های جام جهانی به روسیه رسید و همانطور که کارلوس کی روش در ورود به روسیه گفت این تیم به دنبال این است تا دست به تاریخ سازی بزند.

به گزارش افق نیوز/ کارلوس کی روش لیست ۲۳ نفره اش را با وسواس زیادی انتخاب کرد و حتی به ناچار چشم بر روی برخی ستاره های بزرگش مثل سیدجلال حسینی بست. اما لیست کی روش نشان داد که او برای رسیدن به اهدافش در این جام هیچ ملاحظه ای را در نظر نگرفته و نمی گیرد. او حالا ۲۳ شوالیه جنگجو را به روسیه برده تا بتوانند حریفان قدرتمند را متوقف کنند. شاید برای خیلی از تیم ها جام جهانی یک تورنمنت جذاب و یا فستیوال پرهیجان فوتبالی باشد اما برای تیم ملی ایران این میدان شبیه یک میدان نبرد است. همیشه اینگونه بوده است و در این سال ها تیم ملی ایران حریفانش را نیز به میدان جنگ برده است. در رقابت های مقدماتی جام جهانی این موضوع به خوبی نمایان شد، کی روش و تیم ایران زمینه را به گونه ای فراهم می کنند که حریفان به ناچار پا به میدان نبردی که ایران ساخته، می گذارند و آن وقت است که بازیکنان ایرانی مثل چریک هایی که کوچه و پس کوچه ها را می شناسند به حریفانشان شبیخون زده اند.کدام بازی تیم ملی ایران زیبا و چشم نواز بوده است؟! شاید هیچکدام اما تمام زیبایی بازی ایران در زیرکی و دام هایی است که برای حریفانش پهن و برای ضربه زدن از تمام قدرتشان استفاده می کنند.

بهترین تصویر و بهترین قاب از تیم ملی ایران همان ویدئویی است که اینروزها در فضای مجازی پخش شده است. لحظه به ثمر رسیدن گل سوم تیم ملی ایران به عراق در رقابت های جام ملت های آسیا، یک هجوم بیرحمانه به حریف و رسیدن به گل به هر قیمتی…تمام زیبایی این گل به فشار بی حد و حصری است که بازیکنان تیم ایران با روح و جسمشان در آن لحظه روی دروازه عراق آوردند.

کی روش حالا تیم متفاوتی را به روسیه برده است. متفاوت تر از آن چیزی که همه ما فکر می کردیم. او برای جنگ در روسیه مقابل یاران کریس رونالدو و غول اسپانیا تمام جنگجویانش را به همراه برده است.حتی مسعود شجاعی که شاید فانتزی ترین نیروی حاضر در میان بازیکنان تیم ملی است در این سال ها تبدیل به یک بازیکن فیزیکی  شده  که در زمین بیشتر از آنکه دریبل بزند با بازیکنان حریف می جنگد. کریم انصاریفرد هم مثل شجاعی خوب متوجه شده کی روش چه می خواهد. او دیگر  مهاجم ظریف و تند و تیز گذشته نیست و به احتمال زیادی یکی از هافبک های تیم ملی ایران در جام جهانی خواهد بود چرا که یاد گرفته خوب بدود و مبارزه کند.

گوچی جای خودش را در این ماه ها به جنگجوهای جوان تر داده باز هم می تواند مثل مقدماتی های جام جهانی بازیکن سرنوشت ساز باشد. گل به عراق را در بهترین تصویر از ماهیت تیم ایران، گل او به قطر، گلش به کره جنوبی همه گل هایی بودند که با قدرت جنگندگی و تلاش او برای مبارزه با حریف به دست آمدند. او بازیکنی بود که  از همان  اولین مسابقه و به سرعت با فلسفه تیم ملی ایران تطبیق پیدا کرد و به همین خاطر بود که حتی بازیکن جوان و آماده ای مثل کاوه رضایی نتوانست جایش را در ترکیب ۲۳ نفره کی روش بگیرد. هرچند در این لیست اتفاق متفاوتی هم افتاد. مجید حسینی جوان توانست جای سیدجلال حسینی را در جام جهانی بگیرد.

تیم ملی ایران در کمپ باشگاه لوکوموتیو مسکو برای سه مبارزه سخت آماده می شود. بازی هایی که می تواند عیار کی روش و بازیکنانش را مشخص کند. کی روش خوب می داند که برای موفقیت بیش از هرچیز به قدرت جسمی و ذهنی بازیکنانش نیاز دارد و حالا بعد از هفت سال حضور می توان گفت که او کامل ترین تیمش را در اختیار دارد. بدون هیچ مصدوم بزرگی و انگار این تیم شبیه ترین به آنچه کی روش می خواهد ، یا به بیان بهتر کی روشی ترین تیم ملی در هفت سال اخیر است. تیمی که هدف مشخصی دارد و آن جنگیدن و نباختن است. او بازیکنانی را در اختیار دارد که در این سال ها خودش مطابق آنچه دوست دارد ساخته است و به همین دلیل است که با وجود این که مثلا رامین رضاییان را که در تیم باشگاهی اش بازیکن ثابت و اصلی نیست به روسیه برد اما وریا را نه… یا سردار که با وجود فصل نه چندان موفق باشگاهی همواره یکی از نیروهای اصلی او بوده و در روسیه نیز یکی از مهره های کلیدی اش خواهد بود. این یک واقعیت است که بازیکنانی مثل عزت اللهی، پورعلی گنجی و ترابی و حتی سردار و رامین و دیگر بازیکنانی که اکنون در روسیه هستند امروز بازیکنانی هستند که توانشان محصول تفکرات و خواست کارلوس کی روش است. حتی لبخند بازیکنان تیم ملی نیز حس و حال کی روش را تداعی می کند. او و شوالیه هایش در روسیه آماده می شوند و شاید بتوانند تاریخ ساز شوند.

عکس: امیرحسین خیرخواه

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253332

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر