2

آژیر قرمز در اردوگاه سرخابی/ حذف استقلال و پرسپولیس از فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر : 253420
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

شرایط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بعد از حضور بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا نگران کننده است و در صورت پابرجا ماندن این وضعیت، دو باشگاه پرطرفدار ایران از آسیا کنار گذاشته می‌شوند.

شرایط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بعد از حضور بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا نگران کننده است و در صورت پابرجا ماندن این وضعیت، دو باشگاه پرطرفدار ایران از آسیا کنار گذاشته می‌شوند.
دربی استقلال و پرسپولیس آژیر قرمز در اردوگاه سرخابی/ حذف استقلال و پرسپولیس از فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا

افق نیوز/ خمیرمایه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را با بدهی سرشته‌اند؛ بدهی‌هایی که کمر این دو باشگاه را شکسته و صدای طلبکاران را به آسمان رسانده است. هفته و ماهی نیست که خبری از طلبکاران استقلال و پرسپولیس همراه با تهدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در رسانه ها منتشر نشود. میزان این بدهی ها آنقدر زیاد است که فصل گذشته با وجود کمک وزارت ورزش، هنوز بخش عمده ای از آن باقی مانده است.

 

در این میان، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور پروانه حرفه‌ای باشگاه های آسیایی، هر سال سخت گیری هایش را بیشتر می کند و حلقه ملاک ها و معیارهای صدور این مجوز را تنگ تر می کند. بازرسان AFC ماه گذشته به ایران سفر کردند تا از نزدیک مدارک و اسناد باشگاه های ایران بخصوص استقلال و پرسپولیس را بررسی کنند. در مدت اقامت نمایندگان AFC در ایران، تعدادی از طلبکاران هم خودشان را به آنها رسانده و خواستار اعمال فشار به این دو باشگاه برای گرفتن مطالباتشان شدند.

 

طی چند سال گذشته این ایراد به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال وارد بود که با سندسازی، مشکلات و بدهی های باشگاه های ایران را مقابل کنفدراسیون آسیا مخفی می کند تا بتواند حداکثر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند؛ رویه ای که حالا با سفر بازرسان اصلی این کنفدراسیون به ایران و وقت گذاشتن بیشتر روی اسناد و مدارک و سرکشی به باشگاه ها، جدی تر از قبل دنبال می شود و احتمال سندسازی را کاهش داده است.

 

در هفته های گذشته هم خبرهای مختلفی از حذف استقلال از مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به خاطر همین مشکلات رسانه ای شد که تکذیب مسئولان این باشگاه را به همراه داشت ولی حالا سهیل مهدی مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ، شرایط را هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس نگران کننده می داند.

 

سهیل مهدی مسئول کمیته مجوز حرفه ای سازمان لیگ در گفتگو با مهر، درباره شائبه حذف استقلال از لیگ قهرمانان و اینکه آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی چیزی در این خصوص اعلام کرده است؟ گفت: بازرسان AFC بعد از انجام ممیزی های لازم ایران را ترک کردند. قرار بود آنها گزارشی به ما بدهند. به صورت غیر رسمی و از طریق ایمیل و واتس آپ هم چندبار پیگیر این گزارش شدم ولی آنها اعلام کرند که به کشورهای دیگر سفر کرده اند. نمایندگان کنفدراسیون آسیا هفته قبل در عربستان بودند و برای همین گویا جمعبندی نهایی را انجام نداده اند. ما هم منتظریم تا این گزارش به دستمان برسد.

 

«آیا با این حجم از بدهی، کنار گذاشتن باشگاهی مثل استقلال از لیگ قهرمانان می تواند اتفاقی قابل پیش بینی باشد؟» مسئول صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ در پاسخ به این سئوال تاکید کرد: من نمی توانم پیش داوری داشته باشم. برای اعمال جرایم انضباطی، یک جدول وجود دارد به اینصورت که ابتدا توبیخ کتبی می کنند، سپس به ترتیب جریمه نقدی، محرومیت و جریمه نقدی و محرومیت دو ساله. الان نمی دانیم این تصمیم گیری در چه سطحی خواهد بود. بدیهی است که AFC هم درگیر برگزاری جام جهانی است و تا بعد از جام جهانی اتفاقی رخ نمی دهد.

 

مهدی همچنین درباره اینکه آیا حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا با این شرایط برای شما نگران کننده نیست؟ اظهار کرد: طبیعی است اگر امسال هم اتفاقی رخ ندهد، سال آینده شرایط برای نمایندگان ایران سخت تر می شود. هر روز این سخت گیری ها حساستر خواهد شد. الان هم موجی از بدهی استقلال و پرسپولیس به AFC رفته است. این دو باشگاه هم دفاعیه خود را ارائه کرده اند. فرض می گیریم این دفاعیات صد درصد هم پذیرفته شود ولی آیا تا سال آینده این تعهدات عملی می شود؟ سال آینده که می گویم منظورم سه ماه دیگر است چون نمایندگان AFC سه ماه دیگر برای بررسی شرایط باشگاه ها و صدور مجوز حرفه ای آنها برای فصل بعد به ایران می آیند. بنابراین در صورتی که باشگاه های ما امسال هم محروم نشوند، ادامه کار با همین دست فرمان مشکل ساز می شود.

 

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال سال گذشته با سفر به مقر AFC و جلسه با شیخ سلمان توانست برای باشگاه های ایران چند ماه زمان بخرد تا آنها برای حل مشکلات مالی و بدهی های خود اقدام کنند. آیا امکان دارد فدراسیون فوتبال ایران دوباره با رئیس AFC مذاکره کند و برای نمایندگان ایران زمان بخرد؟ سهیل مهدی در پاسخ به این سئوال گفت: خیر، فکر نمی کنم دیگر فُرجه ای در کار باشد. دفعه قبل خودمان هم باورمان نمی شد که به باشگاه های ایرانی زمان بدهند. همان موقع وزارت ورزش هم به باشگاه ها برای پرداخت بدهی ها کمک کرد. با بخشی از طلبکاران هم توافق کردند به صورت قسطی مطالباتشان را بدهند. حالا باید آن تعهدات، محقق شود.

 

مسئول کمیته مجوز صدور حرفه ای سازمان لیگ افزود: پرسپولیس به خاطر محرومیت، درگیر نقل و انتقالات نیست و فرصت خوبی است تا برای تسویه حسابهایش زمان بگذارد. باشگاه استقلال هم بنا به ضرورت، اقدام به جذب بازیکنان جدید و نفرات قبلی خود دارد. کاش این باشگاه اولویت را به تسویه حساب بدهی هایش بدهد. ما دیگر نمی توانیم سال بعد از AFC فرجه بگیریم. ضمن اینکه پرونده بدهی های این فصل هم به دو باشگاه اضافه شده است. این بدهی ها را باید چه کار کنیم؟

 

سهیل مهدی در پایان صحبتهایش تاکید کرد: استقلال و پرسپولیس اگر پرونده هایشان را تا دو، سه ماه دیگر مدیریت نکنند، احتمال اینکه سال بعد مجوز حرفه ای نگیرند، زیاد است. ما را سالها محکوم به سندسازی می کردند. حالا این باشگاه ها همه چیز در اختیار خودشان است و باید با مدیریت درست، زمینه گرفتن مجوز حرفه ای را فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر