2

برخی عرب ها خانه های ساکنان قدس را با قیمت بالا می خرند

  • کد خبر : 253456
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

دبیرکل حزب الله لبنان از اقدام برخی عرب ها و دولت های حاشیه خلیج فارس در خرید خانه های ساکنان قدس با قیمت بالا پرده برداشت و آن را توطئه ای علیه قدس و در خدمت رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش افق نیوز/ «سیدحسن نصرالله» این سخنان را امروز جمعه در جمع هزاران شرکت کننده در مراسم روز قدس که در شهرک «مارون الراس» در مرز لبنان با فلسطین اشغالی برگزار شد، مطرح کرد.
نصرالله که به صورت ویدیو کنفرانس سخنرانی می کرد، گفت: هدف امام خمینی(ره) از اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، این بود که مساله قدس در وجدان امت اسلامی و همه ملت های جهان زنده بماند.
وی با بیان اینکه روز به روز اهمیت روز بیشتر می شود، تصریح کرد: اهمیت روز قدس به عنوان یک روز جهانی، به این علت است که قدس خلاصه نبرد و نماد آن پس از گذشت بیشتر از ۷۰ سال است.
نصرالله ادامه داد: گرامیداشت روز قدس تایید می کند که مساله فلسطین همچنان با قدرت در وجدان ها و ذهن ها زنده است.
دبیرکل حزب الله با اشاره به انتخاب شهرک مارون الراس برای بزرگداشت روز قدس گفت: این انتخاب به دو دلیل است یکی اینکه در نزدیکی فلسطین باشد و دیگری برای وجود روح مبارزه و مقاومت در اینجاست.
وی تصریح کرد: خطرناک ترین مساله امسال، صحبت درباره معامله قرن است که هدفش از بین بردن و پایان دادن به مساله فلسطین و تسلیم کردن قدس و همه مقدسات به رژیم غاصب صهیونیستی است.

*قدس در مقابل سه چالش
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به سه چالشی که قدس با آن روبروست اشاره کرد.
به گفته وی، نخستین چالش در مقابل قدس، جنگ بر سر به رسمیت شناختن اقدام آمریکا (در تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتش به قدس) از سوی کشورهای جهان است.
نصرالله چالش دوم را تغییر بافت جمعیتی و تغییر هویت ساکنان شهر قدس عنوان کرد.
چالش سوم هم از نگاه وی، مساله مقدسات در شهر قدس به ویژه مسجد الاقصی و هر آن چیزی است که در حرم مقدس آن وجود دارد.

*ضرورت باقی ماندن اهالی قدس
نصرالله پایداری و باقی ماندن اهالی قدس و حفظ خانه ها، مغازه ها و حضورشان در شهر را یک نبرد حقیقی توصیف کرد.
وی گفت: دشمن صهیونیستی، تا کنون از تغییر چشمگیر و سرنوشت ساز در قدس عاجز مانده است و در آنجا، صدها هزار فلسطینی هنوز زندگی می کنند.
دبیرکل حزب الله گفت که برخی دولت های خلیج فارس و عرب ها به جای کمک به ساکنان قدس برای ماندن در این شهر خانه های آنها را می خرند.
وی افزود: به یکی از ساکنان قدس پیشنهاد شد که خانه اش را ۲۰ میلیون دلار می خرند. این نشان دهنده توطئه علیه قدس است.
نصرالله با بیان اینکه باقی ماندن اهالی قدس، چه مسلمانان و چه مسیحیان در شهر، مانع از تغییر هویت آن می شود خاطرنشان کرد: این مردم حافظان و پاسبانان شهر مقدس هستند و کسانی که از هویت شهر دفاع می کنند، فرزندان آن هستند.
وی خواستار کمک به اهالی قدس برای باقی ماندن در خانه هایشان شد و گفت: این امر با کمک های مالی میسر است تا بتوانند در شهرهایشان بمانند و تسلیم فشارهای مالی و روزمره صهیونیست ها نشوند.
نصرالله کمک های مالی به اهالی قدس برای ایستادگی را خط اول دفاع از قدس توصیف کرد.

*علمای درباری و قدس
دبیرکل حزب الله در ادامه سخنانش گفت: یک چالش جدید نیز در مساله قدس و فلسطین وجود دارد که طی ۷۰ سال گذشته تا کنون ندیده ایم و آن ارائه نظریه ها و تئوری های دینی، عقیدتی و تاریخی برای شکست خوردن در برابر دشمن صهیونیستی است.
نصرالله افزود: کسانی که می خواهند تاج و تخت شان را توسط آمریکا حفظ کنند معانی قرآن و روایات اسلامی را تحریف می کنند و اسرائیل را به رسمیت می شناسند و با پایان دادن مساله فلسطین، موافقت می کنند.
وی تصریح کرد: واعظان و فقهای درباری، پس از ۷۰ سال کشف کرده اند که صهیونیست ها حق تاریخی و دینی در قدس دارند و باید قدس را به آنها بسپاریم.
به گفته وی مسئولیت علما، اندیشمندان، رسانه ها و هر آن کس که توانایی و مقبولیت دارد، این است که برای جلوگیری از انتشار این تفکر گمراهانه درباره قدس، اقدام کند.

*از راهپیمایی بزرگ بازگشت تا راهپیمایی روز قدس
دبیرکل حزب الله در ادامه به برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت در غزه اشاره کرد و گفت: اکثریت قریب به اتفاق از ده ها هزار نفری که به مرزهای شرقی غزه با سرزمین های اشغالی می روند، از جوانان هستند و این یک نشانه و شاخص مثبت است.
نصرالله تاکید کرد که ملت فلسطین، از رهبران سیاسی، نیروها و گروها و جوانان، زیر فشار شدیدی هستند تا معامله قرن را بپذیرند، اما این مردم از حق خود و از سرزمینشان دست نمی کشند.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم کشورهای عربی و اسلامی در سرتاسر جهان برای همبستگی با فلسطین: هر کشور عربی که زیر یوغ آمریکا باشد، اجازه نمی دهد که کسی نفس بکشد و به خاطر قدس و فلسطین کاری کند.
نصرالله افزود: هنگامی که به صنعا نگاه می کنیم، می بینیم که تنها پایتخت عربی است که تظاهرات گسترده و پرشوری برای همبستگی با فلسطین در آن برگزار می شود و این با وجود قحطی، گرسنگی، بیماری و بمباران هاست اما یمنی ها ایمان واقعی خود را نشان می دهد. آیا این کار یمنی ها باعث نمی شود تا برخی درمورد آنچه که در حقشان انجام می گیرد، تجدیدنظر کنند؟
وی با اشاره به همدردی مردم بحرین با فلسطین گفت: می بینید که ملتی که به شدت سرکوب می شود و هویت و تابعیت شان از آنها سلب می شود، برخاسته و با فلسطین همدردی و همبستگی خود را اعلام می کنند، اما مقام های بحرینی به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حرکت هستند.
نصرالله همچنین به برگزاری روز قدس در عراق اشاره کرد و گفت: به مناسبت روز قدس توسط آنهایی که داعش را شکست دادند، رژه های نظامی در بغداد شکل گرفت.
وی یادآور شد: موضع مرجعیت دینی عراق درباره مساله فلسطین از سال ۱۹۴۸ و زمان آیت الله «سید محسن حکیم» و آیت الله «خویی» تا مراجع کنونی، روشن و معروف بوده است.

*ایران
نصرالله در ادامه سخنانش ریشه دشمنی های آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایران را مواضع این کشور درباره فلسطین دانست و گفت: اگر ایران تسلیم توطئه علیه فلسطین می شد و امام خمینی(ره) می گفت که فلسطین به ما ارتباطی ندارد، همه این دشمنی های آمریکا، اسرائیل، و کشورهای خلیج (فارس) را متحمل نمی شد.
وی افزود: طبیعی است که هر کسی با ایران دشمنی کند، خودش را به اسرائیل نزدیک می بیند و این یک واقعیت است.
دبیرکل حزب الله خطاب به کسانی که روی سرنگونی نظام اسلامی در ایران حساب باز می کنند، گفت: حسابتان سراب است.

*سوریه
دبیرکل حزب الله به وضعیت سوریه نیز اشاره کرد و گفت: امروز بیشتر خاک سوریه امن شده است و پرواضح است که محور دشمن به دنبال دستیابی به برخی دستاوردهاست. اسرائیل روی سرنگونی جناب «بشار الاسد» رئیس جمهوری سوریه حساب بازکرده بود و وجود گروه های مسلح را به نفع خود می دید. امروز هدف صهیونیست ها در سوریه تغییر کرده و آنها از نبرد اخراج ایران و حزب الله از سوریه صحبت می کنند.
وی افزود: ما زمانی که به سوریه رفتیم، در نتیجه این فهم رفتیم که در سوریه توطئه بزرگی در جریان است که موجودیت سوریه و محور مقاومت را هدف قرار می دهد بنابراین به درخواست نظام و رهبری سوریه وارد خاک ان کشور شدیم و طرح و برنامه خاصی نداشتیم.
نصرالله تاکید کرد: حزب الله در سوریه طرح خاصی ندارد ما هر جا که باید باشیم، هستیم و هر آنجایی که رهبری سوریه با توجه به تحولات میدانی درخواست کند، حاضر می شویم.
دبیرکل حزب الله یادآور شد: ما در پیروزی بزرگ سوریه بر توطئه ها، نقش داشتیم و هر گاه که رهبری سوریه بخواهد حزب الله نباشد، سپاسگزار خواهیم بود. اگر همه جهان جمع شوند تا ما از سوریه خارج شویم، نخواهند توانست، و تنها راه خروج ما از آن کشور، درخواست رهبری سوریه است.
نصرالله در پایان سخنانش گفت: همانطور که ایمانی قاطع و محکم داریم که مساله فلسطین و قدس، حق است، با همین موضع اعتقادی و ایمانی و تاریخی، یقین داریم که قدس به صاحبان آن بازمی گردد و فلسطین آزاد خواهد شد.
وی خطاب به ساکنان فلسطین اشغالی گفت: ما نمی خواهیم جایی را ویران کنیم و کسی را بکشیم و به دریا بریزیم، بلکه به شما می گوییم که به کشورهایی بازگردید که از آنجا آمده اید. اگر بر اشغالگری اصرار ورزید، موعد جنگ بزرگ خواهد رسید و آن روز خواهد رسید که همه ما در قدس نماز بگزاریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر