کد خبر:253906
پ

کارشناس فیفا: اقدام نایکی علیه تیم ملی ایران در دادگاه‌های بین‌المللی قابل پیگیری است

کارشناس فیفا در مدیریت و حقوق ورزش اعتقاد دارد اقدام شرکت نایکی عیله تیم ملی فوتبال ایران در ۲ مورد قابل رسیدگی و پیگیری در دادگاه‌های بین‌المللی است.

کارشناس فیفا در مدیریت و حقوق ورزش اعتقاد دارد اقدام شرکت نایکی عیله تیم ملی فوتبال ایران در ۲ مورد قابل رسیدگی و پیگیری در دادگاه‌های بین‌المللی است.
امیر صدیقی درباره اینکه شرکت نایکی اعلام کرده به بازیکنان تیم ملی ایران کفش‌های ورزشی این کمپانی را نمی‌دهد, اظهار داشت: از نظر من مبحثی که از سوی شرکت نایکی مطرح شده شباهت زیادی به موضوعی دارد که در المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی از سوی شرکت سامسونگ رخ داد و این شرکت در ابتدا از اهدای تلفن‌همراه به ملی‌پوشان ایرانی ممانعت کرد, اما در آن مورد ابتکار عمل خوبی رخ داد و باعث شد در پایان موضوع به نفع ایران تمام شود.

به گزارش افق نیوز ، وی ادامه داد: به نظرم نایکی برای خوش‌خدمتی به دولت ترامپ این اقدام را قبل از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ انجام داده, چرا که بازیکنان ما در جام جهانی ۲۰۱۴ هم از کفش‌های نایکی استفاده کردند و هیچ عکس‌العملی منفی از سوی این شرکت آمریکایی نشان داده نشد. آن زمان هم ایران تحت شدید‌ترین تحریم‌ها بود و هم از برجام‌ خبری نبود. حالا باید دید شرکت نایکی چگونه به جمع‌بندی رسیده که در فاصله کمی تا آغاز جام جهانی این صحبت‌ها را مطرح کرده است. این شرکت باید پاسخگو باشد.

این کارشناس فیفا با بیان اینکه «۶۰ درصد بازیکنان حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ کفش‌های شرکت نایکی را خواهند پوشید», عنوان کرد: بیانیه شرکت نایکی درحالی مطرح شده که اصلا هیچ قراردادی اسپانسری‌ بین ایران و این شرکت وجود نداشته که حالا به بهانه تحریم‌ها بخواهد استفاده بازیکنان ایرانی را از این کفش‌ها را منع کند. افرادی ایرانی این کفش‌ها را خریداری کرده‌اند و نایکی هیچوقت نمی‌تواند مصرف‌کننده نهایی را از پوشیدن جنسی نهی کند. این ایراد شرکت نایکی است. در بین بازیکنان ایرانی تنها سامان قدوس قرارداد شخصی با این شرکت داشته که باید دید تحت تاثیر این مطالب قرار خواهد گرفت یا خیر. این موضوع در دادگاه‌های بین‌المللی قابل رسیدگی است.

«اقدام شرکت نایکی عیله  تیم ملی فوتبال ایران ۲ مورد برای رسیدگی و پیگیری دارد». صدیقی با بیان این جمله گفت: اول اینکه با این حرکت روحیه بازیکنان ایران قبل از مسابقات لطمه خورده و موضوع دوم اینکه نایکی هیچ‌وقت نمی‌‌تواند مصرف‌کننده نهایی را از مصرف کالایی نهی کند. نایکی یک بازار بزرگ در ایران دارد که به نظرم حالا ایرانی‌ها باید همتی کنند و جلوی این اقدام بایستند.

منبع: تسنیم
کلیدواژه : امیر صدیقی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 6

کلید مقابل را فعال کنید