3

تنفس مصنوعی وزارت خارجه آمریکا به مدعیان اصلاحات

  • کد خبر : 25403
  • ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷

انتخابات آزاد و منصفانه در ایران دیگر مفهوم ندارد

عدم مشروعیت انتخابات مجلس مسجل شد! سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تازگی حکم داده که انتخابات در ایران مشروعیت ندارد و آزاد نیست.
آلن ایر به یکی از سایت های نیمه تعطیل ضد انقلاب گفته است: انتخابات آزاد و منصفانه در ایران دیگر مفهوم ندارد. به جای آن با پدیده تک حزبی مواجه هستیم که اکثر نامزدها با ابزار «نظارت استصوابی» و «التزام عملی به نظام» حذف می شوند.
وی می افزاید: به اولین مجلس بعد از انقلاب نگاه کنیم. چه طیف الوسیعی ]!؟[ از افراد و عقاید مختلف. واقعا حیف است اگر انتخابات مجلس ایران مانند بعضی انتخابات مجلس دوران شاه، فرمایشی باشد.
البته مایه خوشحالی است که این سخنگوی کم حافظه و شیرین عقل وزارت خارجه آمریکا هم اقرار دارد در زمان پهلوی، در ایران انتخاباتی وجود نداشت و فرمایشی بود اما سوالی که وی بی جواب می گذارد این است که رژیم پهلوی مطابق کدام کودتا و با هدایت کدام قدرت بیگانه، حاکمیت ملی و انتخابات را تعطیل کرد؟
اظهارات آلن ایر در حالی است که هم اکنون جلادان آل سعود و آل خلیفه با چراغ سبز آمریکا و مشورت های پنتاگون در حال کشتار مردم بحرین هستند؛ مردمی که از جمله مطالباتشان، برگزاری انتخابات است اما چون به قول آقای اوباما «ارزش ها» و «منافع» آمریکا در برخی کشورها با هم منطبق نیست، آمریکا یا دخالت نمی کند یا دخالت های آن درست برای تثبیت پایه های لرزان دیکتاتورها (نظیر عربستان و بحرین و یمن و اردن و قطر…) است.
یادآور می شود آمریکایی ها ۳۳ سال است که انتخابات انجام شده در ایران را مشروع نمی دانند حال آن که رژیم کودتایی و خودکامه پهلوی را جزیره ثبات و الگوی منطقه معرفی می کردند. دولت آمریکا تنها مجلس ششم را که لانه جاسوسان شده بود، قبول داشت و برخی دولتمردان مدعی اصلاح طلبی که عاشق ایفای نقش در پروژه های سیاسی غرب به ویژه آمریکا- نظیر پروژه کودتای مخملین- بودند، درباره مجلس اول هم باید گفت برخی از اعضای همان مجلس بعدها خیانت شان محرز شد و از کشور گریختند و در صف اپوزیسیون خارج نشین درآمدند.
از این جهت نیز باید به آقای آلن ایر توجه داد که در آمریکا اشخاصی که کمترین زاویه با نظام سیاسی این کشور داشته باشند اجازه پیدا نمی کنند در کنگره یا دولت حضور داشته باشند؛ از این بدتر نامزدهای انتخاباتی در آن کشور باید قبل از هر چیز سرسپردگی خود را به لابی صهیونیستی و رژیم اسرائیل به نمایش بگذارند!
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه اخیر خود، این را هم گفته است که ما می دانیم تحریم اقتصادی به مردم لطمه می زند اما نمی توانیم نسبت به پیشرفت فعالیت های هسته ای ایران بی تفاوت بمانیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25403

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]