3

ثلاث در همان بیمارستان به جرم خود اعتراف کرده بود

  • کد خبر : 254386
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

ثلاث بر حسب اظهاراتش راننده اتوبوس بود عامدا و عاملا به نیروی انتظامی حمله کرده است. به محض اطلاع دادسرای تهران بازپرس به بیمارستان مراجعه کرده و از متهم بازجویی کرده و او هم همان‌جا به اقدامات عامدانه خود اعتراف می کند. اقرار وی علاوه بر ثبت مکتوب، فیلم‌برداری شده است و مستندات آن موجود است.

غلامحسین اسماعیلی

رئیس دادگستری استان تهران به ابهامات مطرح شده در رابطه با پرونده ثلاث پاسخ داد و گفت: ثلاث در همان ساعات اولیه در بیمارستان به جرم خود اعتراف کرد و از اعترافات وی فیلم برداری شد.

افق نیوز/غلامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد ابهامات مطرح شده پیرامون پرونده و اعدام ثلاث ارائه داد.

به  گفته وی مستنداتی در این پرونده مطرح است که ابهامات را رفع می کند.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: تیر ماه در کشور ما در سال ۶۰، خاطرات تلخی رقم خورد که ماحصل اقدامات خصمانه دولت آمریکا بود و در آن سال ترور نافرجام رهبری و همچنین شهادت آیت الله بهشتی را داشتیم.

وی افزود: ادعاهای حقوق بشری آمریکا در بین مردم ما هیچ جایی ندارد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اجرای حکم قصاص عامل به شهادت رسیدن نیروهای ناجا گفت: همراهی برخی از فتنه گران داخلی که دارای سابقه محکومیت کیفری هم هستند با ضد انقلاب صورت گرفت و این افراد اقدام به طرح‌ برخی سخنان کردند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش بود جای مظلوم و جلاد را با هم عوض کند، گفت: برخی که خود را حقوقدان می دانند و وکیل هستند اذهان عمومی را مشوش کردند.

رییس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: حادثه پاسداران در خیابان و در حضور جمع کثیری از مردم و شهروندان اتفاق افتاد و یک‌ جنایت رخ داده در بیابان نبود که شناسایی‌ آن برای ضابطین قضایی سخت باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: ثلاث بر حسب اظهاراتش راننده اتوبوس بود عامدا و عاملا به نیروی انتظامی حمله کرده است. به محض اطلاع دادسرای تهران بازپرس به بیمارستان مراجعه کرده و از متهم بازجویی کرده و او هم همان‌جا به اقدامات عامدانه خود اعتراف می کند. اقرار وی علاوه بر ثبت مکتوب، فیلم‌برداری شده است و مستندات آن موجود است.

وی افزود: در دادگاه هم بار ها وی به جرم خود اعتراف کرد. علاوه بر این متهم در بازسازی صحنه جرم اعترافاتی داشت و آنجا هم فیلم برداری شده است.

وی با انتقاد از سخنان وکیل اخیر ثلاث گفت: این فرد از جزییات پرونده اطلاعی نداشته و ندارد و پس از قطعیت دادنامه با متهم در زندان ملاقات کرده است. پس از این مرحله این فرد از دیوان عالی درخواست اعاده دادرسی کرد که دیوان این موضوع را نیز بررسی کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه حکم‌، قبل از ماه رمضان تایید شده بود، گفت: علیرغم تایید، حکم پس از ماه مبارک رمضان اجرا شد.

امروز کسانی نسبت به حکم ادعای واهی دارند که هیچ اطلاعاتی از پرونده ندارند و به جای حمایت از امنیت مردم، فضاسازی دروغی علیه قوه قضاییه به راه انداخته اند.

وی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر اینکه چرا اثر انگشت متهم‌ از روی فرمان اتوبوس برداشته نشد، گفت: علاوه بر اقرار، شهادت خود شهود را داشتیم و هیچ وقت متهم، حضورش در پشت فرمان را انکار نکرد تا به سراغ اثر انگشت برویم.

علت عدم پخش فیلم های حادثه در دادگاه

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه قرار بود در جلسه دوم فیلم های مستندی از صحنه حادثه در دادگاه پخش شود، این عدم پخش مستندات در دادگاه علنی علت خاصی داشت؟ گفت: فیلم هایی از صحنه وجود دارد اما در قسمتی از فیلم شاهد هستیم که خون زیادی در صحنه ریخته می شود و یک مأمور حتی زیر اتوبوس گیر می افتد، فیلم دارای صحنه های خیلی دلخراشی بود و به خاطر حضور اعضای خانواده این فیلم نمایش داده نشد.

اسماعیلی در رابطه با ادعای اینکه ثلاث در ساعت ۲ بعداز ظهر قبل از حادثه بازداشت شده است، گفت: خود متهم هم چنین اقراری نداشت و متاسفانه کسی که در کسوت وکالت است چنین چیزی را مطرح کرده است.

وی در خصوص اعتراف گرفتن زیر شکنجه هم توضیح داد: تحقیقات اولیه از این فرد در بیمارستان و نه آگاهی از سوی بازپرس و نه ماموران ناجا انجام می شود. متاسفانه اینها اکاذیب هست.

وی در خصوص ورود قضایی و صدور حکم در خصوص ویلای موسوم به ویلای لواسان، گفت: آنچه ما به عنوان دستگاه قضایی اعلام می کنیم این است که از سوی نهادی که مالکیت ملک مذکور را داشته است درخواستی مبنی بر رفع مالکیت و یا غیره مطرح نشده است و هیچ حکمی صادر نشده است. این ادعا که با مماشات دستگاه قضایی تصرف ادامه دارد، کذب است. تقاضایی نبوده است و صدور حکم موکول است به تقاضای فرد و ذی نفع. ساعت ۲و نیم امروز دادخواست از نهاد ذیربط مبنی بر رفع تصرف از سوی ناحیه لواسان به ما اعلام شده است. برای هفته آینده تعیین وقت شده است تا به دادگاه برود.

احکام صادره برای دانشجویان قطعی نیست

اسماعیلی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه در راستای اعتراضات دانشجویان به احکام صادره برای عده دیگری از دانشجویان، درخواستی از سوی وزارت علوم برای تجدید نظر در احکام داشتیم یا خیر، توضیح داد: در اغتشاشات دی ماه عده ای خلاف قانون رفتار کردند و بازداشت شدند. برای ما اهمیتی نداشت که فارغ از این اغتشاشات در چه حرفه ای هستند.

وی افزود: برای ما صرف دانشجو بودن اهمیتی ندارد. احکام صادره هیچکدام قطعی نشده است و احتمال تغییر میزان مجازات و یا پیش از اینکه درخواست نهادها برای ما مهم باشد درخواست تجدید نظر خود متهمان و همچنین عملکرد آنها مبنی بر اینکه پشیمان هستند یا خیر، مهم است.

آخرین وضعیت پرونده زاغری

اسماعیلی در خصوص پرونده عباس عدالت گفت: تا قطعی شدن احکام قضایی نمی توان جزئیات را گفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص پرونده نازنین زاغری گفت: تعیین وقت شده بود اما به دلیل موضوع معرفی وکیل این وقت کنسل شده است و پس از معرفی وکیل بررسی می‌شود.

وی در خصوص پرونده عباس عدالت نیز گفت: تا قطعی شدن احکام قضایی نمی توان جزییات را گفت.

ادامه رسیدگی به پرونده ثامن

اسماعیلی در خصوص پرونده موسسه ثامن نیز گفت: دادگاه این پرونده علنی بود و ۳۶۰ شاکی دارد و بزرگترین سالن ما که حدود ۳۰۰ صندلی دارد به برگزاری این دادگاه اختصاص یافت و در خبری هم که از صداوسیما پخش شد، اغلب صندلی های ما پر بود.

وی یادآور شد: جلسه بعدی پرونده ثامن نیز هفته آینده روز شنبه برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=254386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر