4

ضرورت تعریب مداحی و جایگاه مداح درفرهنگ شیعی

  • کد خبر : 2544
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵

شرکت کنندگان در نشست هم‌اندیشی علمی بنیاد دعبل خزاعی با اشاره به بر ضرورت تعریب مداحی و جایگاه مداح درفرهنگ شیعی ضرورت پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان را مورد تأکید قرار دادند. به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست هم اندیشی علمی بنیاد دعبل خزاعی دکتر محمدرضا سنگری، رئیس هیئت علمی بنیاد […]

شرکت کنندگان در نشست هم‌اندیشی علمی بنیاد دعبل خزاعی با اشاره به بر ضرورت تعریب مداحی و جایگاه مداح درفرهنگ شیعی ضرورت پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان را مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست هم اندیشی علمی بنیاد دعبل خزاعی دکتر محمدرضا سنگری، رئیس هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی با تأکید بر ضرورت تعریف مداحی، تشخیص اینکه مداح کیست و از نظر فرهنگ شیعی و ولایی چه جایگاهی دارد، به پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار سالیانه با مداحان،  به عنوان بخش مهم ماموریت‌ هیئت علمی و گروه آموزشی و فرهنگی بنیاد دعبل خزاعی اشاره کرد و گفت: نتایج این فعالیت‌ها و نشستها، فقط مختص به مداحان و ذاکران نخواهد بود، بلکه تأثیر آن را در حوزه وعظ و تبلیغ و همه کسانی که درباره مباحث دینی فعالیت می کنند، را دربر خواهد گرفت.

غلامحسین رفیعا، مدیر ارتباطات فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری نیز بر لزوم کاربردی بودن دستورات این نشست تأکید کرد و با اشاره به شأن علمی، فرهنگی و آموزشی بنیاد ابراز امیدواری کرد که این نهاد بتواند به عنوان بازوی فکری جهت انجام ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در آینده پشتوانه‌ای برای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی سازمان باشد.

همچنین، حجت الاسلام محمدمهدی انصاری از اعضای هیئت مدیره بنیاد ضمن تشریح سابقه عملکرد بنیاد و فرایند انجام ماموریت‌های اصلی بنیاد دعبل، به نقش مداحان پیش از انقلاب در مبارزه با طاغوت، نقش فعال در انقلاب، دفاع مقدس و نقش مؤثر در همراهی با انقلاب و پاسداری از آن، اشاره و بر لزوم انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در این گروه موثر تأکید کرد.

‌مهدی آصفی، شاعر و مداح اهل بیت (ع) با اشاره به نهادهایی که در حوزه مداحی فعالیت می‌کنند و علی‌رغم عدم کیفیت، گاه حتی مدرک هم ارائه می‌دهند، بر لزوم تجمیع و ساماندهی این فعالیت‌ها تأکید کرد.

این نشست با حضور اعضای هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی امیر فائق، مهدی امین‌فروغی، محسن‌حسام مظاهری و سیدمرتضی توکلی، مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد.

برگزاری هم اندیشی علمی بنیاد دعبل خزاعی دوبار در طول هرماه در دستورکار این بنیاد قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2544

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر