4

نمایندگان ملت فردا با سخنان رییس جمهوری جلسه رای اعتماد و بررسی برنامه های سجادی را آغاز می کنند.

  • کد خبر : 2551
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴

‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری سه شنبه هفته گذشته در نامه ای خطاب به رییس مجلس ضمن معرفی سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، ابهام ها و اشکال های مصوبه مجلس درمورد تاسیس این وزارتخانه را موجب اختلال در امر ورزش و بروز کشمکش در این عرصه دانست. طرح تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی و ملی […]

‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری سه شنبه هفته گذشته در نامه ای خطاب به رییس مجلس ضمن معرفی سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، ابهام ها و اشکال های مصوبه مجلس درمورد تاسیس این وزارتخانه را موجب اختلال در امر ورزش و بروز کشمکش در این عرصه دانست.
طرح تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان
۱۳ دی سال گذشته برغم مخالفت برخی از نمایندگان با تشکیل این وزارتخانه، با ۱۵۷ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب نهایی شد.
به موجب این قانون سازمان‌های تربیت‌بدنی و ملی جوانان با اعتبارات، نیروی انسانی و امکانات ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می شود و اقدامات قانونی برای اصلاحات لازم در مقررات مربوط به آن انجام می شود.
طبق تبصره این قانون هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت ورزش و جوانان تامین می شود.
نمایندگان ملت فردا با سخنان رییس جمهوری جلسه رای اعتماد و بررسی برنامه های سجادی را آغاز می کنند.
رییس جمهوری یک ساعت فرصت دارد از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دفاع کند و پس از سخنان وی ، دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق به ترتیب یک مخالف و یک موافق هر یک به مدت ۱۵ دقیقه به بیان دیدگاه های خود می پردازند.
سجادی وزیر پیشنهای ورزش و امور جوانان پس از سخنان موافقان و مخالفان ضمن تشریح برنامه های راهبردی خود در عرصه ورزش و جوانان به مدت ۳۰ دقیقه به پرسش های نمایندگان پاسخ می دهد.
پس از سخنان نمایندگان موافق، مخالف و همچنین وزیر پیشنهادی؛ رییس جمهوری بار دیگر فرصت دارد از سجادی دفاع کند و پس از آن رای گیری از نمایندگان مجلس با ورقه آغاز می شود.

**نگاهی به سوابق سجادی
‘حمید سجادی هزاوه’ معاون سازمان و رییس مرکز توسعه ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای در اول فرودین ماه سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد.
سجادی ۱۷ سال به صورت مستمر عضو تیم ملی دو و میدانی ایران بود و در سال های ۱۳۶۴ تا ۱۳۸۰ دربیش از ۷۵ مسابقه بین المللی دو و میدانی شرکت کرد.
وی در این ۱۶ سال، ۱۴ مدال آسیایی در رده های مختلف کسب کرد و از این حیث پرافتخار و پرکارترین ورزشکار دوومیدانی تاریخ ورزش ایران شد.
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که دارای مدرک مربیگری بین المللی دوومیدانی است، رکوردهای گوناگونی در مواد مختلف دومیدانی بر جای گذاشت و بارها در تیم های منتخب آسیا عضویت پیدا کرد.
معاون سازمان تربیت بدنی سابقه عضویت در کمیته ورزشکاران شورای المپیک آسیا به مدت چهار سال را دارد و از سال ۱۳۷۱ تاکنون عضو انجمن المپین ها و کمیته اخلاق کمیته ملی المپیک بوده است.
سجادی که در کارنامه فعالیت خود عضویت در کمیته فنی فدراسیون دو و میدانی نیز وجود دارد، علاوه بر فعالیت حرفه ای در ورزش دو و میدانی، یک نجات غریق ورزیده با درجه ۲ بین المللی است و مدرک مربیگری رشته های ژیمناستیک و آمادگی جسمانی را دارد.
وی در المپیک های ۱۹۹۲ بارسلون و ۱۹۹۶ آتلانتا به عنوان ورزشکار شرکت کردو چهار بار در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان حاضر شد و ۳ بار نیز در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان شرکت کرد.
بازی های آسیایی ۱۹۹۰ پکن، ۱۹۹۴ هیروشیما و ۱۹۹۸ بانکوک از دیگر میادین مهم بین المللی است که مرد با تجربه دو و میدانی ایران حضور در آنها را تجربه کرده است.
رییس مرکز توسعه ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای سازمان ترییت بدنی ازسال ۱۳۷۹ تاکنون عضو هیات علمی دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به صورت تمام وقت بوده است.
سجادی فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی با گرایش مدیریت برنامه ریزی در تربیت بدنی است و در سال های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۷ در دانشگاه های مختلف دولتی به تدریس پرداخت.
سجادی تا پیش از انتصاب به عنوان معاونت سازمان تربیت بدنی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت فرهنگی – ورزشی سایپا بود.
وی از تاریخ اول خرداد ماه سال ۸۷ به این سمت برگزیده شد و توانست باشگاه سایپا را در رشته های مختلف ورزشی فعال کند.
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سال ۲۰۱۰ تاکنون به عنوان نایب رییس کمیته CIGEPSموسسه یونسکو (کمیته تربیت بدنی بین دولت ها) فعالیت دارد.
در کارنامه مدیریتی سجادی عضویت در شورای عالی سیاست گذاری ورزش سیما ، ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی – ورزشی شرکت ورزشی شهر سالم شهرداری تهران، مسوول پروژه سیاست های کلان ورزش کشور در کمیته خاص بانوان – جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای علمی گروه جوانان و تربیت بدنی دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، مشاور ورزشی شهرداری منطقه ۷، مدیریت طرح و تامین برنامه های شبکه رادیویی ورزش، مجری و کارشناس برنامه های ورزشی، انجام امور مشاوره و کارشناسی ورزش در نهادهای دولتی و خصوصی، مدیریت باشگاه ورزشی شرکت صنایع هوایی ایران، مسئولیت هیات دو و میدانی بنیاد شهید و هیات دو و میدانی باشگاه پاس تهران و سرمربیگری تیم های دو و میدانی نوجوانان و جوانان ایران دیده می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر