1

عدالت جنسیتی به معنای برنامه و بودجه جدا برای بانوان نیست

  • کد خبر : 255174
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: عدالت جنسیتی به معنای برنامه ریزی و بودجه جداگانه برای بانوان نیست، بلکه برنامه ریزی برای ایجاد فرصت های برابر برای حضور زنان در کنار مردان در جامعه است.

به گزارش افق نیوز/ معصومه ابتکار روز پنجشنبه در اولین نشست بررسی فرصت ها و چالش های نقش و حضور زنان در مدیریت شهری در اصفهان افزود: دسترسی به امکانات برابر و بسترسازی برای نقش آفرینی بانوان می تواند به عدالت جنسیتی منجر شود و ما باید زمینه همراهی و همکاری زنان و مردان در کنار یکدیگر را فراهم کنیم.
وی با بیان این که انسجام و یکدلی می‌تواند ما را در ارتقا و پیشبرد اهداف و برنامه ریزی صحیح یاری کند، ادامه داد: در این ارتباط باید برنامه‌ها و اولویت‌های برای مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه زنان و خانواده نیز داشته باشیم.
ابتکار اضافه کرد: تفاوت های قومی و فرهنگی در کشور ما یک فرصت است که بر مبنای آن می‌توان ضمن حفظ انسجام ملی، برای توسعه کشور تلاش کرد.
او با اشاره به اینکه حضور زنان از سطوح منطقه ای و استانی آنان را کارآزموده می کند و در نهایت به تصدی پستهای کشوری منجر می شود، خاطرنشان کرد: در این مسیر شوراهای شهر نقش ویژه‌ای دارند و باید زمینه ساز حضور زنان در اجتماع شوند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دسترسی به تمامی امکانات از جمله فضاهای ورزشی را ضروری دانست و گفت: باید برای آینده پیش رو جهت دسترسی بیشتر به فضا و امکانات برای بانوان تلاش کنیم.
ابتکار با اشاره به کمبودهای گذشته در نظام آموزشی ابتدایی مدارس بویژه برای دختران تصریح کرد: در این راستا آموزش و پرورش توجه ویژه ای به اصلاح نظام آموزشی گذشته داشته است.
ابتکار تصریح کرد: ۲۷ درصد از زنان جامعه ما از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند، بنابراین می‌توانند که در مشاغل مختلف در کنار مردان حضور یابند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و بانوان، ایجاد شبکه مردم نهاد موسوم به ردپای آب به منظور مدیریت مصرف آب و تغییر الگوی مصرف این موهبت الهی را مهم ارزیابی کرد و گفت: نقش زنان در فرهنگسازی مصرف بهینه آب و حفظ محیط زیست بسیار مهم است.
او ادامه داد: زنان می توانند به مشاوران و سرمایه گذاران فرهنگی در کشور تبدیل شود و در این مسیر شورای شهر باید توجه خاصی به موضوع زن و خانواده داشته باشد.
ابتکار تاکید کرد که لازم است شهرهای دوستدار کودک و خانواده تشکیل شود و در این ارتباط باید از رفتارهای خشن در شهرها جلوگیری شود و این امر نیازمند سیاست گذاری است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و بانوان تصریح کرد: نقش شوراهای شهرها فعال و پویا است و شوراهای شهر در بسیاری از مواقع باید فعال تر از دولت عمل کنند و خود الگویی برای سایر دستگاه و سازمان تبدیل شوند.
وی به تصویب قانون حمایت از خاک که در مجلس تصویب شد اشاره کرد و گفت: باید به همه توان برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست اقدام کنیم در کنار آن برنامه ریزی مجدد نیز باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.
ابتکار گفت: برنامه ریزی ها برای جلوگیری از افزایش آسیبهای اجتماعی به ویژه در آسیبهای خاص باید بیشتر شود.
به گزارش ایرنا، اولین نشست بررسی فرصت ها و چالش های نقش و حضور زنان در مدیریت شهری امروز پنجشنبه با حضور ‘معصومه ابتکار’ معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در اصفهان آغازشد.
این نشست به همت شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان و با هدف هم اندیشی برای ایجاد تسهیلات و امکانات مطلوب برای حضور بانوان در پست های مدیریت کشور برپا شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255174

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر