3

مادام که مردم تلاش واقعی مسئولان را ببینند کاستی‌ها را تحمل خواهند کرد

  • کد خبر : 255633
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

«رئیس‌جمهور محترم» و سایر مسئولان بدانند مادام که مردم تلاش واقعی ایشان را ببینند، حتما برخی کاستی‌ها را تحمل خواهند کرد. چرا که می‌دانند مجاهدت در مسیر حق قطعا ثمره خواهد داشت

خبرگزاری فارس: مادام که مردم تلاش واقعی مسئولان را ببینند کاستی‌ها را تحمل خواهند کرد

به گزارش افق نیوز، جمعی از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه تهران در خصوص شرایط اخیر کشور طی بیانیه‌ای تصریح کردند: «رئیس جمهور محترم» و سایر مسئولان بدانند مادام که مردم تلاش واقعی ایشان را ببینند، حتما برخی کاستی‌ها را تحمل خواهند کرد. چرا که می‌دانند مجاهدت در مسیر حق قطعا ثمره خواهد داشت.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه ی جمعی از اساتید و طلاب حوزه های علمیه تهران در خصوص شرایط اخیر کشور

«لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَ أَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَ الْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»

ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺎ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺭﻭﺷﻦ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺗﺮﺍﺯو (ی ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺣﻖ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻞ) ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ برخیزند.

ملت شریف و مسئولین محترم؛

در هفته های اخیر شاهد مسائلی در کشور عزیزمان هستیم که هر نظاره گر دلسوز را متوجه خود می سازد. از یک سو «شرایط نامطلوب اقتصادی» و نوسانات ارز، مردم را دچار نگرانی کرده و از سوی دیگر دشمنان این ملت از چندی قبل اعلام کرده‌اند که «توطئه‌های گسترده‌ای» علیه مردم و نظام ما برای این ایام ترتیب داده‌اند. لذا در همین زمینه نکات مهمی به استحضار می رسد:

۱٫ می‌دانیم که با گذشت چهار دهه از آغاز حرکت ملت شریف و مقاوم ایران در جهت تحقق آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب و بر اثر تلاش‌های مسئولان و جوانان این مرز و بوم، در عرصه‌های فرهنگی، علمی، صنعتی، دفاعی و امنیتی، پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم. اما متاسفانه همان‌طور که رهبر حکیم انقلاب فرموده‌‌اند، در راستای تحقق یکی از مهم‌ترین آرمان‌های بشریت و انبیاء الهی یعنی «عدالت»، نتوانستیم گامی بلند، همانند پیشرفت در عرصه‌های دیگر برداریم. همین مساله است که دشمنان را به طمع انداخته، تا با سوء استفاده از ضعف موجود در زمینه «عدالت» و با ایجاد فشار حداکثری بر مردم، آنان را از ادامه راهشان ناامید و انقلاب اسلامی را با چالش روبرو سازند.

۲٫ امروز متاسفانه بی‌عدالتی و فساد در برخی دستگاه‌های کشور و البته به صورت غیر سازمان یافته وجود دارد. اشتباهات و تخلفات برخی مسئولین و عدم رسیدگی شفاف به آن‌ها موجب دلسردی مردم می‌گردد؛ مردمی که به تعبیر امام راحل (ره)، «ولی‌‌نعمتان» مسئولین‌‌اند. مردمی که در برخی مناطق کشور عزیزمان از امکانات اولیه محروم‌‌اند و در همین وضعیت، برخی سرمایه‌داران زالوصفت با زد و بند و رانت، خون مردم را می‌مکند و با آشفته شدن اوضاع اقتصاد در زمینه‌هایی چون واردات، ارز، سکه و … بدون توجه به آسیب‌های اقتصادی وارده، به سرمایه‌اندوزی می‌پردازند.

۳٫ جامعه روحانیت دغدغه‌مند، مشکلات مردم را مشکلات خود می‌داند. چنانکه اساس تشکیل نظام اسلامی نیز با هدف احیای حقوق مردم مستضعف و برقراری اصلِ مقدسِ عدالت بوده است.

۴٫ از برخی تولیدکنندگان شنیده‌ایم که بسترهای حمایت از آن‌ها به طور کامل فراهم نمی باشد. بازاری‌‌ها و کسبه توقع رونق و ثبات کارشان را دارند. مردم می‌خواهند چرخ زندگی و معیشتشان بچرخد و وابسته به برجام و پول نفت و دلار و تصمیمات ظالمانه و نابخردانه رییس جمهور آمریکا نباشد. دولت محترم بداند که مطالبات مردم به حق است و زیاده‌خواهی نیست.

۵٫ این روزها فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، جامعه‌ی بازاریان و نیز اقشار آسیب پذیری همچون کارگران که همواره با تحمل رنج و سختی و فشار تحریم‌ها، پای نظام اسلامی ایستاده‌اند، همگی از سران قوای سه گانه انتظار دارند تا همان‌طور که در صحبت‌های ایشان و نیز صحبت اخیر رئیس جمهور محترم مطرح شده است، عزم خود را برای کار و تلاشی مجدانه جزم کنند. همگی خرسندیم که جناب رئیس جمهور پس از پنج سال، به جای مرتبط کردن همه مشکلات کشور به مذاکره با زورگویان عالم، صحبت از تلاش مجاهدانه دولتی‌ها کردند. دیگر نباید کشور را معطل وعده‌های پوشالی چند دولت خارجی کنیم. امید است که این رویکرد جدید از دایره سخن فراتر رفته و به عمل منجر شود، گرچه متاسفانه سابقه پنج سال گذشته ایجاد نگرانی می‌نماید.

۶٫ انتظار ما از «دولت» آن است که در اسرع وقت، تدبیرات لازم در جهت مقابله با فساد و تبعیض و ناکارآمدی را اتخاذ نماید. «مجلس» محترم باید بسیار جدی‌تر از گذشته وظیفه‌ی نظارت و مطالبه‌ی حقوق مردم از دولت را پیگیری نماید. نظارت و همکاری در برنامه های دقیق و منسجم دولت برای گذر از این موقعیت حساس، وظیفه خطیر نمایندگان مردم است. «قوه‌ی قضائیه» باید جلوی کمترین مماشات با متخلفین را سد کند و هرچه سریع تر، با اطلاع رسانی شفاف از برخورد با مفسدین، مردم را دلگرم سازد. «صدا و سیما» چنانکه امام (ره) فرمودند باید رسانه و زبان مردم باشد و مستمراً و با صراحت احقاق حق مردم و مستضعفین را در دستور کار قرار دهد. همچنین ضروری است خبررسانی گسترده، دقیق، سریع و صادقانه این نهاد، مراجعه به رسانه های بیگانه و شایعه سازی ها را خنثی سازد .

۷٫ «رئیس جمهور محترم» و سایر مسئولان بدانند مادام که مردم تلاش واقعی ایشان را ببینند، حتما برخی کاستی‌ها را تحمل خواهند کرد. چرا که می‌دانند مجاهدت در مسیر حق قطعا ثمره خواهد داشت. «إن تَنصُرُوا الله یَنصُرکم»

۸٫ همچنین همگان بدانند که صف اقشار مختلف مردم از صف «آشوبگران» جدا است. این مهم را در خلال ارتباط نزدیک با آنان می توان دریافت. مردم مطالبات به حق و معقولی دارند و آن‌ها را پیگیری خواهند کرد؛ نه از راه‌های پر هزینه‌ای چون تعطیلی بازار و اغتشاشات خیابانی، بلکه از طریق گفتگو و مطالبه‌ی مستمر از مسئولین و گوشزد کردن وظایف آن‌ها؛ بحمدالله این مهم از طرقی همچون جلسات نمایندگان اصناف و بازار با نمایندگان دولت، هماهنگی نشست هایی با نمایندگان مجلس، انتشار بیانیه ها و … در حال پیگیری می باشد.

۹٫ مسئولین دلسوز و بالاخص دولت محترم بدانند آنچه باعث «وحدت و همدلی» می‌گردد، عدم بیان انتقادات و نداشتن مطالبه از مسئولین نیست، بلکه عامل اصلی وحدت و همدلی، همان‌گونه که «مراجع معظم تقلید» فرموده‌اند، تامین رضایت و مطالبات عامه مردم است. پاسخگویی به مطالبات مردم نیز، تنها و تنها تلاش و کار مضاعف و اتکا به توانایی‌های داخلی را می‌طلبد.

۱۰٫ «جامعه طلاب و روحانیت» دغدغه‌مند تهرانی، دست از حمایت و خدمت به مردم و نظامی که متکی به مردم است، بر نخواهند داشت و در این راه، زمینه‌های لازم برای شنیده شدن مطالبات مردم از سوی مسئولین محترم را هموار خواهند ساخت. ان شاءالله.

والعاقبه للمتقین

والسلام علیکم و رحمه الله

سازمان بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ

خانه طلاب تهران

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی

بسیج حوزه علمیه مشکوه (مدرسه صدر)

قرارگاه طلاب حوزه علمیه مشکوه (علی ابن موسی الرضا علیه السلام)

بسیج حوزه علمیه بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه)

بسیج حوزه علمیه امیر المؤمنین(علیه السلام)

بسیج حوزه علمیه خاتم الاوصیاء (عجل الله تعالی فرجه)

بسیج حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام)

بسیج حوزه علمیه معیر

بسیج مدرسه عالی شهید مطهری (ره)

گروه جهادی – فرهنگی حوزه آیت الله مجتهدی(ره)  (باسط)

خانه رسانه طلاب

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255633

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر