3

در آینده نه چندان دور ماهواره بسیار بزرگی به فضا پرتاب خواهد شد

  • کد خبر : 2557
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷

محمود احمدی نژاد در آیین افتتاح دو سد مخزنی گلابر و کینه ورس که امروز دوشنبه در محل احداث سد کینه ورس احداث شد، با اشاره به اثرات مثبت این سدها در سازندگی منطقه ایجرود زنجان گفت: از همکاران خود می خواهم که نسبت به احداث شبکه آبیاری این سد هر چه سریعتر اقدام کرده […]

محمود احمدی نژاد در آیین افتتاح دو سد مخزنی گلابر و کینه ورس که امروز دوشنبه در محل احداث سد کینه ورس احداث شد، با اشاره به اثرات مثبت این سدها در سازندگی منطقه ایجرود زنجان گفت: از همکاران خود می خواهم که نسبت به احداث شبکه آبیاری این سد هر چه سریعتر اقدام کرده و زمینه بهره برداری از آب پشت این سد را مهیا کنند.

وی همچنین به پروژه پرورش ماهی در سد گلابر اشاره کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت های سدها و دریاچه هایی که آب آنها برای شرب استفاده نمی شود بهره برداری کرد.

افق – مهر:رئیس جمهور همچنین اجرای پروژه ای جهت ایجاد فضای تفریحی و گردشگری در این منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: استانداری زنجان نیز قول مساعد درباره این پروژه را داده است.

احمدی نژاد همچنین به احداث سد کینه ورس نیز اشاره کرد و گفت: این سد می تواند در تامین آب شرب شهرستانهای خرمدره و ابهر نقش بسزایی داشته باشد و در زمینه کشاورزی این منطقه نیز نقش آفرینی کند.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش بر سیاست صیانت از منابع آبی تاکید کرد و گفت: کشور ما در محدوده کم آبی قرار دارد و دخالت های نظام سرمایه داری بر شرایط آب و هوایی سهم ما را از منابع آب کمتر کرده است لذا برای استفاده صحیح از منابع آبی باید برنامه ریزی داشته باشیم.

رئیس جمهور از تعیین بودجه کافی برای حمایت از تغییر شیوه آبیاری در کشور خبر داد و گفت: دولت یارانه بسیار خوبی را برای این امر در نظر گرفته است و به اندازه کافی تجهیزات و متخصص نیز وجود دارد.

رئیس جمهور در ادامه بر صیانت از آبهای زیرزمینی تاکید کرد و گفت: آبهای زیرزمینی شامل دو بخش است اول آبهایی که در بالای سطح بوده و تجدیدپذیر هستند و دوم آبهای عمیقی را که طی چندین هزار سال ذخیره شده است باید به عنوان ذخایر استراتژیک و جهت شرایط اضطراری حفظ کنیم.

وی در ادامه خطاب به کشاورزان گفت: هر چقدر توانستید در مصرف آب صرفه جویی کنید آن میزان از آب متعلق به خودتان خواهد بود، اگر خواستید در زمین دیگری مورد استفاده قرار دهید و اگر نخواستید می‌توانید آن میزان از آب صرفه جویی شده را به کس دیگر بفروشید.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود به بحث ساختن ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان از پیشرفت ما هراسند.

وی افزود: در اینکه فرهنگ ما دارای ظرفیت‌های بسیاری بوده و ارزش‌های اسلام ناب از ایران می‌جوشد هیچ شکی نیست و البته دشمن نیز می داند که تنها منطقه‌ای که می‌تواند فرهنگی را معرفی کند که جایگزین فرهنگ سرمایه داری شود ایران است ولی تا زمانی که فرهنگ ایران نتواند الگویی ارایه کند نمی‌تواند جای پایی برای خود در عرصه بین‌المللی باز کند.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر بخواهیم مکتب و اندیشه خود را حفظ کنیم باید پشتوانه برایش درست کنیم و پشتوانه لازم در این رابطه بالا بردن سطح زندگی مردم است.

وی در ادامه ساختن ایران را صرفاً یک کار اقتصادی ندانست و گفت: ساختن ایران یک کار فرهنگی و انقلابی است و از همین روست که دشمنان می‌خواهند جلوی ساختن ایران را بگیرند.

وی افزود: ما هم باید برای خودمان و آینده کشور ایران را بسازیم و البته امروز روند سازندگی در ایران پرشتاب است.

احمدی‌نژاد در ادامه به پرتاب ماهواره “رصد” طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: حلقه‌های حضور مقتدرانه ایران در فضا به سرعت در حال تکمیل شدن است.

وی اضافه کرد: همه آن فناوری که برای فرستادن یک ماهواره بزرگ نیاز است امروز در اختیار داریم و امسال نیز گام‌های بعدی را بر می‌داریم.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در آینده نه چندان دور ماهواره بسیار بزرگی به فضا پرتاب خواهد شد که همه نیازهای ما را برآورده می‌کند.

وی در ادامه با اعلام این که ما روی ریل درست ساختن ایران قرار داریم، گفت: هر کس هرجا که هست باید با این نگاه و جهت گیری کار کند و بداند که در راه آرمان‌های الهی مشغول فعالیت است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران نشان داده است ظرفیت کارهای بزرگ را دارد، گفت: ملت ایران ظرفیت پذیرش عدالت که جزو سخت‌ترین کارهای عالم است را داشته و این را در موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها نشان داد.

وی افزود: در هدفمند کردن یارانه‌ها دو دسته افراد بودند یک عده دشمنانی که منتظر زمین خوردن ملت ایران بودند و یک عده هم به خاطر دانش غلط فکر می‌کردند ایران زمین می‌خورد ولی ما کارهای کارشناسی گسترده‌ای را انجام دادیم و این طرح اجرایی شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بعضی هنوز هم نمی خواهند موفقیت طرح اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را بپذیرند، گفت: ساختن ماموریت تاریخی ملت ایران است .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر