1

نکته قابل توجه درباره درعا؛ نبرد جنوب از همه نبردهای ارتش سریع‌تر و کم خسارت‌تر بود

  • کد خبر : 255872
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸

نماینده پارلمان سوریه و سرلشگر بازنشسته ارتش این کشور، نبرد جنوب را از همه نبردهای ارتش سوریه سریع‌تر و کم خسارت‌تر دانست.

کارشناس سوری: نکته قابل توجه درباره درعا؛ نبرد جنوب از همه نبردهای ارتش سریع‌تر و کم خسارت‌تر بود

“کمال عیاش” نماینده پارلمان سوریه از شهر درعا و سرلشگر بازنشسته ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری تسنیم در دمشق اظهار داشت: پیروزی‌هایی که در جنوب سوریه محقق شد همه گروه‌های مسلح در منطقه را وحشت‌زده کرد و طرفی که بیشتر وحشت‌زده شد، رژیم صهیونیستی و حامیان تروریسم هستند و این پیروزی‌ها بر درستی مواضع سوریه در مبارزه با تروریسم و آزادسازی همه مناطق کشور دلالت دارد.

وی افزود: من دیشب در شهر درعا بودم و در تعدادی از آشتی‌ها در چندین روستا و شهرک از حمله روستای خودم یعنی “إبطع” که ارتش سوریه وارد آن شد شرکت داشتم. ارتش سوریه با هر شخصی که به دنبال حل و فصل اوضاعش بود با سعه صدر برخورد کرد و بعد از اینکه تروریست‌ها تسلیم شدند و سلاح خود را تحویل ارتش سوریه دادند، دولت سریعا خدمات رسانی به اهالی این مناطق را آغاز کرد.

این کارشناس سوری افزود: همه دشمنان سوریه از جمله رژیم صهیونیستی بر سر مسئله جنوب سوریه شرط بندی کرده بودند. نمی‌توان از نقش اردن در نبرد جنوب غافل بود، زیرا گروه‌های مسلح از راه اردن وارد درعا شدند. همچنین مرزهای ما با جولان اشغالی باز است و بسیاری از انسان‌های ضعیف خود را به مزدوران صهیونیست فروختند.

نماینده پارلمان سوریه در ادامه اظهار داشت: بسیاری از طرف‌ها بر نبرد جنوب دل بسته بودند و فکر می‌کردند که این نبرد سخت و طولانی خواهد بود، اما این نبرد از همه نبردهای ارتش سوریه سریع‌تر و کم خسارت‌تر بود.

وی درباره دلایلی که به تسریع آزادسازی شهرک‌ها و روستاهای حومه درعا و آشتی در این مناطق کمک کرد، گفت: تفکر اشتباهی نزد بسیاری از مردم وجود داشت مبنی بر اینکه درصد زیادی از اهالی درعا از تروریسم حمایت می‌کنند، اما این تفکر اشتباه بود، زیرا اکثریت مردم درعا از انسان‌های شریف و ملی‌گراهای غیور هستند و همین امر ورود ارتش سوریه به اکثر روستاها و شهرک‌های درعا را آسان کرد.

عیاش گفت: گروه‌های تروریستی حدود ۸۰ درصد از مساحت درعا را تحت اشغال خود داشتند، اما در حال حاضر فقط ۲۰ درصد از این مناطق را تحت اشغال دارند، می توان گفت ۶۰ درصد از مناطقی که به کنترل ارتش سوریه در آمده است، اهالی آن از ارتش سوریه خواسته بودند وارد این مناطق شوند و شهرک‌ها را بدون شلیک حتی یک گلوله تحویل بگیرند، زیرا آن‌ها به دنبال رهایی از تروریست‌هایی بودند که خیانت کردند و کشورشان را به مزدوران و بیگانگان فروختند.

سرلشگر بازنشسته ارتش سوریه در پایان تاکید کرد: اگر در درعا تعدادی اندک باشند که خود را به دشمن صهیونیستی و برخی از رژیم‌های مزدور فروخته‌اند، آن‌ها نماینده مردم درعا نیستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255872

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر