2

مجموع حق ماموریت تیم مذاکره‌کننده برجام اعلام شود

  • کد خبر : 256043
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲

حق ماموریت مدیران در سفر به کشورهای مختلف، افراد را وسوسه می‌کند که به بهانه های واهی بار سفر به بلاد فرنگ بربندند.

حق ماموریت مدیران در سفر به کشورهای مختلف، افراد را وسوسه می‌کند که به بهانه های واهی بار سفر به بلاد فرنگ بربندند.

به گزارش افق نیوز/ سیدمحمد حسینی وزیر اسبق ارشاد و دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی یادداشتی نوشت:

رئیس جمهور به حق اعلام کرد صرفه‌جویی باید از دولت آغاز شود ولی مسئله مهم حذف‌ حق‌ ماموریت مدیران و کارکنان در سفرهای چند روزه به کشورهای مختلف است که سالانه رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد و افراد را وسوسه می‌کند که به بهانه های واهی و توجیهات ”صد من یه غاز» بار سفر بهبلاد فرنگ بربندند و رنج سفر با بلیط فرست کلاس و اقامت در هتل چندستاره را تحمل کنند!

متن این یادداشت در ادامه آمده است:

در شرایطی که کشور با چالش های عمده اقتصادی مواجه هست چرا باید به سهولت این مبالغ کذایی در اختیار کارگزاران  متمکن و بعضاً مرفه قرار گیرد؟ 

« رئیس جمهور به حق اعلام کرد صرفه جویی باید از دولت آغاز شود و به یک مصداق هم اشاره کرد و آن  لزوم کاهش اعضای هیئتهای اعزامی به خارج که مثلا از۵ نفر به ۲نفر تقلیل یابند. به نظرمی رسد مهمتر از این مورد، حذف‌ حق‌ ماموریت مدیران و کارکنان در سفرهای چندروزه به کشورهای مختلف است که سالانه رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد و افراد را وسوسه می‌کند که به بهانه های واهی و توجیهات ”صدمن یه غاز» بار سفر به بلاد فرنگ بربندند و رنج سفر با بلیط فرست کلاس و اقامت در هتل چندستاره را تحمل کنند!

 بدون شک عمده این سفرها عایدی برای جمهوری اسلامی ندارد البته برای مسافران پربار! است،هم فال است وهم تماشا، و اگر برای نظام آبی ندارد  قطعا برای مدیران نون دارد آن هم از نوع کلفت و سنگین!

 به هرحال از خزانه دولت و بیت المال مسلمین هزینه سفر آقایان و خانم های مامور از جانب قوای سه گانهو نهادهای حکومتی شامل دیپلماتها، کارگزاران کشوری و لشکری و نمایندگان به طور تام و تمام و جرینگی پرداخت می شود، این حق مأموریت دلاری یا یورویی دیگر چه صیغه‌ای است و در ازای چه عرق جبین و کدّ یمینی پرداخت می شود؟ الله اعلم!

عمده این سفرها عایدی برای کشور ندارد، البته برای مسافران پربار است، هم فال است و هم تماشا و اگر برای نظام آبی ندارد برای مدیران نان دارد.

در شرایطی که کشور با چالش های عمده اقتصادی مواجه هست و طبقات ضعیف جامعه در مشقت و فشار به سر می برند و کسب درآمد ارزی با دشواری صورت می گیرد چرا باید به سهولت این مبالغ کذایی در اختیار کارگزاران  متمکن و بعضاً مرفه قرار گیرد؟ مسلماً اگر این حق ماموریت ها حذف شود جاذبه بعضی سفرهای بی‌حاصل هم کم می شود وعده‌ای به آب و آتش نمی‌زنند و آسمان و ریسمان به هم نمی‌بافند تا برای سفرهای سیاحتی و تفریحی خود حکمت و فلسفه‌ی منافع ملی بتراشند! مع الأسف انگار نفسِ سفر موضوعیت یافته‌است و جنبه طریقیت برای نتیجه و دستاورد برای جمهوری اسلامی را از دست داده است!

اگر متهم به بی‌سوادی نمی شویم خوب است برای نمونه جمع حق ماموریت تیم مذاکره کننده برجام هم اعلام گردد تا مردم بدانند علاوه بر نشان دولتی، مدال  تندیس افتخار، سکه‌ها و دیگر مزایایی که نصیب این به اصطلاح قهرمانان و سرداران دیپلماسی کشور!  شد، در ۵ سال گذشته چه مبلغ هنگفتی به عنوان حق ماموریت دریافت کرده اند؟ که احتمالا بعد از بازنشستگی با این سرمایه ارزی می توانند با طیب‌خاطر تجارتی پرسود برای خود دست وپاکنند مثلا صاحب صرافی‌های بزرگ شوند و اگر با تعجب و سوالِ افرادِ کنجکاو مواجه شدند، با لبخندی ملیح و دیپلماتیک بگویند: دارندگی و برازندگیحال که موضوع شفاف سازی مالی به درستی مطالبه دلسوزان ومردم شده است، درخواست داریم که کل ارز اختصاص یافته درسال ۹۶به حق ماموریت ها با صراحت اعلام شودتامعلوم گردد پیشنهادومطالبه حذف آن منجربه چه میزان صرفه جویی می شود؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=256043

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر