دومین جلسه کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات برگزار شد

به گزارش افق نیوز/ دومین جلسه کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات با حضور نمایندگان ۶ موسسه مطبوعاتی بزرگ کشور در معاونت مطبوعاتی و به ریاستمعاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سیدمحمدرضا دربندی، سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ با اشاره به بررسی پیشنهادات نمایندگان موسسات مطبوعاتی در این جلسه تصریح کرد: در پایان نشست امروز مقرر شد برای تامین نیاز یکساله کاغذ مطبوعات و نشریات، راهکارهای ارائه شده در اسرع وقت وارد مرحله اجرایی شود.

مدیر کل مطبوعاتی و خبرگزاری های داخلی افزود: بر همین اساس، شناسایی و استفاده از ظرفیت های جدید واردات کاغذ، رفع برخی مشکلات ثبت سفارش و گشایش اعتبار سفارشات قبلی، کمک به کاهش مشکل نقدینگی، رایزنی با کارشناسان بازرگانی وزارت صنعت، تجمیع سفارشات خرد برای تامین بهتر کاغذ از سوی واردکنندگان، تسهیل در گشایش اعتبار درخواست موسسات مطبوعاتی در بانک مرکزی، تسریع و تسهیل موانع تولید کاغذ در کارخانه چوب و کاغذ مازندران از جمله موارد مطرح شده جهت پیگیری در این نشست بود.

وی اضافه کرد: نتایج بررسی های کارشناسی در خصوص این موارد همچنین پیگیری گزارش کل منابع موجود کاغذ در بازار، تصمیم گیری در خصوص ثبت سفارش موسسات مطبوعاتی، استفاده از ظرفیت بانکی کشور برای همراهی با موسسات مطبوعاتی نیز در دستور کار جلسه آتی این کمیته در روز سه شنبه قرار گرفت.

دربندی همچنین تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و دستور صریح نهاد ریاست جمهوری به کارخانه چوب و کاغذ مازندران برای تولید کاغذ مطبوعات، تسریع در تولید داخلی و رفع برخی موانع موجود، از جمله مصوبات جلسه امروز بود.

مشکل کمبود جهانی کاغذ، افزایش قیمت جهانی، سرعت عمل در ثبت سفارش و آغاز فرایند واردات، تخصیص سهمیه ارزی، نظارت دولت بر روند واردات و توزیع مناسب کاغذ وارد شده، ظرفیت سنجی برای توان واردات، مشکل نقدینگی موسسات مطبوعاتی، شناسایی مراکز جدید برای واردات از جمله مهمترین مسائل مطرح شده توسط نمایندگان مؤسسات مطبوعاتی در این جلسه بود.

جلسه آتی با حضور نمایندگان مؤسسات مطبوعاتی، برخی از واردکنندگان و نماینده کارخانه چوب و کاغذ مازندران برگزار خواهد شد.