کاپیتان پرسپولیس: هواداران فریب خیلی از حرف‌ها را نخورند

به گزارش افق نیوز/ سیدجلال حسینی درباره‌ی اردوی پرسپولیسدر کشور کرواسی و همین طور شرایط این تیم در لیگ هجدهم به صحبت پرداخت. کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در این گفت‌وگو به هواداران هشدار داد که فریب کسانی که می‌خواهند به پرسپولیس صدمه وارد کنند را نخورند و از آنها خواست در طول فصل از این تیم بیشتر حمایت کنند. البته حسینی گریزی هم به دیدار تیمش برابر الدحیل قطر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا زد و گفت‌ این تیم قوی‌تر از تیم‌ ‌ملی قطر خواهد بود.

در ادامه‌ گفت‌وگو با سید جلال حسینی را می خوانید:

* ابتدا درباره وضعیت‌تان در اردوی کرواسی صحبت کنید. شرایط اردو چگونه است؟

طی چند روز اخیری که به کرواسی آمده‌ایم تمرینات خوبی را انجام داده‌ایم و توانستیم شرایطمان را بهتر کنیم. تمریناتی که انجام می‌دهیم بسیار سنگین و سخت است اما خب، شرایط و امکانات طوری است که می‌توانیم خوب ریکاوری کنیم تا خودمان را برای فصل جدید آماده کنیم. بیشتر روزهای این اردو را پشت سر گذاشته‌ایم و دو روز دیگر به تهران برمی‌گردیم.

* همه ساله پرسپولیس اردوهای پیش فصل سنگینی را برگزار می‌کند که شاید سخت‌ به نظر برسد اما همین اردوها باعث آمادگی تیم در طول فصل می‌شود.

‌دقیقا همین طور است. شرایط بدنسازی و تمریناتی تیم همیشه سخت بوده و ما هم باید سخت تمرین کنیم، اما ما در حال‌ حاضر شرایط سختی داریم و متاسفانه بازیکنانی از جمع ما جدا شدند و نتوانستیم بازیکنان جایگزین را بگیریم. همین موضوع کار را سخت کرده است. تلاش می‌کنیم شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و وقتی به ایران برگشتیم وضعیت خوبی در لیگ داشته باشیم.

* در این اردو بازی‌های دوستانه انجام داده‌اید که شکست سنگینی هم در این بازی‌ها دیده می‌شود. چقدر این نتایج در عملکرد تیم‌تان تاثیر خواهد گذاشت؟

بدن‌ها تحت فشار است و بازی‌های دوستانه هم برای آمادگی هر چه‌ بیشتر برگزار می‌شود. در نظر داشته باشید ما امسال سال سختی را پیش رو داریم و جوانان زیادی در اختیار داریم که می‌خواهند خودشان را نشان دهند. آنها باید در این بازی‌های دوستانه آماده شوند و تجربه کسب کنند. برانکو هم شرایط خوبی را برای تیم ایجاد کرده و سعی دارد در بازی‌های دوستانه بیشتر از جوانان استفاده کند و تجربه کسب کنند. من فکر می‌کنم که نتایج در این بازی‌های دوستانه زیاد اهمیتی ندارد، چرا که کادرفنی هم می‌خواهد بیش از پیش بازیکنانی را در بازی استفاده کند که تجربه پیدا کنند.

* در فصل نقل‌ و انتقالات پرسپولیس به خاطر محرومیت نمی‌تواند بازیکنی را جذب کند. همین موضوع در آغاز فصلمشکلات زیادی برای تیم‌تان ایجاد خواهد کرد، نگران این مساله نیستید؟

سوال خیلی خوبی پرسیدید، من می خواستم در مورد این موضوع خیلی شفاف صحبت کنم. گاهی اوقات حرف‌هایی می شنویم که من احساس می‌کنم برخی می‌خواهند با ما شوخی کنند. انگار نقل‌ و انتقالات شوخی است. واقعا نمی‌دانم چه واژه‌ای را در مورد این افراد به کار ببرم. ما سه تا از بهترین نفرات تیم را از دست داده‌ایم و در مقابل نتوانستیم بازیکنی در اختیار بگیریم. نیم فصل اولامسال سخت‌ترین فصل فوتبالی بازیکنان ما است. برخی می‌آیند و می‌گویند نقل‌ و انتقالات این گونه شد و پرسپولیس فلان کار را کرد اما کسی نمی‌گوید ما سه نفر از بهترین بازیکنان‌مان را از دست داده‌ایم و اصلا شرایط خوبی نداریم. قرار است لیگ را همین گونه آغاز کنیم. ما در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با تیمی بازی داریم که از نظر من از تیم‌ ‌ملی قطر هم قوی‌تر است. حال این را هم در نظر داشته باشید که بازیکنانی از ما جدا شده‌اند و نفراتی به این تیم ‌اضافه نشده است. از نیم فصل سال قبل هیچ بازیکنی به پرسپولیس ‌اضافه نشده است. کسانی که برخی مباحث را مطرح می‌کنند، می‌خواهند مردم را فریب دهند. ما در حال‌ حاضر سخت‌ترین شرایط را داریم. برانکو در همین بازی‌های دوستانه بازیکنانی ۱۷ و ۱۸ ساله را بازی می‌دهد که همین‌ها قرار است در لیگ برای پرسپولیس بازی کنند.

* شاید مصدومیت و محرومیت هم گریبان برخی از بازیکنان را بگیرد که قاعدتا کار را سخت‌تر می‌کند.

بله. ‌دقیقا همین طور است. الان خود من با مصدومیت جزئی مواجه هستم، شجاع خلیل زاده هم هشت روز است که تمرین نکرده است. اگر این گونه باشد که کارمان خیلی سخت‌تر می‌شود. من نگران این هستم که با این شرایط سخت برخی بیایند و مردم را فریب دهند و بگویند کار ما آسان است. الان همه تیم‌ها  تقویت شده‌اند و پرسپولیس از نیم فصل سال قبل هیچ بازیکنی نگرفته است. حال این مسائلی که مطرح می‌شود چیست؟ هر تیمی در حال‌ حاضر شش ـ هفت بازیکن جذب می‌کنند و راحت هستند و ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

* خطاب به هواداران چه صحبتی در این زمینه دارید؟

من از هواداران می‌خواهم فریب خیلی از حرف‌ها را نخورند. حرف‌هایی که زده می‌شود دروغ است. از ماه آینده فشارها روی پرسپولیس دو چندان می‌شود، چرا که می‌دانند الان بهترین زمان برای ضربه زدن به پرسپولیس است. امیدوارم مردم و هواداران نسبت به این مساله آگاه باشند. اگر نیم فصل اول به پایان برسد با آغاز نیم فصل دوم، زمانی که بازیکنان جدید به ما ‌اضافه شوند باز هم شرایطمان سخت‌تر خواهد شد، چون کار برای آنها هم سخت است. بازیکنانی از جمع ما شده‌اند و دو بازیکن دیگر هم تکلیف‌شان مشخص نیست.

* به دیدار برابر الدحیل اشاره کردید، شاید این بازی سخت‌ترین دیدار شما در نیم فصل نخست باشد؟

همان طور که گفتم الدحیل از تیم‌ ‌ملی فوتبال قطر قوی‌تر است. این مساله به شما هم ثابت خواهد شد. این همان تیمی است که به العین هشت گل زده است و در مرحله گروهی همه تیم‌ها را شکست داده است.

*  در این شرایط که پرسپولیس محروم است خیلی از تیم‌ها همچون استقلال، ذوب آهن و همین طور سپاهان تیم خوبی را برای فصل جدید آماده کرده‌اند، نظرتان در این مورد چیست؟

این تیم‌ها خودشان را برای فصل جدید آماده می‌کنند و ما نمی‌توانیم بازیکن بگیریم و در سخت‌ترین شرایط کار می‌کنیم و باید در این شرایط کار را ادامه‌ دهیم. در طول فصل هم قاعدتا مصدومیت و محرومیت نیز خواهیم داشت. خواهشم از هواداران این است که فریب کسی را نخورند. آنهایی که محسن ربیع‌خواه و حسین ماهینی را اذیت می‌کردند، برای این روزها آماده بودند که به پرسپولیس لطمه بزنند و سعی کنند بازیکنان را تحت فشار قرار دهند. به خاطر همین فشارها محسن ربیع خواه را از دست دادیم و در حال‌ حاضر حسین ماهینی نیز شرایط سختی دارد. برخی با این وضعیت چشم‌شان را به روی مشکلات می بندند و خیلی از مسائل را نمی بینند. خدای نکرده اگر چند بازیکن تیم ما در حال‌ حاضر مصدوم یا محروم شوند اتفاقات بدی برای پرسپولیس می افتد. من می‌خواهم به این مسائل توجه شود و همه مسائل را بدانند. در حال‌ حاضر تنها کسانی که پشت سر تیم هستند همین هواداران هستند که واقعا در سخت‌ترین شرایط از تیم ما حمایت می‌کنند. ما بزرگترین سرمایه را داریم اما کسانی در این میان هستند که می‌خواهند همین هواداران را فریب دهند.

* در این میان شاید مقصر اصلی بسته شدن نقل‌ و انتقالات پرسپولیس بدون هیچ عذرخواهی به زندگی خود ادامه‌ می‌دهد.

متاسفانه همین طور است. متاسفانه قانونی وجود ندارد که افراد مسئولیت خود را بپذیرند. شما می توانید هر کاری را انجام دهید و بدون هیچ مشکل و عذرخواهی به زندگی شخصی‌تان ادامه‌ دهید. این جا فقط بازیکن و مربی مقصر هستند.