1

دیپلماسی عمومی ضرورت رسیدن به صلح جهانی است

  • کد خبر : 256783
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

یادگار امام (ره) با تأکید بر ارتباط عقلای جهان با یکدیگر گفت: استفاده از دیپلماسی عمومی در جهت صلح جهانی یک ضرورت است و مهمترین عامل موثر در مقابل افراطی گری است.

به گزارش افق نیوز، حجت الاسلام سید حسن خمینی روز جمعه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و مؤسسه فرهنگی اکو افزود: واقعیت این است که اگر همیشه سخن از فرهنگ در میان کشورهای منطقه ما واجب بوده، این امر امروزه از اوجب واجبات است.
وی با بیان اینکه فضای جهانی به سمت نوعی ستیزه جویی پیش می رود، تصریح کرد: شاید دهه های قبل، کمتر کسی فکر می کرد که تنش در دنیا دوباره به نوع دیگری پدید آید.
وی عنوان کرد: پیدایش افراط گری در قالب داعش، تمامیت خواهی آمریکایی ها و ماجراجویی های کشورهای منطقه این ضرورت را به وجود می آورد که عقلای جهان بیش از پیش با هم صحبت کنند.
سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه دیپلماسی گفت و گو بعد از جنگ جهانی دوم تبدیل به یک نیاز اساسی شده است، یادآور شد: کشورهای جهان باید جنگ را به عنوان یک ناهنجاری جلوه دهند و در ایجاد صلح جهانی تلاش کنند.
وی ادامه داد: با توجه به فضایی که امروز در دنیا مشاهده می شود، بعد از جنگ جهانی دوم خیلی افراد انتظار جنگ جهانی سوم، هسته ای و کشتارهای دیگر را داشتند، ولی در حقیقت مراودات فرهنگی عقلای دنیا مانع هر جنگ جهانی شد.
وی با بیان اینکه ۱۰ کشور عضو مؤسسه فرهنگی اکو دارای ظرفیت های زیادی هستند، اظهار داشت: باید از این ظرفیت ها استفاده کرد و منافع کشورهای دهگانه عضو آن را قالب منافع مشترک تعریف کرد.
سید حسن خمینی عنوان کرد: باید از دیپلماسی گفت و گو، اشتراکات فرهنگی و ورزشی استقبال کرد.
وی با اشاره به جایگاه بسیار مهم اکو افزود: این اتحادیه شاید بیش از آنچه که تا کنون شناخته شده باید شناسانده شود و فعالیت کند.
تولیت آستان امام خمینی (ره) افزود: این موسسه باید از قالب دفاتر بیرون بیاید و به متن جامعه برود؛ کاری که بنیاد فارابی هم می تواند در قالب سینما که زبان مشترک بسیار قوی امروز جهان است را انجام داد.
وی تأکید کرد: عقلا بزرگترین عامل موثر در مقابل افراط گری هستند و این عقلا می توانند در قالب روحانی محل، سینماگر یا ورزشکار باشند.
در این مراسم تفاهم نامه همکاری معاونت بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و موسسه فرهنگی اکو(ECO) امضا شد.
بر اساس این تفاهم نامه، تشکیل کارگروه های مشترک و نشست های هم اندیشی، شناسایی کتابخانه ها، مراکز فرهنگی- اسلامی و شرق شناسی کشورهای عضو اکو در راستای ارتباط و تعامل با موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) و تجهیز کتابخانه تخصصی موسسه فرهنگی اکو به آثار فارسی ازبندهای این تفاهم نامه محسوب می شود.
همچنین ارتباط چندجانبه با مراکز حقیقی و حقوقی کشورهای عضو اکو در خصوص معرفی اندیشه های امام (ره) و معرفی چهره و سلوک اجتماعی امام راحل به علاقه مندان انقلاب اسلامی در کشورهای حوزه اکو از جمله کارهای مشترک دو موسسه است.
به گزارش افق نیوز/ موسسهٔ فرهنگی اکو نهاد فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) است که در سال ۱۳۷۴ تأسیس شده‌ است و مرکز آن در ایران (شهر تهران) می‌باشد. وظیفهٔ این بنیاد گسترش همکاری و تبادلهای فرهنگی میان کشورهای عضو اکو است.
ایران، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=256783

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر