5

اسامی حدود ۲۵۰نفر از مفسدین اقتصادی توسط رئیس جمهور جهت رسیدگی به قوه قضائیه اعلام شده است

  • کد خبر : 2569
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱

محمدکریم عابدی عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله اظهار داشت: فرق میان نظام جمهوری اسلامی ایران با کشوری مثل عربستان در چیست، تفاوت در این است که آنها علی(ع) ندارند، یعنی بی‌ولی و ولایتند و به همین جهت در دام و چنگال اسلام آمریکایی افتاده‌اند و […]

محمدکریم عابدی عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله اظهار داشت: فرق میان نظام جمهوری اسلامی ایران با کشوری مثل عربستان در چیست، تفاوت در این است که آنها علی(ع) ندارند، یعنی بی‌ولی و ولایتند و به همین جهت در دام و چنگال اسلام آمریکایی افتاده‌اند و استخوانهایشان هم خرد می‌شود.
وی با اشاره به مبانی اعتقادی شیعیان گفت: نور ولایت است که جهان هستی را منوّر می‌کند به همین دلیل قرآن کریم می‌فرماید: “یریدون لیطفئو نورالله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون ” همیشه کافران می‌خواهند این نور خدا را که عصاره در ولایت است، خاموش کنند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ادامه داد: پس برای اینکه نور الهی و نور ولایت جهان هستی را نورانی کند، رسالت بزرگی داریم تا بتوانیم این ندای اسلام ناب محمدی که برگرفته از کتاب الله و عترت رسول الله(ص) است را در جهان گسترش بدهیم. الان مثلثی در دنیاست که به مثلث شیطانی معروف است. این مثلثی است که در هر نقطه دنیا قتل عام، جنایت، ترور و وحشت و نقض حقوق بشر است، پای او را در کار می‌بینیم. این مثلث به مثلث شوم استکبار شهرت داد. این مثلث که سه ضلع دارد در یک ضلع آن آمریکا و در ضلع دیگر روباه خبیث استکبار دیرینه که آمریکا را هم بازی می‌دهد یعنی انگلیس و ضلعی دیگر صهیونیسم است.

عابدی با بیان اینکه همانا که لابی و قبله‌شان در نیویورک است و AIPAK قلبه صهیونیست‌ها است، افزود: این مثلث شوم در همه جایی قرار دارد. در افغانستان، عراق و کشتارهای یمن، بحرین و لیبی و سوریه حضور دارند و جنایت می‌کنند و حقوق بشر را بازیچه اعمال ننگین خویش قرار داده‌اند چرا که رسانه‌ها را در اختیار دارند. در یکی از پروتکل‌های آنها آمده است که هر کس رسانه‌ها را در اختیار داشته باشد او برنده است و الان هم بزرگترین رسانه‌های جهان در دست یهود و صهیونیست‌هاست. بنابراین با کمی دقت ردپای این مثلث را در گروه طالبان، القاعده، پژاک، انجمن حجتیه، جریان انحرافی، فتنه و منافقین می‌بینیم.

وی بابیان اینکه امروز هم انقلاب ما از فتنه و فتنه‌گری و انحراف مصون نیست،بیان داشت: ما برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر موظفیم مثلث شوم استکبار را در جهان بشناسانیم. بنابراین معتقدم، مثلث شوم دیگری پیش از فتنه سال ۱۳۸۸در انقلاب ما از حیاط خلوت‌های ما سوء استفاده کرده است، البته عدد مهمی به شمار نمی‌آیند ولی چون در جایگاه‌هایی قرار گرفتند که قدرت و ثروت آنجاست، کمی نگرانی ایجاد کرده است و امروز نقل محافل شده است و بر اصحاب رسانه است که اجازه ندهند افرادی بیایند و با وجود هزاران شهید و صدها هزار جانباز و آزاده و خانواده شهید و ایثارگر، پایشان را روی این خون‌های پاک بگذارد و هر کسی بخواهد در این مسیر دست درازی کند، لذا باید بداند که یقیناً دست او قطع خواهد شد و به سقوط کشیده می‌شود.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ادامه داد: امروز نباید کسی پیدا شود و به گونه‌ای رفتار کند که حتی فتنه‌گرها و اصلاح‌‌طلب‌ها هم از او حمایت کنند و اینها هم خوششان بیاید و لبخند بزنند. ما مطالبی را از این آقایان داریم که واقعاً وحشتناک است و این نوعی تفکر الحادی است. حالا چرا اسم آن را در سال ۸۸ فتنه گذاشتیم و اسم این را انحراف گذاشتند این یک نکته است.

عابدی با طرح این پرسش که انحراف، از کجا شروع شد؟خاطرنشان کرد: در دولت نهم الحق خدمت شد و در دولت دهم هم خدمات ادامه دارد و ما نباید ناسپاسی کنیم و واقعاً ما از دکتر احمدی‌نژاد تشکر می‌کنیم چون شب و روز خویش را برای خدمت به محرومین گذاشته است، ولی ممکن است به علت مشغله زیاد و یا واقعاً به سبب قوی بودن آن مثلث فوق‌الذکر در حیاط خلوت‌ها، یک زاویه انحرافی ایجاد شده باشد و این زاویه، از رهبری نظام، عبور از قوانین و همه ارزشهای نظام و توهین به نظام و ملت بوده است.

وی با بیان اینکه جوانان امروز ما بسیار دقیق‌تر و هوشمندتر از نسل گذشته هستند و لذا در تور انحراف نمی‌افتند، گفت: حالا جریان انحرافی همه سرمایه‌شان را در سبد جوانان گذاشته‌اند و فکر می‌کنند که جوانان را می‌توانند با شعارهای فریبنده و انحرافی خودشان در تور بیندازند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: این مثلث شوم انحراف، شعارهایی را داده است که اگر این شعارها در جامعه پخش شود، قطعا قوه قضائیه تکلیف اینها را روشن خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که ارزشهای نظام اسلامی و خون شهدا، بازیچه یک عده دنیاطلب و هوسباز قرار بگیرد، لذا انحراف جایی در انقلاب اسلامی ندارد، حالا می‌خواهد اسمش عرفان‌های کاذب، شیطان‌پرستی،بهائیت، اباحه‌گری، سکولاریزم و حجتبه باشد.

عابدی تصریح کرد: اینها همه محصول انگلیس و همان مثلث استکبار است، بنابراین باید بسیار دقیق باشیم که سرچشمه زلال شجره طیبه را گل‌آلود نکنند. مرز این چشمه زلال ولایت و قرآن کریم باید با شجره خبیثه همیشه جدا باشد تا نیایند گنجشک را به جای قناری به جوان ما بدهند.

وی ادامه داد: مگر همین شرکتهای هرمی با فریب جوانان میلیاردها دلار پول این مملکت را تاراج نکردند؟ این هم یک نوع انحراف است. چقدر جوانان را بدبخت کردند و سرمایه اندک آنان را چاپیدند و بردند؟ اینها هم می‌خواهند سرمایه دینی جوانان ما را به یغما ببرند. لذا اسلام همه چیزش کامل است. هنرش کامل، سیستم گفتمانش بهترین، عقلانیت آن بهترین و معنویت بهترین معنویت است و عرفانش بهترین عرفان جهان است. عرفان حضرت امام(ره) جهان را مسخّر کرده است. همچنانکه عرفان نبی گرامی اسلام(ص) پس از ۱۴۰۰ سال با الله اکبر و لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله جهان را مسخّر کرده است.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس یادآور شد: اخیرا رئیس الازهر مطلبی را بیان کرد که واقعا غوغاست. او گفت من اولتیماتوم می‌دهم به شیوخ عرب که خرجتان را با آمریکا جدا کنید، شما به ملت خویش پشت کرده‌اید. امروز اسلام بر الازهر حاکمیت پیدا کرده است. اینها درست است. ما نباید امروز به اتحادیه اروپایی که سونامی اقتصادی کمرشان را می‌شکند، اهمیت بدهیم و باید بهترین اتحادیه عرفانی و معنوی، اقتصادی، سیاسی، نظامی در جهان اسلام داشته باشیم. چرا کشورهای مصر، سوریه، ترکیه، ایران، لبنان و عراق و بقیه نباید دور هم جمع شوند و اتحادیه‌ای تاسیس کنند و بقیه کشورها هم به اینها بپیوندند و ما قدرت واقعی جهان اسلام را به رخ جهانیان بکشانیم همچنانکه انقلاب ما به رخ جهانیان کشید.

عابدی بابیان اینکه دشمن تلاش می‌کند که حد اعلای فشارها را به ملت ما با مسایل اقتصادی وارد کند، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب سکاندار کشتی نظام هستند و الحق والانصاف از همه طوفان‌ها و بحران‌ها به سلامتی عبور کشور را عبور داده‌اند، این طوفان‌ها برای ما و جوانان ما سازنده و درس است.

وی بااشاره به نامگذاری امسال به سال “جهاد اقتصادی ” گفت: باورمان این هست که با هدفمند کردن یارانه‌ها ما می‌توانیم موتور توسعه کشور را سرعت دهیم. اما هدفمند کردن یارانه‌ها این نیست که ما رقمی را بین همه یک‌نواخت تقسیم کنیم. بنابراین هدفمند کردن یارانه‌ها یک قانون راهبردی و قوی است که باید هوشمندانه دولت آن را پیاده کند و قطعا هم مجلس و هم قوه قضائیه و از همه مهمتر مقام معظم رهبری حامی این قانون هستند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس گفت: ما باید جلوی قاچاق کالا را بگیریم، ما در فراکسیون فرهیختگان بحث‌های زیادی را داشتیم که به این نتیجه رسیدیم که ما باید استاندارد ملی تعریف کنیم یعنی اگر هر کالایی از هر کشوری که وارد می‌کنیم باید در مبداء ورود، کارشناسان استاندارد ما کیفیت آن را بررسی کرده و مهر ورود بزنند و مردم هم این مهر استاندارد را بشناسند و بدون مهر استاندارد هیچ کالایی مجوز ورود نداشته باشد.

عابدی افزود: از طرف دیگر اصلاح قانون گمرکات کشور ضرورت دارد تا کالای قاچاق نتواند وارد شود، همینطور اصلاح قانون بانک‌ها، مالیات‌ها، بیمه‌ها. شما می‌دانید ما تا قبل از دولت نهم حدود ۷۸ نوع بیمه در کشور داشتیم که اتفاقا روزی در یک سفری خدمت آقای احمدی‌نژاد همین بحث را داشتیم. بحث این بود که یک‌نواخت شود. الان وزارت نفت و وزارت خارجه، بانک‌ها، نیروهای مسلح، شهرداری‌ها هر کدام یک نوع بیمه دارند. ما در نهایت باید اینها را به یک یا دو بیمه کاهش دهیم و مردم را از دارو، درمان و پول جدا کنیم، یعنی همه تحت پوشش سلامت باشند و پولی در این قضایا پرداخت نشود که آقای احمدی نژاد هم تایید کردند و گفتند ما باید قدم به قدم گام برداریم و الان تعداد بیمه به ۱۷ کاهش یافته است و باید حداقل تا پایان دولت دهم به ۲ یا ۳ بیمه کاهش پیدا کند که عدالت اجتماعی برقرار شود و همه از نهضت سلامت برخوردار شوند.

وی بیان داشت: برای اینکه ما بتوانیم در جهاد اقتصادی گام بلندی را برداریم، باید مبارزه با مفاسد اقتصادی را پیگیری‌کنیم. فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی، خطاب به سران قوا صادر شده است تا در این زمینه با همکاری با یکدیگر گام بردارند. بنابراین در این زمینه آخرین اطلاعاتی که داریم اسامی حدود ۲۵۰نفر از مفسدین اقتصادی توسط رئیس جمهور جهت رسیدگی به قوه قضائیه اعلام شده است ولی محاکمات قوی و قدری را شاهد نبوده‌‌ایم، اما شنیده‌ایم که فلان تاراجگر نفت فرار کرده است، فلان آقایی که فلان ثروت‌های بادآورده به جیب زده بود از کشور خارج شده است و اگر آقایان محاکمات و مبارزاتی در این زمینه دارند حتما بیایند به مجلس گزارش دهند تا ما هم متوجه شویم.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ادامه داد: همه ما موظفیم، همچنانکه باید سربازان گمنام امام زمان(عج) را یاری دهیم و خداوند هم آنان را یاری می‌کند باید در بحث مفاسد اقتصادی حساس باشیم و هر جا اطلاع داریم که شخصی زمین‌خواری می‌کند و سرمایه‌های ملی را چپاول می‌کند، به دست‌اندرکاران اطلاع بدهیم تا جلوی آن را بگیریم. به هر حال قوه قضائیه هم در این زمینه یک حرکت جدیدی شروع کرده و ان‌شاءالله امیدواریم که در بحث جهاد اقتصادی هر سه قوه خوش بدرخشند و در نهایت ملت هم کمک کنند.

عابدی در بخش پایانی سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان اشاره کرد و گفت: آقایانی که می‌خواهید کاندیدا شوید مبادا به عوامل قدرت و ثروت تکیه بزنید. نماینده‌ای که با پول یک ثروتمند به مجلس بیاید این مفت نمی‌ارزد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر