7

گردنه الماس یا جاده زیبای اسالم به خلخال معروف به رویایی ترین جاده جنگلی کشور

  • کد خبر : 256989
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

جاده اسالم به خلخال در بین مردم به رویایی‌ترین جاده جنگلی کشور شهرت دارد.

جاده اسالم به خلخال در بین مردم به رویایی‌ترین جاده جنگلی کشور شهرت دارد. این جاده‌ی ۷۰ کیلومتری از شهر اسالم در استان گیلان شروع و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود.گردشگرانی که از خلخال به سمت اسالم حرکت می‌کنند، با کمی رانندگی از جاده زیبای گیسوم و جنگل و ساحل آن نیز دیدن خواهند کرد. شهرستان خلخال نیز به دلیل نزدیکی به استان گیلان طبیعت زیبایی دارد؛ از اینرو، این منطقه در فصل‌ تابستان هم هوای خنکی دارد و همین موضوع یکی از دلایل سفر گردشگران در این فصل به خلخال است. از جمله جاذبه‌های گردشگری خلخال می‌توان به تفرجگاه ازنو و پارک اللر باغی اشاره کرد.در زمستان برخی مسابقات ورزشی نیز در این منطقه انجام می‌شود. یکی دیگر از بخش‌های تفریحی خلخال، آبگرم گیوی است که در نزدیکی این شهر واقع شده و بر خلاف بسیاری از آبگرم‌های ایران که مملو از جمعیت هستند، آبگرم گیوی می‌‌تواند مکانی آرامش‌بخش برای سفر‌هایتان باشد.

بهتر است که در سفرتان به این جاده، حتما باک ماشین را در اسالم یا خلخال پر کنید، زیرا در این مسیر ۷۰ کیلومتری پمپ بنزینی وجود ندارد. طبیعت این جاده بسیار بکر و زیبا است و اگر قصد گذر از این مسیر را دارید، بهتر است زمانی را برای استراحت و گردش در جنگل‌های آن اختصاص دهید. به دلیل وجود دریای خزر در نزدیکی این جاده، همیشه شاهد رطوبت و مه در جاده هستیم و البته همین موضوع نیز ظاهر بسیاری زیبایی به آن بخشیده است. البته پیشنهاد می‌کنیم در زمستان بعد از پرس‌و‌جو وارد این جاده شوید، زیرا به دلیل سرمای فوق‌العاده هوا در این منطقه، احتمال بسته بودن راه به دلیل بارش برف وجود دارد. اما در کل پیشنهاد می‌شود که در فصل بهار، تابستان و پاییز به آن سفر کنید. هنگام رانندگی به این نکته توجه داشته باشید که جاده کاملا پیچ در پیچ با دره‌های عمیق است و بهتر است آرام رانندگی کنید.

اگر می‌خواهیداز تهران به سمت این جاده زیبا برویدو ابتدای حضورتان در این مسیر از اسالم باشد، در این صورت باید به ترتیب قزوین، رشت و پلیس راه سراوان را پشت سر بگذارید و از پل دو برگردان فومن به رضوان‌شهر و چوکار بروید تا به اسالم برسید.مسیر اسالم- خلخال برای مسافرانی که از تبریز و ارومیه به شمال کشور سفر می‌کنند، مسیر اصلی محسوب نمی‌شود و استفاده از آن، مسیری طولانی‌تر را پیش رویشان می‌گذارد، اما اگر برنامه خاصی نداشته باشند، استفاده از این مسیر توصیه می‌شود. البته باید حدود یک یا چند ساعت تفاوت در مسیرشان را به جان بخرند.در جاده اسالم به خلخال هتل چند ستاره‌ای وجود ندارد، اما اتاق‌هایی به‌عنوان میهمان‌خانه در مسیر و نزدیکی روستا‌ها وجود دارند که از آن‌ها می‌‌توانید برای اقامت استفاده کنید. برای خوردن ناهار و شام نیز می‌توانید از غذاخوری‌های موجود در مسیر استفاده کنید. از موارد جالب توجه در این غذاخوری‌ها، طریقه نگهداری گوشت است. به دلیل خنکی هوای منطقه، مغازه‌دارها گوشت را بیرون از مغازه آویزان می‌کنند که ظاهر جالبی به محیط می‌بخشد.

 

عکاس و خبرنگار : وصی اله محمودی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=256989

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر