این درحالی است که به دلیل محدودیت هایی که در کشورما وجود دارد، قطعه سازان نمی توانند به راحتی منابع ذخیره داشته باشند و وقوع اتفاقاتی همچون تحریم ها و اثرات ناشی از آن مانند تامین ارز، عدم ترخیص و کمبود نقدینگی و غیره موجب به تعویق افتادن اهداف خودروسازان درتیراز تولید و کیفیت خودروهای تولیدی می شود.
صنعت خودرو ایران درحال حاضر با دو مشکل جدی همراه است، یکی افزایش هزینههای تولید به واسطه افزایش نرخ ارز و تورم عمومی که به نارضایتی مشتریها و کاهش تقاضا در بازار منجر می شود و دیگری افت تولید که میتوان گفت با محدودیتهای بینالمللی ارتباط فراوانی دارد.
هرچند افزایش هزینههای تولید و قیمت تمام شده در کاهش تقاضا و کاهش تولید نقش دارند ، اما کارشناسان عقیده دارند اگر ارتباطات بینالمللی خودروسازان با شرکایشان دچار مشکل نمیشد و قطعات یا مواد اولیه آنها هرچند با قیمتی بالاتر تامین میشد، افت تولیدویا تولید ناقص صنعت خودرو با آن روبه رو نمی شد.
خودروسازان قبلا نیز بارها به این مساله و ضرورت رفع مشکلات داخلی که از آن با عنوان «تحریمهای داخلی» یاد میکردند اشاره کرده بودندو برای بهبود واقعی صنعت خودرو بهتر است، تیمی برای رفع تحریمهای داخلی صنعت خودرو تشکیل شود. باید همتی شود و مشکلات داخلی نیز برطرف شود تا بازار و خودروسازان تکلیف خود را بدانند
دپوی خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان
در پی خروج آمریکا از برجام و احتمال تشدید تحریم های احتمالی، شاید شرکتهای خودروسازی مجبور شوند از روز آینده های خودروهای ناقص تولید کنندکه این امر باعث تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان خواهدشد.