4

شنبه اول بهمن، نتایج رسیدگی به شکایات داوطلبان اعلام می‌شود

  • کد خبر : 25713
  • ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰

کسانی که صلاحیتشان تایید نشده باشد، می توانند براساس تبصره ۳ ماده۵۲ قانون انتخابات، اعتراض خود را از ۲ تا ۲۱ بهمن به شورای نگهبان اعلام کنند

سخنگوی شورای نگهبان دو روز قبل طی گفتگویی اعلام کرده بود که شنبه اول بهمن، نتایج رسیدگی به شکایات داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌شود.

کدخدایی  با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی پایان یافته است، افزود: کسانی که درخصوص نظر این هیئت‌ها شکایت و اعتراض داشتند می‌توانستند از ۲۴ دی به مدت چهار روز، شکایت خود را به هیئت‌های نظارت استانی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های استانی و مرکزی نظارت بر انتخابات از ۲۵ دی تا یکم بهمن فرصت رسیدگی و اعلام نتایج شکایات داوطلبان نمایندگی مجلس نهم به فرمانداری‌ها را دارند، گفت: کسانی که صلاحیتشان تایید نشده باشد، می توانند براساس تبصره ۳ ماده۵۲ قانون انتخابات، اعتراض خود را از ۲ تا ۲۱ بهمن به شورای نگهبان اعلام کنند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: پس از این مرحله نیز داوطلبان معترض می‌توانند در دو مرحله دیگر درخواست بررسی صلاحیتشان را مطرح کنند.

کدخدایی به داوطلبان و مردم این اطمینان داد که هیئت مرکزی و هیئت‌های استانی نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی وظایف قانونی خود را به بهترین نحو انجام خواهند داد و به شکایت‌ها به طور دقیق و بر وفق قانون رسیدگی خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25713

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر