3

اگر به علم جوانان ما در دانشگاه‌ها تکیه شود، کار نشدنی درکشور نداریم

  • کد خبر : 25719
  • ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱

گفتند به حضرت آقا پیغام ما را برسانید که ما هستیم لذا آقا نگران نباشند، مگر ما مرده‌ایم؟

بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب که شرایط کشور را شرایط ” بدر و خیبر” توصیف کردند، برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا»، شب گذشته، به تبیین و تشریح شرایط “بدر و خیبر” پرداخت.

میهمانان این هفته “دیروز، امروز، فردا” ‌محمد‌حسین صفار‌هرندی و پرویز فتاح، محمد حسین رجبی دوانی کارشناس مسائلی تاریخی بودند.

*پرویز فتاح وزیر سابق نیرو و مدیرعامل فعلی بنیاد تعاون سپاه در ابتدای این برنامه اظهار داشت: نظام اسلامی با هدایت امام(ره) با یک منطق و  رویکرد انقلابی و ارزشی شروع شده است و از اول با استکبار جهانی دچار تعارض بوده است و دراین ۳۳ سال دشمن را رودرروی خود دیده‌ایم.

وی گفت: هیچگاه دشمن به مردم ما چراغ‌سبزی نشان نداده است و اگر در ظاهر هم کاری کرده است، قصد فریبکاری داشته است. لذا دشمن همیشه با ما دشمنی کرده است.

مسئول بنیاد تعاون سپاه با اشاره به شهادت استاد متفکر شهید مرتضی مطهری، گفت: دشمنان در همان قدم اوّل مغز این استاد متفکر را نشانه گرفتند؛ زیرا دشمن می‌خواست بگوید من مغز متفکر نظام و انقلاب شما را هدف گرفته‌ام. بعد از آن با انواع اقدامات خصمانه از نوع سخت و نرم علیه ما بدون توقف فعالیت کرده است. لذا از دشمن جز دشمنی انتظار نیست. امّا آنچه که مهم است این است که دشمن در طول این ۳۳ سال در برابر مقاومت و ایستادگی ملت ایران شکست خورده است.

فتاح عرصه جدید دشمنی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران را «عرصه اقتصادی» عنوان کرد و افزود: دشمن امروز متوجه شد که در عرصه‌های دیگر مثل عرصه نظامی و جنگ سخت در مقابل ما موفق نخواهد شد و اگر امروز اقدام به تهدید نظامی می‌کند، قطعاً هدفش یک جنگ روانی است.

وی گفت: دشمن چند سال است که در عرصه جنگ اقتصادی با ما مواجه شده است و گمان می‌کند که نقطه ضعف نظام اسلامی ما اینجاست. البته ما باید بپذیریم که در این عرصه ضعف‌هایی داریم. در حوزه خودکفایی به آن نقطه مطلوب که باید می‌رسیدیم هنوز نرسیده‌ایم. مشکلات ما نشان از نوعی آشفتگی اقتصادی دارد، هر چند مسئولان سعی و تلاش زیادی در این عرصه داشته‌اند، ولی با آن آرمان اقتصاد اسلامی نظام فاصله داریم.

وزیر سابق نیرو تأکید کرد: من معتقدم، خداوند به دلیل آنکه می‌‌خواهد این انقلاب ما به آرمان‌هایش برسد ما را در یک مسیر جبری به وسیله دشمن می‌اندازد. زیرا اگر دشمن ما را رها می‌کرد ما هنوز به سمت خودکفایی نمی‌رفتیم. امروز ما به خواست خدا در یک مجرایی می‌افتیم که مسیر رشد و اعتلای اقتصادی ما است.

فتاح گفت: وابستگی موجب ذلت است. دشمنان به هزار و یک دلیل ممکن است روزی مایحتاج ما را به ما ندهند، لذا وابسته شدن به دشمن اشتباه بزرگی است و این درحالیست که این دشمن، دشمنی خود را بارها به اثبات رسانده است.

وی در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال به جهاد اقتصادی توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حکمت، درایت و هوشمندی رهبری بی‌نظیر است. رهبر انقلاب مسیر عزت را جهاد در عرصه اقتصادی بیان فرمودند و این جهاد فرقی با انواع جهاد دیگر ندارد.

مسئول بنیاد تعاون سپاه گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در وضعیت شعب‌ابی‌طالب نیستیم بلکه بعد از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب برکات و خیرات بی‌نظیری نصیب انقلاب ما شده است.

فتاح افزود: من یک لیستی را آماده کرده‌ام و می‌‌خواهم مصادیق را در حضور مردم بگویم که این تحریم را که مرتب تکرار می‌کنند، نمونه و مصداق آن کجا می‌تواند باشد؟ امروز کدام مورد را دشمن مشخصا تحریم کرده است و آیا ما بر اثر نداشتن آن دچار بحران اجتماعی شده‌ایم؟ امروز حدود ۶سال است در تحریم هستیم، آیا واقعاً این تحریم‌ها زندگی روزانه را دچار مشکل مالی کرده است؟ بحث تورم و برخی مشکلات قبل از این تحریم‌ها هم بوده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: منطق اقتصادی حکم می‌کند که ما از علم اقتصاد بیشتر استفاده کنیم. روش‌های سنتی برای اداره اقتصاد کشور حتماً‌ جواب نمی‌دهد.

وزیر سابق نیرو با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: در جنگ نیز ما با روش‌های علمی دقیق، و اصول در مقابل دشمن پیروز بودیم، البته اصل روحیه شهادت طلبی و جهاد بود ولی با حساب و کتاب و نظم کارها انجام می‌شود؛ در جنگ می‌توانم بگویم که همین نظم نیروهای بسیجی ما دشمن را بیچاره کرده بود.

فتاح افزود: در عرصه اقتصادی نیز همین نظم، محاسبه و علم بیشتر باید به کار گرفته شود. علم اقتصاد سازوکار خود را دارد و باید به اهلش سپرده شود.

وی گفت: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که ما همیشه در تحلیل اقتصادی به عوامل پیروزی مانند تحریم، بیشتر می‌پردازیم و به نوعی پشت آن پنهان می‌شویم، بنابراین ما باید مدیریت، ساختار و سازوکارها را اصلاح کنیم، البته عوامل و موانع بیرونی در حد خودش تأثیرگذار هست.

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه سوال کرد: این سوال وجود دارد که چرا کالاهایی که در کشور هست، از خارج وارد می‌شود؟ لذا لازم است ما به تولیدات داخلی اهمیت بیشتر دهیم. نفع عده‌ای در این است که این واردات انجام شود، اما آیا نفع نظام و ملت هم در این است؟

فتاح یادآور شد: در آب، برق و گاز، بنزین، خودرو، فولاد، سیمان، آلومینیوم و ….‌امروز دیگر ما وارد کننده نیستیم؛ بلکه صادرکننده هستیم. امروز ما در دنیا دارای رتبه هستیم، میزان تولید برق ما قبلاً‌۲۹ هزار مگاوات بود و امروز تبدیل به ۶۰٫۰۰۰مگاوات شده است این نشان از ظرفیت‌های بالا است که باید با یک مدیریت و نظم، اقتصاد کشور ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه دولت برای ناکارآمدتر کردن تحریم‌ها باید مراقب تولید باشد، گفت: البته برخی مشکلات اقتصادی در همه کشورها وجود دارد و صادرات و واردات نیز بطور طبیعی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی کشورهاست ولی باید مدیریت شده باشد.

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه گفت: اگر به علم جوانان ما در دانشگاه‌ها تکیه شود، کار نشدنی درکشور نداریم و کمبودی را احساس نخواهیم کرد.

فتاح گفت: در برابر تحریم‌های گسترده دشمن تنها جایی که کمی باعث نگرانی بود، عسلویه بود که کار آن حتماً در دست خارجی‌ها بود ولی اخیراً که به آنجا رفتم حدود ده هزار نفر مشخصاً ایرانی در آنجا مشغول فعالیت بودند، و فقط می‌گفتند هیچ مشکلی نیست هوای ما را داشته باشید برخی از آنها به طنز می‌گفتند، که تحریم داخلی است نه خارجی! یعنی می‌خواستند بگویند که موانع داخلی را حل کنید ما این تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کنیم. گفتند به حضرت آقا پیغام ما را برسانید که ما هستیم لذا آقا نگران نباشند، مگر ما مرده‌ایم؟ ما در سال جهاد اقتصادی کارها را به سرانجام می‌رسانیم.

وی گفت: ما امروز در این مسائل نگرانی نداریم. لذا وظیفه نظام ما این است که فرصت فعالیت را برای جوانان دانشمند و متعهد دانشگاهی کشورمان فراهم کند.

وزیر سابق نیرودر پایان یادآور شد: به عنوان مثال اگر دشمن در حوزه بنزین تلنگری را به ما نمی‌زد ما به این زودی‌ها به سراغ خودکفایی بنزین نمی‌رفتیم. لذا به نظرم برخی از این تحریم‌ها از بعد حکمت، خیلی هم بد نیست، زیرا نتیجه آن پیشرفت و خودکفایی کشور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر