3

ضرورت اصلاح قوانین برای استفاده از ظرفیت مرزها/ با اتحاد از مشکلات عبور می‌کنیم

  • کد خبر : 257420
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امکان توسعه و استفاده از بازارچه‌های مرزی با اصلاح قوانین فراهم می‌شود.

به گزارش افق نیوز، محمد شریعتمداری جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کارهای خوبی انجام شده و باید قسمت پر و خالی لیوان را باهم ببینم.

وی تصریح کرد: سال ۹۲ دولت تدبیر و امید حرف‌هایی که ایام شنیده می‌شد این بود که ثبات در بازار نداریم و این حرف‌ها باز هم تکرار می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر ما نتوانیم برای مردم کردستان که با این میزان مشارکت به دولت تدبیر امید رای دادند واقعا حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

وی ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی قطعیت را به وجود آوردند درست است صحبت‌های آقای روحانی تاثیر گذار بود ولی تصمیم اصلی را مردم را گرفتند و همین اعتماد موجب شد ما پای میز مذاکرات بنشینم.

شریعتمداری با بیان اینکه چند ماه بعد از بکار آمدن دولت تدبیر امید ایجاد ارتباط با سایر کشورها در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: این در حالی بود تا قبل از برجام آنها از ما تصویر در عرصه جهانی ساخته شده بودند که ملت ایران حرف هیچ کسی را قبول ندارد اما ثابت کردیم ایران اهل گفت‌وگوی منطقی برابر در شرایط برد برد است.

وی با بیان اینکه رهبری بارها فرمودند که این تیم مذاکرات تیم خدوم ما است و تمام تلاش خود را می‌کند، گفت: این تلاش و مسیر همچنان ادامه داشت تا یکی از این قدرت‌های بزرگ بعد از روی کار آمدن گفت من این مذاکرات را قبول ندارم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: استکبار علیه ایران از روز اول هر چه در توان داشته محدودیت ایجاد و تحریم‌های آمریکایی را با گستردگی ادامه داده است.

وی با بیان اینکه اگر ما هم بنشینیم پمپاژ ناامیدی بکنیم برای کشور مشکل ایجاد خواهیم کرد، گفت: نباید این مشکل که شبیه آتش گرفتن گوشه کوچک خانه‌ای است را بزرگ و خود و دیگران را دچار ترس کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: قطعا در این شرایط برخی کالاها گران شود، ولی این مشکلات قابل حل خواهد بود و می‌توانیم در کنار هم از این مشکلات عبور کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ورود ۱۳۳۹ قلم کالا به کشور ممنوع شده است، گفت: با حضور همگانی مردم و مسؤولان است که استفاده از ارز دولتی کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: مرزها ظرفیت بزرگی هستند که در گذشته نیاز ما در این مناطق به مبادلات مرزی مردمی منحصر می‌شد و امروز امکان توسعه و استفاده از بازارچه‌های مرزی با اصلاح قوانین برای تسهیل استفاده از مرزها فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=257420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر