3

ترامپ مثلث افراطی‌سازی را علیه ایران شکل داده است

  • کد خبر : 257981
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «رییس‌جمهور آمریکا به دنبال افراطی سازی در مناسبات ایران و آمریکاست»، گفت: آقای ترامپ مثلث افراطی‌سازی متشکل از آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان را ایجاد کرده آن هم در شرایطی که مردم آمریکا به دنبال ایجاد بحران نیستند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «رییس‌جمهور آمریکا به دنبال افراطی سازی در مناسبات ایران و آمریکاست»، گفت: آقای ترامپ مثلث افراطی‌سازی متشکل از آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان را ایجاد کرده آن هم در شرایطی که مردم آمریکا به دنبال ایجاد بحران نیستند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه و رییس‌جمهور آمریکا، اظهار کرد: پمپئو به دنبال جنگ روانی و ترامپ به دنبال افراطی‌سازی مناسبات ایران و آمریکاست تا ادبیات فاخر ایران بر دیپلماسی عمومی را بر هم زند که نباید زمینه آن را فراهم کرد.

وی افزود: آقای ترامپ مثلث افراطی متشکل از آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان را شکل داده که هدف آن ایران است. ترامپ به دنبال جلوگیری از افول هژمونی آمریکا در افق ۲۰۲۵، عربستان به دنبال فرار از دموکراسی و رژیم صهیونیستی به دنبال حفظ شرایط امنیتی تا زمان عبری‌سازی زمین‌های اشغالی هستند تا راهی به دنبال توسعه اسرائیل پیدا کنند. در چنین فضایی ما نباید در زمین آنها بازی کرده و وارد فضای افراطی‌سازی شویم.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: ایران برخلاف آمریکا هیچگاه موضعش افراطی‌گری در مناسبات بین‌المللی نبوده است. از طرف دیگر مردم آمریکا هم علیرغم میل دولت این کشور به دنبال افراطی‌گری نیستند که در نظرسنجی اخیر آنها با خروج آمریکا از برجام مخالفت کردند. اکنون نیز ترامپ به دلیل افراطی‌گری در داخل تحت فشار است، ما باید در این وضعیت به سمت گسترش بحران نرفته و در داخل از ظرفیت‌های ضد تحریمی استفاده کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: معتقدم در مناسبات دوجانبه باید موضوعات اقتصادی را اولویت قرار داد. بر همین اساس ما از معاونت اقتصادی وزارت خارجه خواستیم که هر سه ماه یک بار گزارشی از اقدامات و مناسبات اقتصادی در خارج از کشور به ما ارائه دهد، هر دو هفته هم جلساتی با سفرای ایران در خارج از کشور در موضوعات اقتصادی برگزار می‌کنیم تا در جهت حل اختلافات گام برداریم.

وی توضیح داد: روز گذشته مهمان سفیر روسیه در ایران بودیم، قرار شد دو پروژه مشترک نیروگاه را از طریق روسیه پیگیری کنیم که بخشی از مشکل در روسیه و بخشی از مشکل در داخل ایران رفع شود. باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد که در لوای برجام نادیده گرفته شده بود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون رفع موانع تولید، گفت: باید موانع امنیتی در ارتباط با ایرانیان خارج از کشور با داخل رفع شود، بیش از سه میلیون ایرانی با سه تریلیون دلار سرمایه در خارج از کشور وجود دارند که باید از آنها برای حضور در کشور دعوت کرد و فراخوان داد.

فلاحت‌پیشه در پایان گفت: مردم آمریکا با سیاست‌های دولت آمریکا موافق نبوده، آنها دنبال بحران نیستند چون شش تریلیون دلار هزینه جنگ‌های آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ شد که همه بر دوش مردم آمریکا بود، آنها نمی‌خواهند هزینه دیگری تحمیل‌شان شود کما اینکه باید هوشیاری لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=257981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر