4

شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تعیین می کند

  • کد خبر : 25843
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹

باید افرادی وارد مجلس شوند که از کارایی لازم برخوردار بوده و با قانون آشنا باشند.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر برگزاری انتخابات در فضای آرام گفت: دشمنان و ضد انقلاب نمی خواهند انتخابات در فضای آرام برگزار شود، نباید ذره ای اغتشاش و تشنج در انتخابات صورت گیرد.

آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران که در هشتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت افزود: شورای نگهبان اگر دید کاندیدایی در پی اغتشاش و تشنج است، باید صلاحیت اش را رد کند، زیرا آن کاندیدا منافع خود را به نظام ترجیح می دهد و پایبند به ولایت نیست.

وی رقابت جدی در انتخابات را امری لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: مسئولان اجرایی و نظارتی باید زمینه رقابت سالم در انتخابات را فراهم کنند و کاندیداها نیز باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و اگر می خواهند انتقادی از کاندیدای رقیب داشته باشند، باید آن را محترمانه و در چارچوب قانون بیان کنند و از تخریب رقیب خودداری کنند.

خاتمی ادامه داد: رقابت ضد اخلاقی و نا سالم این است که در پی تخریب کاندیدا های دیگر باشند، اگرکاندیدایی حرفی دارد باید به مقامات قانونی و اجرایی بگوید.

وی با بیان این‌که شورای نگهبان صلاحیت نامزدها را مورد برسی قرار می‌دهد، اظهارداشت: این مردم هستند که نامزدهای اصلح را انتخاب می کنند؛ چرا که فقط شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تعیین می کند و سقف صلاحیت ها که همان اصلح بودن نامزدها است برعهده مردم است. باید افرادی وارد مجلس شوند که از کارایی لازم برخوردار بوده و با قانون آشنا باشند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: وظیفه نمایندگی فراموش شده است، کاندیداها مواردی را مطرح می کنند که این مطالب هیچ سنخیتی با وظیفه نمایندگی ندارد، البته نماینده تا آنجایی که می تواند باید برای مردم کار انجام دهد، ولی نباید وظایف اصلی نماینده تحت شعاع قرار گیرد.

خاتمی افزود: نامزد اصلح نامزدی است که ولایت مدار باشد اگر ولایتمدار نباشد، مجلس ششم تکرار می شود. فراموش نکرده‌ایم که از داخل مجلس شورای اسلامی با کنگره آمریکا ارتباط برقرار می کردند و به راحتی منافع کشور را نادیده می گرفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور ولایتمدارانه را از دیگر ویژگی های حضور موثر مردم در صحنه سیاسی کشور خواند و بیان داشت: در صحنه سیاسی نیاز به فرمانده داریم و این فرمانده است که خطاها را گوشزد می کند و در نظام اسلامی حجت شرعی برای ما مواضع مقام معظم رهبری است.

وی افزود: نگاه ما به ولایت تنها نگاه به یک رهبر سیاسی نیست، بلکه نگاهی است که اهل بیت به ما آموزش داده اند، نگاه به جانشین امام زمان(عج) است. حجت شرعی در مسائل سیاسی مواضع ولایت فقیه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: حضور در مسائل سیاسی اگر با حجت شرعی نباشد یقینا آسیب پذیر است و آزمون خطای آن بیش از ثواب است.

خاتمی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی تاثیر گذار است. تمام علاقه مندان به انقلاب اسلامی باید زمینه را فراهم کنند تا حضور مردم پای صندوق های رای در انتخابات مجلس مانند حماسه نهم دی تکرار شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور گسترده مردم در صحنه سیاسی کشور گفت: در طول ۳۲ سال از انقلاب اسلامی با برکات فراوانی از حضور گسترده مردم در صحنه سیاسی کشور روبه رو بودیم که این حضور هم در جبهه رزم و هم در مراسم راهپیمایی های سراسری، انقلاب را بیمه کرد.

وی ادامه داد: ۸ سال دفاع مقدس انقلاب را در برابر تهاجم بیگانگان بیمه کرد و این حضور گسترده مردم باعث شد تا امروز دیگر دشمنان نتوانند ایران را تهدید به حمله نظامی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به تشریح ویژگی های حضور مردم در عرصه سیاسی کشور پرداخت و تصریح کرد: حضور با بصیرت یکی از ویژگی های حضور در صحنه سیاسی کشور است. کسانی که انقلاب و ولایت را با بصیرت انتخاب کرده باشند به این راحتی از موج و مسیر انقلاب کنار نمی کشند و داریم افرادی که با بصیرت آمدند و هنوز در صحنه سیاسی حضور دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم باید توجه داشته باشند مجلسی در شان نظام اسلامی است که نمایندگان آن نه تنها در شعار که در عمل ولایتمدار باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]