5

۸ تصمیم جدید دولت برای ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی

  • کد خبر : 258985
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

گمرک جمهوری اسلامی ایران مصوبات جدید و مهم دولت جهت تسهیل فرآیند واردات تجهیزات پزشکی و مواد اولیه تولید با توجه به اعمال تحریم‌ها را اعلام کرد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران مصوبات جدید و مهم دولت جهت تسهیل فرآیند واردات تجهیزات پزشکی و مواد اولیه تولید با توجه به اعمال تحریم‌ها را اعلام کرد.

به گزارش افق نیوز/  گمرک جمهوری اسلامی ایران مصوبات جدید و مهم دولت جهت تسهیل فرآیند واردات تجهیزات پزشکی و مواد اولیه تولید با توجه به اعمال تحریم‌ها را به شرح زیر اعلام کرد.

۱-ترخیص محوله‌های دارویی (مواد اولیه و دارو‌های ساخته شده) و تجهیزات و ملزومات پزشکی (و لوازم و قطعات یدکی آن) با تعهد و مسئولیت وزیر بهداشت (یا یکی از معاونین به تشخیص وزیر) با کپی یا حداقل اسناد تا سقف مشخص شده مجاز خواهد بود، منوط به این که شرکت‌های مربوط ظرف مدت حداکثر چهار ماه اسناد بانکی را تحویل گمرک نمایند.

۲-به استناد بند ت. ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید و ماده ۶ قانون امور گمرک، به منظور جبران کمبود نقدینگی واحد‌های تولیدی و واردکنندگان کالا‌های اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات خط تولید، به وزارت امور اقتصادی و دارائی (سازمان امور مالیاتی، گمرک) اجازه داده می‌شود همانند نحوه دریافت حقوق ورودی، اخذ مبالغ مالیات ارزش افزوده و عوارض متعلقه را بصورت ضمانت نامه بانکی یا اسناد خزانه تا سررسید تعیین شده (پایان سال مالی) دریافت نمایند.

۳-اجازه به گمرک برای تسری مفاد بند ۳ مندرجات ذیل یادداشت فصل ۹۰ کتاب مقرارت صادرات و واردات به مواد اولیه و قطعات وارداتی به کار رفته در ساخت تجهیزات پزشکی با تایید وزارت بهداشت و وزارت صمت.

۴-رفع مشکل ارائه گواهی بازرسی در مبداء.

۵-ایجاد امکان قبول ظهر نویسی بارنامه به لحاظ عدم امکان ارائه اصل بارنامه با رعایت سایر قوانین و مقرارت.

۶-پذیرش بارنامه غیر، صرفاً با ارائه ظهرنویس تغییر نام، بدون الزام به ارائه اصل بار نامه با رعایت سایر قوانین و مقرارت.

۷-مجاز بودن ترخیص مواد اولیه واحد‌های تولیدی که بدهی به سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی دارند به پیشنهاد وزارت صمت برای یکبار با موافقت سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی، مشروط به تعهد تسویه حساب بدهی تا حداکثر ظرف شش ماه توسط واحد تولیدی.

۸- در صورت ممکن نبودن در کوتاه مدت برای امکان انتقال وجه (ارزی) کالا‌های وارداتی توسط واحد‌های تولیدی که معادل نرخ ارز ریالی آن به بانک گشایش کننده اعتبار پرداخت شده است، در صورت ارائه گواهی از بانک توسط واحد تولیدی مبنی بر پرداخت هم ارز ریالی کالا، گمرک مجاز به ترخیص کالا می‌باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=258985

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر