3

خبرنگاران و افشای فساد مدیران خائن

  • کد خبر : 259214
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۰۶

۱۷مرداد مصادف است با شهادت شهید صارمی که بنام روز خبرنگار از سوی شورای فرهنگ عمومی بنام خبرنگار نامگذاری شد.

متعهدانی که در گوشه و کنار این مرز و بوم کهن با تمام بی مهری ها و کاستی های فقط در راستای احقاق حقوق عامه مردم و اطلاع رسانی شفاف گام بر می‌دارند.

با این وجود کارشناسان ارشد رسانه عمدتا استیفای حقوق مردم و لزوم آگاه سازی آنان را یکی از رسالت های موثر خبرنگاران عنوان می کنند .

رسالتی که به نظر می رسد هنوز به مرحله بلوغ و بالندگی نرسیده است
برخورد ناپخته و توام با تهدید برخی از مسوولان به ریاست رسیده توسط رانت ، متاسفانه نمونه بارزی هست که در برخی سازمان ها وادارات مشاهده می شود .

اما باید پذیرفت که رسالت یک رسانه و خبر نگار در کنار اطلاع رسانی شفاف ادارات و ارگان ها انعکاس معضلات و نقاط ضعف همان نهاد ها هم هست و در تحقق این مهم مناسبات متقابل مردم و مسوولان و صدالبته انعکاس فسادها نمود واقعی به خود میگیرد .
بنابراین رسانه ها نقش بازدارنده ای را می توانند ایفا کنند و با نظارت در بدنه نهاد می تواند فساد ،اختلاف ،کجروی و انحراف را در آن سازمان به حداقل برساند و این زمانی اتفاق می افتد که مصونیت بیشتری برای رسانه ها تامین گردد.

واقعیت امر اینکه یکی از دلایل افشای تخلفاتی نظیر دستمزدهای نجومی ،افشای اطلاعات املاک نجومی ، اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان و موضوع بابک زنجانی … بخشی از اقدامات شجاعانه خبرنگاران متعهدی بود که به وظایف خود درست عمل کردند .

نگارنده خود به سبب شاگردی در مطبوعات شجاع و آزاد اندیش در یافته ام که اگر اطلاع رسانی به موقع و شفاف را لازمه افشای فسادهای یاد شده قلمداد کنیم در آنصورت به جرات می توان گفت که فساد در بستر ناآگاهی و عدم اطلاع رسانی شفاف در جامعه رخ میدهد که بی شک نقش خبرنگاران حیاتی است .

نقشی که در روزهای اخیر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر آن را پررنگ تر کرد .
حسین انتظامی گفت : اگر سازمان هایی از دادن اطلاعات و اسناد به خبرنگاران خودداری کنند ،دست خبرنگار در انتشار این موضوع باز هست.

۱۷ مرداد فرصت مناسبی هست تا اهالی رسانه به لزوم
رسالت خود واقف بوده و شجاعانه در افشای فساد مدیران نالایق ،نارسایی های موجود در انجام وظایف پرداخته و صدالبته در بیان عملکرد مدیران لایق که در گوشه و کنار این سرزمین مقدس صادقانه در جهت برافراشتن پرچم عزت و افتخار ایران عزیز تلاش میکنند با افتخار قلم بزنند .

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=259214

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر