2

ما مشتریان سنتی خود برای فروش نفت را خواهیم داشت

  • کد خبر : 25947
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸

روسیه به‌خاطر تحویل ندادن «اس ـ۳۰۰ » پیش پرداخت را به ایران بازگرداند اما هیچ‌گونه جریمه‌ای پرداخت نکرد

سفیر ایران در مسکو درباره اجرایی شدن تحریم نفت ایران به گونه‌ای که آمریکا خواستار آن است، ابراز تردید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)به نقل از نووستی محمود رضا سجادی سفیر ایران در مسکو، گزارش داد: ایران تردید دارد که کشورهای غربی نفت ایران را تحریم کنند.

وی در یک نشست خبری در مسکو گفت: فکر نمی‌کنم آن تحریم نفتی که آمریکایی‌ها به آن امیدوارند، عملی شود.

وی افزود: ما مشتریان سنتی خود برای فروش نفت را خواهیم داشت.

سفیر ایران در مسکو گفت: کشورهایی مانند چین حتی تحت فشار آمریکا نیز از خرید نفت ایران دست برنخواهند داشت.

سفیر ایران در مسکو هم‌چنین درباره احتمال حمله نظامی به ایران گفت: آن‌هایی که می‌خواهند به ایران حمله کنند باید عواقب آن را سبک و سنگین کنند.

وی تاکید کرد: اقدامات غیردوستانه برخی کشورها تحت نفوذ آمریکا برای این کشورها پیامدهایی منفی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: اگر این کشورها از آمریکا پیروی کنند، تاوان آن را پس خواهند داد و آمریکایی‌ها به هیچ وجه نخواهند توانست به آن‌ها کمک کنند.

سجادی هم‌چنین ترور مصطفی احمدی روشن، دانشمند هسته‌یی ایران در تهران را محکوم کرد و گفت: واقعا غیرقابل توجیه است که جوانی که در ابتدای زندگی است، معصومانه و مظلومانه به قتل برسد. فکر می‌کنم همه ما باید این عمل غیرانسانی را محکوم کرده و اجازه ندهیم جهان شاهد چنین بازی‌های زشتی باشد.

این دیپلمات ایرانی با ذکر این‌که «این رویداد دارای بازتاب گسترده‌ای در جامعه ایران بود» افزود: پس از قتل این جوان صد‌ها دانشجوی رشته‌های مهندسی و دیگر حوزه‌ها در خواست کردند رشته‌های‌شان را به سمت انرژی هسته‌یی تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: این پیامی برای دنیا بود که ملت ایران و جوانان ایران زیر بار تهدید و زیر بار زور نمی‌روند.

سفیر ایران در روسیه در بخش دیگری از سخنانش درباره قرارداد فروش سیستم‌های اس ـ ۳۰۰ به ایران گفت که روسیه پیش پرداخت و سود پیش پرداخت را به خاطر تحویل ندادن این سیستم‌ها به ایران برگرداند.

وی گفت: این قرارداد به همراه پیش پرداخت و سود پیش پرداخت به ایران برگردانده شد اما ما همکاری‌های دیگری نیز با روسیه داریم و تازمانی که روسیه علاقمند باشد این همکاری‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

قرارداد تحویل سیستم‌های “اس ـ۳۰۰ ” در اواخر سال ۲۰۰۷ امضا شد و قرار بود روسیه سیستم‌های موشکی پدافند هوایی به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون دلار را به ایران تحویل دهد. اما

دمیتری مدودف، رییس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۲ سپتامبر(۳۱ شهریور) با صدور فرمانی تحویل سیستم‌های اس ـ۳۰۰ ، تسلیحات زرهی و هواپیما، هلیکوپتر و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرد. فرمان مدودف روسیه به دنبال تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل صادر شد.

در عین حال سرگئی چمیزوف، رییس شرکت «روس تخنولوگی» در این‌باره به خبرنگاران گفت که روسیه به‌خاطر تحویل ندادن «اس ـ۳۰۰ » پیش پرداخت را به ایران بازگرداند اما هیچ‌گونه جریمه‌ای پرداخت نکرد.

وی افزود: پیش پرداخت ایران به تولیدکننده برگردانده شد چون این سیستم‌ها در راستای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تحویل نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25947

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر