3

اتصال تمام مدارس روستایی به اینترنت و تلفن تا پایان سال

  • کد خبر : 260151
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به هوشمندسازی مدارس داریم، گفت: تا پایان سال همه مدارس در مناطق روستایی به اینترنت و تلفن متصل می‌شود.

به گزارش افق نیوز، محمدجواد آذری‌جهرمی صبح امروز  در نشست فعالان اجتماعی، نخبگان و روحانیون اهل سنت عسلویه اظهار داشت: نگاه ویژه‌ای به هوشمندسازی مدارس داریم و باید همه تجهیزات صوتی و تصویری داشته باشد.

وی با اشاره به اتصال مدارس به اینترنت و تلفن تصریح کرد: قانون تکلیف کرده است برای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر رایگان انجام خواهیم داد تا پایان امسال همه مدارس در مناطق روستایی متصل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: قول می‌دهم تا سه ماه دیگر مشکل تلفن ثابت در عسلویه حل شود و شاهد هیچ درخواست تلفن ثابتی نخواهیم بود.

وی افزود: در روستایی که سرعت اینترنت پایین دارند و یا مشکل ‌آنتن‌دهی و پوشش خطوط ارتباطات دارند تا سه ماه دیگر رفع می‌شود، همچنین پوشش بین راهی هم رفع خواهد شد.

آذری جهرمی در ادامه با اشاره به تلاش برای بهبود وضعیت ارتباطی در استان بوشهر، گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

وی بیان کرد: شرکت‌ها باید ۵۰ درصد از نیروهای خدماتی و ۱۰۰ درصد از مدیران بومی استفاده کند. موضوع آلودگی هوا قبل اینکه به عسلویه بیایم با دوستان محیط زیست، به معضلات این آلودگی اشاره کردیم.

قاعدتا راه حل وجود دارد ولی در حوضه فعالیت من نیست. این موضوع را حتما در جلسه هیئت دولت بیان می کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سرعت پهنای باند اینترنت نسل چهارم ۲۰ مگابایت در استان و در شهرستان عسلویه ۲۵ مگابایت است و بیشتر از میانگین استان است، افزود: با اینکه این استان کمبود داشته ولی به رتبه هشتم از نظر ارتباطات رسیده است.

وی با بیان اینکه به بوشهر نگاه ویژه داریم، خاطرنشان کرد: برای از بین رفتن مشکلات سایتی و اختلاط سریع ورود می‌کنیم ولی بخاطر مشکلاتی که برای صادر شدن مجوز وجود دارد با مشکلاتی روبرو هستیم. برای تردد در منطقه ویژه و صادر شدن مجوز مشکل داریم.

آذری جهرمی اضافه کرد: همچنین برای تملک و دسترسی به اراضی برای نصب امکانات با مشکل مواجهیم، اگر مشکل زمین‌ها حل شود، امکانات بهتری ارایه می‌دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: اداره پست عسلویه تا پایان سال مستقر خواهد شد، همچنین مشکلات اداره مخابرات با بررسی زیرساخت‌ها و موارد مورد نیازها، با مستقل شدن حل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=260151

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر