3

طرح استیضاح بطحایی مورد موافقت هیچ یک از اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیست؛ چرا؟

  • کد خبر : 260523
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۴۹

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره اینکه چرا هیچ یک از اعضای این کمیسیون به عنوان کمیسیون تخصصی حوزه آموزش و پرورش با طرح استیضاح بطحایی موافق نیستند، توضیح داد.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه هیچ یک از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، کمیسیون تخصصی در حوزه وزارت آموزش و پرورش طرح استیضاح سید محمد بطحایی را امضا نکرده‌اند، گفت: البته امضا نکردن این استیضاح به هیچ عنوان به معنای رضایت از عملکرد در این حوزه نیست و باید قبول کرد که کمی و کاستی‌های فراوانی در این حوزه وجود دارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا نمی‌توان شخص وزیر آموزش و پرورش را هم در وجود مشکلات و مسائل آموزش و پرروش بی‌تقصیر دانست، افزود: در عین حال باید در نظر داشت که وزیر آموزش و پرورش نمی‌تواند معجزه کند.

وی با بیان اینکه باید قبول کرد که در حال حاضر زمان استیضاح وزیر آموزش و پروش در آستانه بازگشایی مدارس به هیچ عنوان مناسب نیست، افزود: افزون بر این مسئله در شرایط کنونی با کنار رفتن وزیر آموزش و پرورش نمی‌توان تضمین داد که فردی توانمندتر و با کارایی بهتر بر سر کار خواهد آمد.

بسیاری از مطالبات نمایندگان از عهده وزارت آموزش و پروش خارج است

میرزاده ادامه داد: در کنار این مسائل بسیاری از مطالبات نمایندگان که از محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش مانند پرداخت مطالبات فرهنگیان است از عهده وزارت آموزش و پرورش خارج است و نیاز به عزم بالاتر و دستور رئیس جمهور و همراهی سازمان برنامه و بودجه یا صندوق بازنشستگی کشوری دارد تا آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد که در حال حاضر این مهم محقق نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: با وجود این مسائل حتی مسائلی که از عهده شخص وزیر خارج است نیز باید با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش در دولت اجرایی شود که این پیگیری‌ها به حد مکفی نبوده است و اعضای کمیسیون آموزش هم در این زمینه انتظاراتی دارند./

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=260523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر