1

ترامپ لفاظی نکند برای آمریکا بهتر است

  • کد خبر : 261332
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

رئیس‌جمهوری بلاروس به “دونالد ترامپ” توصیه کرد رویارویی با همه جهان، نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت و اگر رئیس‌جمهوری آمریکا از لفاظی‌های تند و «رفتار خویش» دست برمی‌داشت، برای کشورش بهتر بود.

رئیس‌جمهور بلاروس: ترامپ لفاظی نکند برای آمریکا بهتر است

به گزارش افق نیوز به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “الکساندر لوکاشنکو” رئیس‌جمهوری بلاروس شب گذشته در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور چنین ابراز عقیده نمود که، “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا برای کشورش منافع زیادی بدست آورد،  اگر  از لفاظی‌های تند و «رفتار خود» دست بر می داشت.

 وی اعتراف کرد: «من از همه اقدامات ترامپ حمایت نمی‌کنم، به خصوص مسائلی که از آنها سر در نمی آورم. مسلما برخی مسائل از همه جهان پنهان می شود. ولی این مسئله را می‌دانم که رویارویی با همه جهان، بخصوص در زمینه تجاری و امثال آن، اصلا برخورد درستی نیست. البته من بارها تاکید کرده‌ام که مسلما ما از همه مسائل پشت پرده که اتفاق می‌افتد، آگاه نیستیم.»

رئیس جمهوری بلاروس یادآور شد که مسئله روابط با آمریکا در زمان دیدار اخیر وی با ولادیمیر پوتین در تاریخ ۲۲ آگوست (۳۱ مردادماه) در بندر سوچی مورد بررسی قرار گرفت. به گفته وی، خود او مبتکر مطرح شدن این موضوع بود. وی افزود: «قطعا ترامپ سعی دارد تا منافع آمریکا را تامین کند، ولی جامعه آمریکا به دو بخش تقسیم شده و دیدگاه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره اقدامات او متفاوت است.»

رئیس جمهوری بلاروس همچنین روسیه را متهم کرد که توافقات صورت گرفته با این کشور در زمینه نفت و گاز را نقض کرده است. وی توضیح داد: «من و ولادیمیر پوتین درباره قیمت گاز، یک سال قبل در سن‌پترزبورگ به توافق رسیده بودیم و راه حل خروج از وضعیت دشوار آن زمان را پیدا کرده و موافقت شده بود تا قیمت گاز روسیه برای بلاروس که متحد یکدیگر هستیم، کمتر از قیمت صادراتی برای کشورهای اروپایی باشد. علاوه بر این، ما با ولادیمیر پوتین درباره صادرات مجدد نفت روسیه به میزان ۶ میلیون تن به توافق رسیده بودیم تا ما بتوانیم این میزان نفت را بفروشیم و تعرفه گمرکی آن به بودجه دولت ما اضافه شود. اکنون این توافقات از سوی طرف روسی نقض شده است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261332

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر