1

از هر اقدامی در سطح سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از فلسطین باید حمایت کرد

  • کد خبر : 261343
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر این که باید از هر اقدامی در سطح سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از فلسطین استقبال کرد، گفت: مردم فلسطین بهترین عنصر اساسی هستند که می‌توانند به آزادی سرزمین‌شان کمک کنند.

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر این که باید از هر اقدامی در سطح سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از فلسطین استقبال کرد، گفت: مردم فلسطین بهترین عنصر اساسی هستند که می‌توانند به آزادی سرزمین‌شان کمک کنند.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از طرح چهار ماده‌ای دبیر کل سازمان ملل برای حمایت از فلسطینیان اظهار کرد: سازمان ملل اگر می‌خواهد اقدام روشن‌تری انجام دهد، دولت فلسطین را به طور کامل به رسمیت بشناسد و به عضویت سازمان ملل به عنوان عضو کامل و رسمی درآورد.

وی تصریح کرد: با این طرح‌ها و راهکارها مشکلات فلسطین حل نمی‌شود به خصوص وقتی ملاحظه می‌کنیم سازمان آنروا (سازمان امدادرسانی به آوارگان فلسطینی) عملا امکان کمک  ندارد و مردم فلسطین به ویژه غزه تحت فشار بیش‌تری قرار گرفته‌اند،‌ در نتیجه سازمان ملل باید این مورد را حتما حل کرده و کمک‌ها را تامین کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین بیان کرد: مشکل فلسطین با توجه به حمایت مطلق آمریکا از رژیم صهیونیستی حل نخواهد شد و آمریکا باید از حمایت‌ خود دست بردارد، مردم فلسطین بهترین عامل و عنصر اساسی هستند که می توانند به آزادی سرزمین‌شان کمک کرده و از تجاوز صهیونیست‌ها جلوگیری کنند.

زنگنه افزود: البته این امر امکان‌پذیر نخواهد بود مگر این که سازمان‌های فلسطینی و دولت خودگردان با هدف آزادی فلسطین و قدس شریف در عمل وحدت از خود نشان دهند. اما در عین حال باید از هر اقدامی در سطح سازمان‌های بین‌المللی استقبال کرد.

وی در ادامه درباره این‌که تا چه اندازه سازمان ملل توانایی تحقق طرح‌ها و ایده‌های خود را دارد، گفت:  سازمان ملل این امکان را دارد، اما وقتی که اختیارات سازمان ملل بیش تر در دست پنج کشور عضو دائم شورای امنیت است و مهم‌ترین آن‌ها آمریکا است که دائما به رژیم صهیونیستی کمک کرده و از هر گونه محکومیت شفاهی توسط شورای امنیت ممانعت می‌کند طبعا سازمان ملل یک ابزار محدود شونده می‌شود و می‌توان تلقی کرد که توسط آمریکا محدود می شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: بنابراین صرف سازمان ملل با اسم و عنوان کاره‌ای نیست مگر این که بقیه کشورها بتوانند افراط‌گرایی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی را کنترل کنند.

وی با اشاره به راهپیمایی‌های بازگشت توسط مردم غزه و فلسطینیان گفت: حتما می‌تواند تحقق پیدا کند زیرا موضوع بازگشت یک موضوع انسانی است و حقوق بین‌الملل آن را تایید می‌کند و باید به سمت کرانه باختری رود اردن نیز توسعه پیدا کند.

زنگنه در پایان ابراز کرد: همه مناطق فلسطین حتی آن‌هایی که آواره شده‌اند و در بخش هایی از غزه، اردن، کرانه باختری، سوریه و یا مصر هستند باید همه آن‌ها نیز همراه شوند و آن وقت شاهد تحقق بهتر نتایج این راهپیمایی‌ها خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر