3

بزرگترین اشتباه شفر!

  • کد خبر : 261450
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۰۳

دقیقه ۵۵، نقطه عطف بازی استقلال و السد بود. تصمیم سرنوشت ساز شفر که حملات پیاپی السد را تبدیل به گل‌های پرتعداد کرد.

به گزارش افق نیوز، بعد از مصدومیتی طولانی، روزبه چشمی امروز برای اولین بار در فصل جدید برای استقلال به میدان رفت. چشمی در پست مدافع میانی، بر خلاف خیلی از اوقات نمایشی کم نقص داشت و جلوی به نتیجه رسیدن موقعیت‌های السد را گرفت. السد پس از گل زودهنگامی که خورد، فشار زیادی روی دروازه استقلال آورد اما مقاومت خط دفاعی و چاشنی شانس در بعضی صحنه‌ها، نگذاشت حملات آن‌ها به نتیجه برسد.

البته قبل از گل استقلال هم، السد در همان دقیقه دوم بازی می‌توانست گل اول را به استقلال بزند. نفوذ سریع آن‌ها از سمت راست، توپ را در دهانه دروازه برای بونجاح آماده کرد اما قبل از زده شدن ضربه نهایی، روزبه چشمی با تکلی عالی توپ را از مقابل پای بونجاح دور کرد.

این تنها عملکرد نجات بخش چشمی در این مسابقه نبود. او در دقیقه ۴۳، پاس چیپی که از سمت چپ قرار بود بونجاح را تک به تک کند با مسیریابی درست قطع کرد و به رحمتی رساند.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم هم این صحنه تکرار شد و چشمی، نگذاشت ارسال هدفمند بازیکنان السد به تیر دو، بازیکن این تیم را پشت سرش صاحب توپ کند.

چشمی تا دقیقه ۵۵ که به عنوان مدافع میانی بازی کرد، ۱۱ عملکرد دفاعی موفق داشت و نقش پررنگی روی برتری استقلال بازی کرد. با این حال، شفر برای حل مشکل خط میانی تیمش او را یک پست جلوتر برد و دانشگر را در پست مدافع میانی گذاشت. تصمیمی که همه چیز را از استقلال گرفت. چشمی از دقیقه ۵۵ که به عنوان هافبک دفاعی بازی کرد، فقط یک بار و در دقیقه ۵۶ توانست حرکت مثبت دفاعی داشته باشد و کاملا از جریان بازی خارج شد. جانشین او، محمد دانشگر هم درطول حدود ۴۰ دقیقه حضورش در زمین با احتساب وقت‌های اضافه، فقط ۳ بار توانست حملات حریف را دفع کند و عملکردی ناامید کننده داشت. رد پای او، روی دو گل ابتدایی السد دیده می‌شود.

در صحنه گل اول، عفیف از سمت چپ فرار کرد و دانشگر، تنها بازیکنی بود که فرصت داشت مسیر او به سمت دروازه را ببندد. با این حال، او که به نظر غافلگیر یا گیج شده در جای خودش ماند تا عفیف، به راحتی تا نزدیکی محوطه شش قدم جلو بیاید و گل اول را بزند.

روی گل دوم هم دانشگر، پا به پای بونجاح حرکت می‌کرد. او نه با تکل و نه با قدرت بدنی، نتوانست جلوی بونجاح را بگیرد و فقط، همراه او تا نزدیک دروازه رحمتی رفت.

تو سر توپ بونجاح، برای محو کردن دانشگر و زده شدن گل دوم السد کافی بود.

السد تقریبا در تمام طول مسابقه با استقلال، نمایش موفقی داشت اما تا زمانی که چشمی با میانگین هر ۵ دقیقه یک عملکرد دفاعی موفق از خط دفاع تیمش جدا نشده بود، نتوانست به دروازه رحمتی برسد. کاری که تعویض شفر و حضور دانشگر در قلب دفاع انجام داد. چشمی، ژاوی را از بازی خارج نکرد اما غیبت او در دفاع فضا را به بونجاح و سایر مهاجمان السد داد تا سرانجام تیر خلاص را در ورزشگاه آزادی بزنند.

منبع: وب سایت برنامه نود
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261450

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر