1

با تأسی به فرهنگ انقلاب قادر به عبور سریع‌تر و کم‌ هزینه‌تر از مقطع فعلی خواهیم بود

  • کد خبر : 261543
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷

روحانی گفت: امروز که دشمنان همزمان جنگ روانی و جنگ اقتصادی را علیه نظام و مردم سازماندهی کرده‌اند، قادر خواهیم بود با تأسی به همان فرهنگ انقلابی، ضمن ارتقای آگاهی، امید و مشارکت مردم، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از مقطع سخت فعلی عبور کنیم.

به گزارش افق نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک اعیاد قربان و غدیر و نیز میلاد با سعادت حضرت امام هادی(ع) و گرامیداشت هفته دولت، گفت: شهیدان رجایی و باهنر علاوه بر مدیریت و مبارزات انقلابی، الگوی ماندگار رعایت اخلاق و فرهنگ در عرصه مدیریتی هستند.

روحانی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و تبریک هفته دولت به خانواده بزرگ دولت و همه کارکنان شریف دستگاه اجرایی در نقاط مختلف کشور، افزود: دولت شأنی جز خدمتگزاری مردم ندارد و امیدواریم در این مقطع خطیر و در همان مسیر شهیدان رجایی و باهنر، وظایف انقلابی و ملی خود را به درستی انجام دهیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نهضت اسلامی برآمده از تحولات فرهنگی در حوزه، دانشگاه، بازار و سطوح مختلف جامعه بود، تأکید کرد: امروز هم که دشمنان انقلاب اسلامی همزمان جنگ روانی و جنگ اقتصادی را علیه نظام و مردم سازماندهی کرده‌اند، قادر خواهیم بود با تأسی به همان فرهنگ انقلابی، ضمن ارتقای آگاهی، امید و مشارکت مردم، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از مقطع سخت فعلی عبور کنیم.

روحانی فرهنگ دینی و ملی ما را هماهنگ با هم در قرن‌های گذشته دانست و افزود: همین مسأله باعث شده تا فرهنگ عمومی ما در برابر سایر فرهنگ‌ها و از جمله فرهنگ غربی مصون بماند.

رئیس جمهور در عین حال هرگونه شکاف میان فرهنگ رسمی و غیررسمی را تهدید قابل ملاحظه‌ای خواند که باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه جلسه عضویت آقایان طهرانچی و حجت‌الاسلام قمی در شورا را تبریک و از زحمات حجت‌الاسلام خاموشی و فرهاد رهبر در دوران عضویت شورا تشکر کرد.

رئیس جمهور در فراز دیگری از سخنان خود موفقیت ورزشکاران کشورمان و کسب مدال‌های رنگارنگ در بازی‌های آسیایی جاکارتا را تبریک و ضمن آرزوی موفقیت‌های بیشتر در ادامه رقابت‌ها، از مسئولین ورزش کشور و قهرمانان ورزشی قدردانی کرد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گزارشی در رابطه با سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد) و مدارس تیزهوشان ارائه و با اشاره به ضرورت رسیدگی به این موضوع و اصلاح و به روز رسانی اساسنامه آنها و ادغام تلاشی که در مدارس سمپاد و باشگاه دانش پژوهان جوان باید انجام شود، پیشنهاداتی را در این راستا مطرح کرد.

بر این اساس مقرر شد کمیته ای متشکل از وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با حضور حداد عادل و به مسئولیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود و با جمع بندی پیشنهادات تا هفته آینده، اساسنامه مشترک نهایی را آماده و برای تصمیم گیری نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارئه بدهد.

در این جلسه همچنین گزارش وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در مورد پرونده های بررسی شده در هیات های تخصصی رسیدگی به پرونده های مربوط به دانشجویان و اساتید و دانشگاهیان در مسائل علمی، آموزشی و تخصصی در یکسال گذشته ارائه شد و اعضای شورا پیشنهادات خود را برای بهتر شدن فعالیت ها و تسریع در رسیدگی ها مطرح کردند.

گفتنی است بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هیات های تخصصی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و به این موارد تخصصی رسیدگی کند.

همچنین با عنایت به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در گذشته مصوبه ای در خصوص اعطای اختیارات به حوزه علمیه قم در زمینه اعطای مدارج علمی و راه اندازی نشریات و انجمن های علمی و مجلات علمی- پژوهشی داشت، و در این راستا حوزه علمیه خراسان نیز با توجه به گستردگی، وسعت و استقلال خود درخواستی را ارائه داده بود که این درخواست در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و به دلیل آنکه بر اساس آئین نامه در زمان مقرر به آن ایراد و اشکالی مطرح نشد به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شده و ابلاغ خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261543

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر