1

اصلاح‌طلبان متعهد به قانون و ولایت‌ فقیه را نباید حذف کرد

  • کد خبر : 26172
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۳

باید از هر سه گفتمان در مجلس حضور داشته باشند و تضارب افکار شکل گیرد تا تصمیمات پخته شود

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بر اهمیت انتخابات و تبدیل آن به جشن بزرگ ملی تاکید کرد.

حبیب‌الله عسگراولادی که در جمع دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت، با اشاره به بیداری اسلامی و خیزش مستضعفان در آمریکا و اروپای غربی اظهار کرد: این خیزش بی‌نظیر است و بعد از انقلاب فرانسه و انقلاب روسیه چنین اتفاقی بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: حدود یک درصد از افراد در این کشورها بهره‌مند و ۹۹ درصد دیگر محروم هستند که البته باید گفت که بسیاری از این محرومان ساکت هستند و جزو ساکتین در آ‌مریکا می‌باشند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات آ‌تی مجلس شورای اسلامی در کشور گفت: بیداری اسلامی نشان می‌دهد که کشور ما الگو شده است و ما باید این انتخابات را طوری برگزار کنیم که الگوسازی در کشورهای دیگر ادامه یابد.

عسگراولادی تصریح کرد: ملت بصیر و ‌آ‌گاه ایران این انتخابات را به یک جشن ملی تبدیل خواهد کرد و البته سلیقه‌های مختلف باید بدانند که سه گفتمان اصول‌گرایی، اصلاح‌طلبی و منفردین، هیچ کدام به ناحق دنبال برتری‌جویی نباشند.

وی افزود: وقتی فردی را هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان تایید می‌کند یعنی او برای قانون‌گذاری و تصمیم‌گیری در مجلس شایستگی‌ دارد و صالح است، این‌که ما بگوییم ما اصول‌گرایی ناب هستیم و دیگران نیستند این برتری‌جویی به ناحق است. حتی نباید این روش را در مقابل اصلاح‌طلبان به کار ببریم. البته منظور ما اصلاح‌طلبانی نیستند که براندازی کردند و دیگر جایی در انتخابات ندارند.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: آن اصلاح‌طلبی که اعلام می‌کند متعهد به قانون اساسی و ولایت‌ فقیه و خط امام است می‌تواند بیاید و نباید او را حذف کرد.

وی افزود: باید فضا برای کسانی که صلاحیت‌شان تایید شده باز باشد و طبیعی است که نظرات جبهه‌ اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی و منفردین از هم متفاوت است و اگر مجلس آینده محل رقابت این سه جریان باشد در تضارب آراء نظرات پخته می‌شود، البته باید گفت‌ مساله کسانی که شورای نگهبان می‌گوید به ثروت و قدرت نزدیک شده‌اند و یا در گذشته امتحان خوبی نداده‌اند فرق دارد.

دبیر کل سابق حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر تبدیل انتخابات به یک جشن ملی گفت: وقتی ما پای صندوق می‌رویم طبیعی است که به اصلح رای خواهیم داد، این نشان می‌دهد که در انتخابات ما بین حق و باطل انتخاب نمی‌کنیم. چراکه اگر انتخاب ما بین صالح و فاسد بود، دیگر انتخابات تبدیل به جشن ملی نمی‌شد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان وقتی فردی را احراز صلاحیت کرد، آن فرد صالح است و شان رفتن به مجلس را دارد. ما می‌توانیم برای کسی که فکر می‌کنیم اصلح است تبلیغ کنیم.

عسگراولادی در ادامه به ساز و کار ۵+۶ در انتخابات مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: ما با آ‌ن ساز و کار توانستیم بیش از ۲۰۰ نماینده به مجلس بفرستیم و چنین موفقیتی بی‌سابقه بود. هر چند که اصلاح‌طلبان نیز در مجلس هشتم فعال بودند و به نظر من به مجلس کمک زیادی کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اقلیت اصلاح‌طلب به طرح‌ها و لوایح نگاه انتقادی داشت و این باعث می‌شد که طرح‌ها و لوایح پخته‌تر شود. حال آ‌ن که اگر در مجلس هشتم تمامی ۲۹۰ نفر نماینده از جبهه متحد بود مجلس بهتر نمی‌شد، به نظر من باید از هر سه گفتمان در مجلس حضور داشته باشند و تضارب افکار شکل گیرد تا تصمیمات پخته شود.

ایسنا -عسگراولادی با تشکر از رسانه‌ها در انعکاس دیدگاه‌های جریان‌های سیاسی گفت:‌ به نظر من در مجلس هشتم رسانه‌ها عملکرد موفق‌تری در انعکاس اخبار مجلس داشته‌اند و من معتقدم که باید به نقادی‌های خبرنگاران و حتی انتقادهای تندشان توجه کرد. هر چند که برخی رسانه‌ها به جای انتقاد کردن نیش می‌زنند، اما ممکن است در ذهن خبرنگاری موضوعی جرقه‌ای بزند که آن را در سوالات تند و نیش‌دار خود مطرح کند و آن مساله موجب افزایش آگاهی شود.

وی در پایان به بیان خاطراتی از دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی پرداخت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر