2

توازن و همزمانی اقدامات ایران و اطراف دیگر برجام مشهود نیست

  • کد خبر : 262078
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توازن و همزمانی اقدامات ایران و اطراف دیگر برجام مشهود نیست؛ طرف‌های اروپایی برجام، اقدامات عملی و ملموسی را در دستور کار قرار دهند.

توازن و همزمانی اقدامات ایران و اطراف دیگر برجام مشهود نیست

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توازن و همزمانی اقدامات ایران و اطراف دیگر برجام مشهود نیست؛ طرف‌های اروپایی برجام، اقدامات عملی و ملموسی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش افق نیوز/ آلیستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا امروز (یکشنبه ۱۱ شهریور) با حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

فلاحت‌پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت همکاری‌های پارلمانی ایران و انگلیس در افزایش سطح روابط دو طرف گفت: با توجه به نقش مهم مجلس شورای اسلامی و پارلمان‌های انگلیس در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، تقویت گفت‌گوهای مجالس دو کشور کمک شایانی به ارتقای سطح درک مشترک و تسریع همکاری‌های فیمابین خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به دور جدید گفتگوهای ایران و اروپا حول برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام عجولانه و احساسی تصمیم نگرفت و با حمایت سایر طرفین از تداوم برجام، گفتگو و مذاکره را برای روشن شدن ابعاد همکاری‌های فیمابین در شرایط جدید در پیش گرفت.

وی افزود: از اروپا انتظار می‌رود با تسهیل مبادلات بانکی، حمایت از تداوم فروش نفت توسط ایران و ترغیب شرکت‌های اروپایی برای کار با ایران حداقل‌های لازم برای تداوم برجام را فراهم نماید.

فلاحت پیشه همچنین گفت: در شرایط کنونی توازن و همزمانی اقدامات ایران و اطراف دیگر برجام مشهود نیست لذا انتظار می‌رود طرف‌های اروپایی برجام، اقدامات عمل و ملموسی را در دستور کار قرار دهند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: عزم سیاسی کشورهای اروپایی برای تداوم برجام قابل احترام است اما حمایت‌های اقتصادی و عملی اروپایی‌ها تا کنون ناچیز بوده است.

فلاحت پیشه دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات سازنده ایران در منطقه به ویژه مبارزه ایران با تروریسم در عراق و سوریه و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، اسلحه و انسان گفت: جمهوری اسلامی ایران در راه استقرار صلح و امنیت در منطقه، شهدای زیادی تقدیم کرده و امکانات مالی فراوانی را بکار گرفته است.

وی افزود: اروپایی‌ها باید قدردان این رویکرد مشارکت‌جویانه ایران بوده و توجه نمایند اگر این مجاهدت‌ها نبود این خطرات و تهدیدها مرزهای اروپا را در می نوردید.

فلاحت‌پیشه در پایان با اشاره به روند طرح و تصویب کنسوانسیون‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در تصویب اسناد بین المللی پیشرو بوده و در صورتی که الحاق به اسناد بین المللی یا تصویب قوانین لازم برای الحاق به این اسناد مغایرتی با منافع ملی نداشته باشند، از تصویب مجلس خواهند گذشت.

آلیستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا نیز در این دیدار با اشاره به حمایت کشورش از تداوم برجام گفت: برجام سند مهمی برای ادامه همکاری‌های ایران و اروپا است و ما بدون توجه به سیاست‌های ایالات متحده در مورد این سند، مایل به حفظ برجام هستیم.

وی در ادامه گفت: در تلاش هستیم موانع فنی مربوط به همکاری‌های اقتصادی با ایران را از سر راه برداریم و از شرکت‌های اروپایی هم می‌خواهیم به کار و سرمایه‌گذاری در ایران ادامه دهند.

آلیستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس در ادامه با اشاره به مبارزه ایران با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و انسان در منطقه گفت: ما از مبارزات شما اطلاع داریم و قدردان تلاش‌های و مبارزات ایران در جلوگیری از توسعه این تهدیدات و خطرات به سایر نقاط جهان هستیم.

معاون وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفت: از اقدام انسان دوستانه ایران برای اعطای مرخصی به نازنین زاغری و دیدار او با خانواده‌اش تشکر می‌کنیم و امیدواریم با تداوم این رویکرد  شاهد آزادی و بخشش چنین افرادی باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد تبادل هیات‌های بیشتری میان مجالس دو کشور باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=262078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر