4

نرخ بیکاری اسپانیا دو برابر میانگین نرخ بیکاری منطقه یورو است

  • کد خبر : 26220
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۹

افزایش نرخ بیکاری موجب تشدید فشارها بر دولت ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ موسسه آمار اسپانیا افزود نرخ بیکاری این کشور طی سه ماه پایانی ۲۰۱۱ به بیش از ۲۲٫۹ درصد رسیده است که این بالاترین رکورد در ۱۵ سال اخیر به شمار می رود.
بر اساس این گزارش افزایش نرخ بیکاری موجب تشدید فشارها بر دولت ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا شده است. وی مهمترین اولویت دولت خود را افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۲ اعلام کرده است .
وی همچنین در دیدار با آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان خواستار اختصاص سرمایه های مازاد کشورهای اروپایی برای ایجاد اشتغال جوانان اروپایی شده است . نیمی از جوانان اسپانیایی بیکار هستند . نرخ بیکاری اسپانیا دو برابر میانگین نرخ بیکاری منطقه یورو است. بیش از یک سوم بیکاران منطقه یورو در اسپانیا زندگی می کنند.
لوییس دی گیندوس وزیر اقتصاد اسپانیا هشدار داد بیکاری به پاشنه آشیل اقتصاد این کشور تبدبل شده است . بر این اساس رشد اقتصادی اسپانیا در سه ماه پایانی ۲۰۱۱ بیش از ۰٫۳ درصد کاهش داشته است و پیش بینی می شود رشد اقتصادی این کشور طی سال ۲۰۱۲ میلادی نیز بیش از ۱٫۵ درصد کاهش یابد و نرخ بیکاری نیز به بیش از ۲۳٫۴ درصد برسد .
کسری بودجه اسپانیا سال گذشته به بیش از هشت درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است و این رقم امسال به کمتر از ۴٫۴ درصد خواهد رسید .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر