دروازه بان سابق تیم ملی: با دفاع مطلق نمی‌توانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم

به گزارش افق نیوز/ حمان احمدی دروازه‌بان اسبق تیم ملی که در لیگ هجدهم پیراهن پارس جنوبی را بر تن کرده، در لیگ امسال برای تیمش به میدان نرفته است. او، اما در جریان دیدار تدارکاتی تیمش با استقلال خوزستان برای نخستین بار در ترکیب پارس جنوبی قرار گرفت تا در شرایط بازی قرار بگیرد. حالا این احتمال وجود دارد که احمدی در جام حذفی برابر پیکان به میدان برود.
* مثل اینکه قرار است در جام حذفی مقابل پیکان به میدان بروی؟
من امسال به دلیل عمل جراحی که روی پایم انجام دادم، دیر به تمرینات اضافه شدم ولی از هفته سوم به بعد دیگر مشکلی برای بازی نداشتم. حالا هم تابع تصمیمات کادر فنی هستم و آقای تارتار تصمیم خواهد گرفت در جام حذفی به میدان بروم یا خیر. من مشکلی برای بازی ندارم و کاملاً آماده هستم.
* شرایط پارس جنوبی را در لیگ برتر چطور می‌بینید؟
ما خوب نتیجه گرفتیم و البته قسمتی از عملکرد تیم ما تحت تأثیر قرار گرفت به هر حال وقتی بازیکنان حق و حقوق خودشان را دریافت نمی‌کنند، طبیعتاً از لحاظ ذهنی و تمرکز دچار مشکل می‌شوند. من امیدوارم که هرچه زودتر مشکل مالی برطرف شود.
* به نظر تو مدعیان جدی قهرمانی در لیگ برتر چه تیم‌هایی هستند؟
فعلاً زود است در مورد شانس‌های قهرمانی حرف بزنیم ولی به هر حال پرسپولیس و استقلال هر فصل به دنبال قهرمانی هستند و تیم‌هایی مثل سپاهان و تراکتورسازی هم امسال هزینه کرده‌اند و شرایط خوبی دارند.
* در مورد بازی جام حذفی مقابل پیکان صحبت کن.
به هر حال شرایط بازی‌های جام حذفی متفاوت است و نتایج را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. ما که در چند بازی گذشته به خاطرمشکلات مالی تمرکز کامل را نداشتیم ولی امیدوارم این مشکلات حل شود تا بتوانیم برابر پیکان نتیجه خوبی بگیریم. جام‌حذفی بهترین فرصت است تا با انجام ۵ بازی قهرمان شویم و سهمیه آسیا بگیریم. هر تیمی در این جام برای خودش شانس قهرمانی قائل است.
* تو مدتی برای تیم ملی بازی کردی. نظرت در خصوص ماندن کارلوس کی‌روش چیست؟
به هر حال او ۸ سال در تیم ملی ایران حضور دارد و در حال حاضر شناخت کافی از تیمش دارد و تغییر نسل خوبی هم در تیم ملی ایجاد کرد. امیدوارم ما در جام ملت‌ها به قهرمانی برسیم، چون با این بازیکنان پتانسیل قهرمان شدن را داریم.
* به نظر تو تیم ملی در جام ملت‌های آسیا می‌تواند با تاکتیک دفاعی قهرمان شود؟
من معتقدم با دفاع مطلق نمی‌توانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم. به هر حال بازی دفاعی، هنر کی‌روش است ولی اگر قرار است قهرمان شویم، باید از فکر دفاع مطلق بیرون بیاییم.
* در مورد خداحافظی آزمون چه صحبتی داری؟
ما نمی‌توانیم با صراحت در این زمینه صحبت کنیم، چون کی‌روش در جریان همه مسائل قرار دارد. بعد از جام جهانی شرایطی برای آزمون ایجاد شد که او را ناراحت کرد. این در حالی است که من معتقدم سردار تمام چیز‌هایی که کی‌روش از او خواسته بود را در هر سه بازی کاملاً در زمین مسابقه پیاده کرد.