1

تنها راه مبارزه با افراط‌گرایی ترویج اسلام ناب در مساجد می‌باشد

  • کد خبر : 263099
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

مفتی اعظم قرقیزستان درنشست مطبوعاتی گفت: تنها راه مبارزه با افراط‌گرایی ترویج اسلام ناب در مساجد می‌باشد زیرا در اینترنت اطلاعات نادرست از اسلام ارائه می‌شود.

مفتی اعظم قرقیزستان درنشست مطبوعاتی گفت: تنها راه مبارزه با افراط‌گرایی ترویج اسلام ناب در مساجد می‌باشد زیرا در اینترنت اطلاعات نادرست از اسلام ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، امروز در حاشیه کنفرانس بین‌المللی با موضوع «جاده ابریشم روحانی– مؤمنین علیه تروریسم» نشست مطبوعاتی با حضور «مقصدبیک حاجی تاکتاموشیف» مفتی قرقیزستان،  «عباس اف روشن حضرت» معاون اول شورای مفتیان روسیه و مقامات کمیته امور ادیان دولت قرقیز برگزار شد.

در این جلسه حاجی تکتاموشیف با اشاره به اهداف کنفرانس مذکور اظهار داشت: در شرایط فعلی فعالان مذهبی و کارشناسان برای مقابله با تهدیدات مدرن از جمله افراط‌گرایی و تروریسم بایستی با یکدیگر متحد باشند.

تکتاموشیف عنوان کرد: کارشناسان و مقامات مذهبی کشورها باید تلاش کنند تا ارزش‌های واقعی اسلام را تبلیغ و جامعه را از خشونت و افراط‌گرایی دور کنند.

وی ادامه داد: در گذشته تاکنون همواره مردمان منطقه در طول تاریخ در حال تبادل تجربه و ارائه  آداب و رسوم و فرهنگ به یکدیگر بوده اند زیرا نزدیکی دو قوم به یکدیگر باعث تقویت صلح و دوستی بین افراد می‌شود، ضمن آنکه اسلام دین صلح و سازگاری است.

مفتی قرقیزستان گفت: به دلیل عدم دانش مذهبی و نفوذ منابع اطلاعاتی غلط در اینترنت جوانان دچار عقائد افراطی می‌شوند اما در مساجد بر عکس جوانان با اسلام واقعی آشنا می‌شوند که در صورت حضور پیوسته جوانان در مساجد رسمی مبلغان سازمان‌های افراطی شانسی نخواهند داشت، ضمن آنکه اسلام از هیچ فردی برای انجام خشونت دعوت نمی‌کند.

روشن عباس اف معاون اول رئیس شورای مفتیان روسیه با اشاره به اقدامات جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی در اینترنت تصریح کرد: در مواردی تعدادی از مسلمانان فرصتی برای آمدن به مساجد و دریافت اطلاعات تأیید شده ندارند بنابراین علمای مذهبی روسیه و آسیای مرکزی فیلم‌های برای توضیح مسائل دینی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ادبیات مذهبی با تغییرات نادرستی روبه رو شده است و در نتیجه مطالعه چنین کتاب‌های به فهم غیر درست اسلام منجر می‌شود و جوانان هر چه بیشتر به سمت جریان‌های مذهبی حرکت می‌کنند.

این در حالی است که فردا در پایتخت قرقیزستان کنفرانس بین‌المللی با حضور بیش از ۶۰ کارشناسان، فعالان مذهبی، مقامات دولتی از قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، چین، روسیه، لتونی، استونی و غیره برای بررسی مسائل گسترش افراط‌گرایی و راه‌های مبارزه با چنین پدیده‌ها برگزار می‌شود.

شایان ذکر است که اولین دوره این کنفرانس در سال ۲۰۱۶ در چین، دوره دوم در سال ۲۰۱۷ در «تاتارستان» روسیه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=263099

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر