3

محمود صادقی پیشنهادم برای مناظره درباره FATF را نپذیرفت

  • کد خبر : 263118
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس گفت: من پیش از این آمادگی خودم را برای مناظره در خصوص FATF با آقای محمود صادقی اعلام کردم اما وی حاضر به این کار نشد.

محمود صادقی پیشنهادم برای مناظره درباره FATF را نپذیرفت

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس گفت: من پیش از این آمادگی خودم را برای مناظره در خصوص FATF با آقای محمود صادقی اعلام کردم اما وی حاضر به این کار نشد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برخی فضاسازی‌ها در خصوص ربط دادن مشکلات اقتصادی به عدم پیوستن به FATF گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان صراحتا نظر خود را در باره پیوستن به FATF عنوان کردند و فرمودند اساسا کشورهایی که جریان‌های استعماری را دنبال می‌کنند پخت و پزهایی را قبل از کار خود انجام می‌دهند و این قوانین را وضع می‌کنند تا کشورهای که می‌خواهند استقلال‌شان را حفظ کنند لای منگنه قرار دهند.

وی افزود: همه ما قبول داریم که جلوی پولشویی و فساد مالی باید گرفته شود اما علیرغم اینکه قوانین داخلی ما پولشویی را ممنوع کرده و دولت موظف است جلوی این مفاسد مالی را بگیرد متاسفانه دولت هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نداده است و بهانه‌اش هم این بود که ما نباید سرک به حساب مردم بکشیم.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: من تعجب می‌کنم آقای رئیس‌جمهور که بحث فساد را در ارتباط با FATF دنبال می‌کند چطور در برخورد با مفاسد مالی بهانه می‌آورد و می‌گوید نباید ما به حساب‌های شخصی افراد سرک بکشیم و نباید ما حساب‌های مردم را کنترل کنیم و سؤال اینجاست که با این وضعیت آقایان چطور می‌توانند FATF را اجرا کنند.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: FATF اهداف متعددی دارد که یکی از این اهداف مبارزه با پولشویی است که ما در این زمینه قانون داخلی داریم و اگر قوانین کافی نیست دولت خود در این باره لایحه بدهد. مجلس هم حاضر است تا با سرعت مصوب کند تا قوانین ما در این حوزه کامل شود و چرا تاکنون هیچ گونه لایحه‌ای در این باره از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است.

وی افزود: مشکل ما امروز قانون نیست بلکه اراده برای اجرای این قانون مشکل ماست و اجرای قانون است که مشکل کشور را حل می‌کند؛ مشکل امروز ما ضعف در حوزه قانونگذاری نیست بلکه ضعف در حوزه عدم اراده برای اجرای قوانین است وامیدواریم دولت صادقانه جلوی فسادهای مالی بگیرد.

وی افزود:‌همه کارشناسان می‌دانند فسادهای صورت گرفته به خاطر کوتاهی دستگاه‌های اجرایی نسبت به نظارت و برنامه‌های خودشان نسبت به ارتباط با این موضوع است.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت: من پیش از این آمادگی خودم را برای مناظره در خصوص FATF با آقای محمود صادقی اعلام کردم اما وی حاضر به این کار نشد و البته من هنوز هم آماده مناظره با وی در این باره هستم تا ادله خود را در خصوص اینکه پیوستن به این کنوانسیون چه ضررهایی برای کشور ما دارد ارائه کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=263118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر