1

استقلال این هفته باید برای مرگ و زندگی در لیگ قهرمانان آسیا بجنگد

  • کد خبر : 263310
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

شفر چنین موقعیت‌هایی را به آزمونی سخت برای مربی و بازیکنان یک تیم تشبیه می‌کند و امیدوار است او و شاگردانش بتوانند از این آزمایش سخت سربلند خارج شوند؛ درست مثل اتفاقی که ۲۵ سال پیش برای او در کالسروهه رخ داد.

مراسم برترین های فوتبال ایران+ شفر شفر: السد، تیم فوق‌العاده‌ای است ولی مـا استقلالیم

افق نیوز/  استقلال این هفته باید برای مرگ و زندگی در لیگ قهرمانان آسیا بجنگد. آبی‌های پایتخت با شکست خانگی ۳- یک مقابل السد، حالا کار سختی برای بقا در لیگ قهرمانان خواهند داشت اما فوتبال پر است از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی و همین غیرقابل پیش‌بینی بودن، استقلالی‌ها و وینفرد شفر را امیدوار نگه داشته است. وینفرد شفر مربی سردو گرم چشیده استقلال در طول ۳ دهه حضور در عرصه مربی‌گری بارها و بارها چنین شرایط سختی را تجربه کرده است. شفر چنین موقعیت‌هایی را به آزمونی سخت برای مربی و بازیکنان یک تیم تشبیه می‌کند و امیدوار است او و شاگردانش بتوانند از این آزمایش سخت سربلند خارج شوند؛ درست مثل اتفاقی که ۲۵ سال پیش برای او در کالسروهه رخ داد.

در ابتدا کمی از شرایط تیم برایمان بگویید.
ما در این چند روز خیلی سخت کار کردیم و خوشبختانه لغو بازی مقابل نفت مسجدسلیمان به ما اجازه داد تا تمام تمرکزمان را روی لیگ قهرمانان و بازی حساسی که داریم، بگذاریم. کسانی که تمرینات ما را در این چند روز دیده باشند، حتما تاکید می‌کنند که استقلال یک تیم تسلیم شده نیست و برای جبران شکست پا به بازی برگشت خواهد گذاشت.
ملی‌پوشان هم صبح چهارشنبه به ایران برگشتند و در تمرینات چهارشنبه عصر حاضر شدند. خستگی ملی‌پوشان شما را نگران نمی‌کند؟
ببینید، ما با همام طارق ۷ بازیکن ملی‌پوش داشتیم. خب مسلما برای یک مربی تمرین بدون ۷ بازیکن تاثیرگذار به هیچ عنوان خوشایند نیست اما کسی که سرمربی استقلال است، باید بداند که همیشه چنین مشکلاتی دارد. به نظر من طبیعی است که تیمی مثل استقلال ۷ یا ۸ ملی‌پوش داشته باشد. من نمی‌خواهم در آستانه بازی مقابل السد منفی صحبت کنم و به همین‌خاطر نیمه پر لیوان را می‌بینم. بازیکنان ملی‌پوش ما باید بدانند که برای حفظ جایگاهشان در تیم ملی نیاز به درخشش در بازی‌های باشگاهی دارند. آن‌ها فوق‌العاده با‌انگیزه هستند و مطمئن باشید جزو بهترین‌های ما در بازی دوشنبه خواهند بود.

روزبه چشمی به دلیل مصدومیت مقابل ازبکستان بازی نکرد؟
خیر. روزبه هیچ مشکلی ندارد و بعد از بازگشت از تیم ملی بدون مشکل با ما تمرین کرد. چشمی کاملا آماده است و می‌تواند در بازی مقابل السد به ما کمک کند.

جبران باخت خانگی ۳- یک در قطر خیلی سخت خواهد بود؟
حتی زدن یک گل هم به السد سخت است اما من گفتم که ما تسلیم نشده‌ایم. همه ما یک هدف داریم و آن هم صعود به دور بعدی است. السد، تیم فوق‌العاده خوبی است ولی ما هم استقلال هستیم. همیشه تیم‌های بزرگ از پس کارهای سخت بر می‌آیند و چه کسی می‌تواند منکر این شود که استقلال یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های تاریخ آسیاست؟!

یک تیم برای یک بازگشت رویایی بیش از هر چیز به چه فاکتوری نیاز دارد؟
باور؛ چیزی که من در این چند روز در چهره همه بازیکنانم دیده‌ام.

و خودتان چقدر به یک بازگشت رویایی باور دارید؟
خیلی زیاد. من قبلا هم چنین شرایطی را تجربه کرده‌ام. ۲۵ سال پیش در سال ۱۹۹۳ در یوفا کاپ ما به والنسیا ۳- یک باختیم اما در بازی برگشت ۷ گل به این تیم زدیم و صعود کردیم. قبل از بازی اشمیت به من گفت که۹۰ دقیقه برای صعود بازی خواهد کرد و در‌نهایت هم ۴ گل از ۷ گل ما را خود او زد.

در بازی رفت در مهار ژاوی و بونجاح ناموفق بودید. برای بازی برگشت برنامه بهتری دارید؟
مطمئن باشید شرایط در بازی برگشت متفاوت خواهد بود.

خراسان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=263310

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر